Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Snemonster
#280960
Hej.
En ven spørger mig råds til et 65" til max 7000 kr.

Han har lige spurgt ind til dette TV: https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... HyP08fzFe0

Dog er jeg ikke overbevist om det er det bedste til prisen.

Der tilsluttes et Apple TV.

Hvad tænker i ?

Krav:
Skal være 65"
Skal bruges mest til at se TV på netflix osv (børn i huset, så skal bruges til tegnefilm osv).
Det skal hænges op på væggen.
Må gerne have et godt motion flow til film, når han ser dette.
Af Grandahl
#281023
PeterD du foreslår et tv fra sidste år, du har ofte fortalt som argument at det er en fejl når der kan købes tv fra i år?
Du er tilsyneladende begyndt at foreslå tv med IPS panel, det har du ikke gjort tidligere, det har ofte lydt fra dig i uendelig mange tråde at billedkvalitet er vigtigst, derfor skal vælge VA paneler, LG’s LCD skærme med IPS har du taget afstand fra af netop den grund... At de har IPS paneler..

Nu har det måske noget at gøre med at Sony har valgt IPS paneler til deres budgetskærme.. Såååå er VA paneler og dermed kvaliteten ikke så vigtig mere.. Du er en pudsig en.
Af PeterD
#281027
Grandahl skrev:Denne her er 500 over budget, men billedet er noget bedre, og med VA panel som jeg foretrækker, kunne være en mulighed

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all

Der ligger en dansk test af den på lydogbillede.dk
Fair nok.

Nu handler det også om farver og håndtering af bevægelse og der anser de fleste at Sonys billedbehandling er en smule bedre end LG LCD tv..( måske ikke LGs OLED)

Lyd & Billed giver jo 5 ud af 6 stjerner til alle de produkter der testes og NU får både + og - i kontrast..?

Sjovt nok er skrives der "nuanceret og naturlig farvegengivelse", selvom det har været kendt længe at Samsung godt har kunne lide skærme med kraftigere farver/overnattede hudtoner, men det kan jo være de er blevet bedre på det punkt ved at kigge på konkurrenterne ;)