Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#280737
Hej alle

Jeg købte for et par måneder siden et LG oled55c8 og er meget tilfreds med billedet. Desværre oplever jeg problemer med lip sync når jeg bruger bluetooth høretelefoner. Billedet bliver i løbet af kort tid asynkront således at lyden er bagefter billedet. Men kun ganske lidt, og det bliver ikke mere og mere, det holder samme niveau. Når en person bevæger læberne starter lyden lige efter.

Problemet er der både med Bose q35II og B&O H4 høretelefoner. Begge sæt er parret direkte med Tv'et. Jeg har prøvet at cleare paring lister i begge sæt høretelefoner uden det hjælper. Både Høretelefoner og TV kører nyeste tilgængelig software.

Problemet er der ikke når jeg afspiller lyden i TV'et interne højtalere. Problemet er der både når jeg afspiller fra Vero 4K+ og fra Chromecast, uanset hvad jeg sender igennem. Min første tanke var at problemet er relateret til HDMI, men jeg oplever også problemet hvis jeg afspiller fra Plex appen i TV'et.

Fra 2014-2018 brugte jeg et Samsung UE48H6705 med samme setup uden at opleve ovenstående problemer.


Jeg har kontaktet LG telefonisk, det kom der ikke rigtigt noget ud af. De tilbød at sende en tekniker som kan teste TV'et. Hvis der ikke findes en fejl får jeg en regning. LG henviser til at jeg skal teste med deres egne bluetooth produkter. Lige pt. har jeg dog ikke lyst til at kaste flere penge efter høretelefoner.

Nogen der har oplevet lignende?