Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#281046
Efter længere tids trælse oplevelser og returnering af tv med fejl (Samsung 55mu6405) har jeg nu fundet frem til disse 2 tv. Men hvilket skal jeg vælge? Samsung mu6105 skal jeg give 3700 for og Sony xf7005 har fået et tilbud på til 4000(står til 6000 i butikken). Sony er en 2018 model og Samsung er 2017 model. Ved godt Samsungs tizen smart system er bedre end Sony linux som denne model har, men det er ikke det jeg vægter højest, da tv2 play og Netflix er på sony og er dem jeg bruger. Har Playstation 4, så apps kan bruges på den hvis der skulle komme flere til.

Må jeg høre jeres mening ?

God dag derude ?
#281100
Du skal vedhæfte filer via menuen under skrivefeltet. Men du har jo købt en IPS-baseret skærm, så et dårligt sortniveau er hvad der kan forventes. At uploade et billede af det hjælper nok ikke, da det ikke er noget du kan justere dig ud af og ikke noget du umiddelbart kan klage over. Det er sådan IPS-paneler opfører sig.

Jeg er klar over, at det ikke er den besked du ønsker dig, men omvendt, så var der heller ikke nogen der anbefalede dig at købe TV'et.
#281112
JohnHellqvist skrev:Okay, synes det bare det en mærkelig fordeling af steder det går igennem. Især i nederste hjørne i venstre side, den bliver meget tydelig i mørke film og ikke et problem jeg har haft med tidligere tv.
Inhomogen baggrundsbelysning er en ret almindelig skavank ved LCD-skærme og jo dårligere sortniveau, des nemmere er det at se.

Her er et par eksempler taget fra vores tests af IPS-baserede skærme
Sony X90C:
Billede
Sony XD85:
Billede
#281124
Må bare se om jeg kan vende mig til Det, ellers må jeg ud og have noget andet. Ved ikke om det noget de tager retur i Bilka. Men køber i hvertfald ikke et ips panel igen, hvis dette ofte forekommer. Troede det var edge led der havde størst problemer med light bleeding osv..