Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sonnyboy442
#280733
Hej FP,

Da tv'et der hjemme ikke har det for godt længere (et ældre 55" 1080p tv), som jeg ikke lige kan huske mærket på, skal jeg have fat i et nyt, gerne i ca. Samme størrelse.

Det skal hovedsageligt bruges til Netflix, men det skal også være godt til brug sammen med en PS4 Pro - Da vi benytter sådan en fin konsol til underholdning.

Jeg er dog helt på bar bund omkring hvad jeg skal vælge.

Mit budget er ca. 10k men da jeg ikke har ret meget forstand på tv, skal jeg bruge noget hjælp.

Jeg har kigget andre tråde igennem, samt læst en del anmeldelser her på sitet, men jeg er ikke rigtigt noget frem til hvad der er godt at vælge.

Jeg har umiddelbart ingen præferencer for mærke.

Kan i hjælpe mig på rette spor? :D
Af GodmotherTycoon
#280735
55" til 10k er det kun OLED du skal overveje - og der kan du ikke gå galt med mærker. Lige denne uge ser det dog ikke ud til der er nogen gode tilbud (de har det med at dykke ned til 8k).

Hold øje med tilbudsjagten.
Af Sonnyboy442
#280779
Hej GT,

Tak for dit svar.

Der er ikke en bestemt model som skiller sig ud, som er ekstra værd at holde øje med?

Jeg tænker lidt at jeg venter til Black Friday, nu det alligevel er lige om hjørnet, og ser om der kommer noget på tilbud.
#280795
Sonnyboy442 skrev:Der er ikke en bestemt model som skiller sig ud, som er ekstra værd at holde øje med?
De bruger alle sammen LG’s panel, da de er eneste producent af OLED-paneler. Forskellene er minimale, og de ligger alle på lige under 10K

Du kan tage Philips modellen, hvis du vil have noget der skiller sig lidt ud. Den har Ambilight. Det er generelt ikke foreneligt med et godt og korrekt billede, men når man spiller PS4 går man måske ikke HELT lige så meget op i korrekt billede, som når man ser film, og så tænker jeg Ambilight er meget god spas :)

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... -55pos9002#
Af Sonnyboy442
#281572
Hej Martin,

Beklager det sene svar - Jeg kom helt fra oplægget.

Så længe der er rigtig god kvalitet når man ser film, så er jeg tilfreds - Og damen og knægten er tilfredse så længe de kan spille deres spil på PS4 Pro :)

Umiddelbart ser det tv rigtig lækkert ud :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#281573
Melder mig i koret. indenfor budgettet kan du få OLED og da I primært skal bruge det til Netflix og PS4 Pro, så tror jeg, at I vil blive begejstrede for 4K HDR-billedkvaliteten. De fleste nyere spil til PS4 er i HDR og Netflix tilbyder også en god portion film og tv-serier efterhånden.
Af Sonnyboy442
#281648
Rasmus: Mange tak for din feedback :)

Så er mit spørgsmål, skal jeg gå efter det tv som Martin foreslog:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... -55pos9002#

Eller denne her:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ?scid=SEM6

Jeg har virkelig svært ved at se hvad forskellen er på dem, udover at sidst nævnte har 4500 PPI mod 3800 PPI på først nævnte.

Sidst jeg købte tv gik jeg efter en skanningsfrekvens på 100 (sælgeren i Elgiganten jeg handlede i sagde der fandtes 50, 100 og 200), og viste mig forskellen.

Jo højere nummer, jo mere flydende billede ved scener i film med høj hastighed.

Er dette stadig noget man skal tænke på, eller skal jeg undlade det i min søgen?
Af Grandahl
#281654
Jeg ville have fravalgt Phillips da de ikke har Dolby Vision der er mest udbredt til HDR, f.eks Netflix er der en del HDR efterhånden
Af Sonnyboy442
#285370
Grandahl skrev:Jeg ville have fravalgt Phillips da de ikke har Dolby Vision der er mest udbredt til HDR, f.eks Netflix er der en del HDR efterhånden
Hvad ville du vælge i stedet?