Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Crelle
#280649
Hey folks,

Er desværre hægtet helt af på TV fronten (ja, OLED ER det bedste) men derudover :)

Dog, fortrækker jeg (og nok ikke mindst børnene) et større TV frem for kvall - ja, sådan er det desværre blevet efter man har fået børn <B

Anyhow, hvis jeg nu kigger efter et LED TV på 65", hvad rykker så mest der ? og hvordan ser det ud med kant vs direct backlight, er der sket noget der, der gør man skal kigge efter det ene frem for det andet. Sidste gang jeg havde et TV af ordenligt størrelse, var det i hvert fald direct backlight - og det spillede bas efter kalibrering.

Kunne egentligt godt tænke mig et Panasonic - MEN, andre mærker er også ok.

Vi snakker omkring de 10 klik jeg vil smide efter det.

Kom gerne med bud tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#280660
Panasonic lader lidt til, at have fokuseret deres indsats i high-end-segmentet på OLED. Jeg synes lidt de er faldet af på den med deres LCD-modeller og pt. har de ikke rigtigt nogen, som kan give Samsung og Sony kamp til stregen i den panel-kategori.

I 65" til 10.000 kr. så mener jeg pt. at "best buy" er Sony XF90, som hyppigt nævnes her i forum. Jeg ville også rigtig gerne fremhæve Samsung Q8DN, men den er bare uforholdsmæssig dyr. XF90 er lidt over budgettet med sin nuværende pris på 11.000 kr.

Alternativt, så skal man gå ned i Samsung MU7005, men jeg synes man går lidt på kompromis med HDR-performance i dén model.
Af JMA37
#280662
Jeg ville også kigge på Sony XE eller XF serien i 8 eller 9 serien

Og ønsker i det stor om smide 12.000 efter det, så kan Bilka levere KD75XE8596 til kr. 11.999,- :-)
Af Crelle
#281020
Tak for hjælp.

Endte faktisk med et 55" - da børnene tit "render forbi" og ender med at sidde ganske få meter væk fra det, så 65" ender nok med overkill.

55" Sony XF9005 - så håber vi det bliver ok, godt med fyldige farver - nu hvor det ikke bliver OLED black :)