Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#280891
Hej jeg faldt over et LG B8 55" til 9.999,- og synes det lød som et godt tilbud. Har også kigget på Phillips OLED POS9002 55" til 8.999,- men tænkte at LG B8 var de 1000,- mere værd. En tredje mulighed er at vente til blackfriday.
Hvordan gør jeg det bedste køb, når det skal være OLED og prisen ikke skal være i himlen?
#280895
Den er bedre end POS9002 hvis du spørger mig jeg har en C7 2017 model B8 er dens afløser stort set samme skærm med visse opgraderinger som Web Os 4,0 hvor c7 er 3,5 - Jeg er super tilfreds med skærmen husk på den har Dolby Vision som er et must det får Phillips POS9002 ikke. Netflix har meget Dolby Vision indhold- Jeg ser rigtig mange 4 K Blu-ray film og der kommer mange titler med Dolby Vision nu jeg har set en hel del efterhånden. En Sony 4 K Blu-ray afspiller koster ca 1500 kr. den har Dolby Vision Jeg har selv en LG 970 lige pt.
Venter du til blackfriday. kommer samme skærm måske på bud til 8999 kr. Samt LG C8 som i dag faktisk står i 11999 kr. den performer lidt bedre end B8 da den har den nye Alpha 9 Processing som gør at den er bedre til at visse sport .
Men den model koster nok stadig mere end B 8 blackfriday men kan du vente til blackfriday kommer der måske bedre bud.

Læs evt. testen af C8 2018 og testen af B7 2017 dem kan du finde her på sitet-
#280896
Philips skal da have et plus for deres Hue, dog ved jeg ikke hvor meget det giver en, hvis man alligevel ikke bruger det :)
Så tror jeg også Philips vibes slutter der, og ville nok også gøre præcis som janbau siger, vælger B8 og betale de 1000kr mere, hvis det skiller valget. Tror du vile blive rigtig godt tilfreds.

Men har du Hue, så kan du måske finde det et plus til hjemmet, at tv også understøtter det, jeg mener anmeldelser og tanker omkring deres modeller er at de skal kalibreres for profilerne på de skærme er ret stærke og måske minder lidt om en Hue belysning :)

DV er nok ikke dealbreaker men jo, har man afspiller og tv med det, så er det også et plus, synes da LG's DV på netflix har set rimelig ok på min gamle C6 model.
#280944
LarsHjelmJohannesen skrev:https://www.berlingske.dk/privatoekonom ... ack-friday
Artiklen bekræfter blot - hvad vi viste i forvejen - at Black Friday er stærkt overvurderet i Danmark, og endda dyrere end på alle andre tidspunkter af året.

Så pas på, derude. ;)
#281001
DemonTwisterz skrev:Jeg gætter på at B8 kommer til at stå til 8-9000 enten Singles Day 11/11 eller Black Friday og C8 til 10.000. Jeg har besluttet mig at vente, så travlt har jeg heller ikke.
virker ret optimistisk tænker jeg, tv har aldrig været billigst på black friday, så hvorfor skulle de dog falde så langt ned i år :)
#281026
Det kan da ihvertfald ikke skade og vente til BF og se an, hvis man kan vente selvfølgelig.. Oplevelsen er også som Lennon er inde på at modellerne falder en del i det nye år, og det plejer at være omkring hvor de nye modeller indtroduceres.. I år har det dog været anderledes, der var det billigst i sensommeren, ihvertfald ift. OLED
#281690
Ham bag artiklen i Berlingske, ved vist ikke meget om dagens TV, og stiller bare de spørgsmål, han fejlagtigt har hørt, man skal spørge om. Se lige hvad han skriver her:
"Jeg lagde i min egen søgen vægt på følgende parametre: 1) Modellen måtte ikke være for gammel. 2) Film og serier skal kunne ses i knivskarp 4K UHD-kvalitet. 3) TVet skulle have minimum 100 hertz. Det sidste parameter var især vigtigt, fordi jeg oplevede, at det var nemt at se forskel på billederne fra gamle billedrørsfjernsyn med 50 eller 100 hertz."
#281692
Supergris skrev:Ham bag artiklen i Berlingske, ved vist ikke meget om dagens TV, og stiller bare de spørgsmål, han fejlagtigt har hørt, man skal spørge om. Se lige hvad han skriver her:
"Jeg lagde i min egen søgen vægt på følgende parametre: 1) Modellen måtte ikke være for gammel. 2) Film og serier skal kunne ses i knivskarp 4K UHD-kvalitet. 3) TVet skulle have minimum 100 hertz. Det sidste parameter var især vigtigt, fordi jeg oplevede, at det var nemt at se forskel på billederne fra gamle billedrørsfjernsyn med 50 eller 100 hertz."
Det lyder da bare som PeterD der sidder med sin CRT skærm og skal prøve OLED for første gang? 8-)