Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#280339
Mht Google, så ligger billederne jo i skyen. Du kan blot se dem via appen og direkte derfra smide dem til TVet via Chromecast. Det gør jeg når vi tester Android TV. Det kræver blot en Google konto og så download af deres fotoapp.
#280340
Med hensyn til nummerering, er det ofte fordi, der skal være lige mange cifre i navngivningen, da den vælger at starte udfra de første tal, den ser, altså f.eks. "001,002...011...087...199 osv.
Af wiso
#280341
Supergris skrev:KODI fungerer aldeles fint, med valgfrie thumbnails eller slideshows, du skal blot bruge lidt tid på at lære softwaren at kende...
Ok. Vil, som skrevet i et svar 19:43, forsøge igen.
Af wiso
#280342
Torben Rasmussen skrev:Mht Google, så ligger billederne jo i skyen. Du kan blot se dem via appen og direkte derfra smide dem til TVet via Chromecast. Det gør jeg når vi tester Android TV. Det kræver blot en Google konto og så download af deres fotoapp.
Ok. Er med.
Vil kigge nærmere på dette, hvis jeg må opgive det andet. Er ikke klar til dét endnu.
Af wiso
#280343
Supergris skrev:Med hensyn til nummerering, er det ofte fordi, der skal være lige mange cifre i navngivningen, da den vælger at starte udfra de første tal, den ser, altså f.eks. "001,002...011...087...199 osv.
Jeg har nu to mapper med forskellig nummerering. Den en fra 1 og opefter (1,2,3 ...). Den anden med oprindelige numre. De ser sådan ud: 20180911_153053. Det skulle der vel ikke være noget i vejen med, eller? Der er det samme antal cifre i alle numrene. Alle starter med tallet 2.
Af jng
#280354
Jeg holder stadig på, det er et “problem” med filnavne.
--
I betragtning af problemets [trods alt] beskedne størrelse er det imponerende med nu 47 indlæg og endnu ingen løsning...
Brugeravatar
Af bbplayer
#280355
jng skrev:Ja, en gammeldags dir fra en kommandoprompt kunne være interessant. Filtypenavne vises jo som standard ikke i Windows, og det skulle såmænd ikke undre mig, om nogle filer er jpg og andre er jpeg, og det synes Sony sikkert ikke er særlig morsomt...
Nu har jeg testet på AndroidTV , som vist bruger Sony TVs egen billede viser.

Og dato sortering afklaret :)

Så... Rækkefølge hvis det var dato, skulle vel være
001jpg.jpg var 8-10-2018
004jpg.jpg var 09-02-2017 14:57
003jpg.jpeg var 11-02-2017 13:55
002jpg.jpg var 11-02-2017 13:57

Den viser dem dog fra 002 først på skærmen til venstre og frem mod 001jpg . Måske hjælper det nogen?

Og selvom navn ændres til vilkårlige bogstaver og rækkefølge på navn er forskellig, fremkommer de som dato på usb stick, så det er IKKE navnet som afgør rækken men dato.

Hovsa, jeg noterede mig lige at selvom dato på usb stick til forveksling lignede en fil med 2018 dato, så har "date taken" tag på billede år 2016 :)

Så dato sortering er på "date taken"
44.JPG
44.JPG (13.47 KiB) Vist 2552 gange
Så bliver rækkefølgen

001jpg.jpg var 23-08-2016
004jpg.jpg var 09-02-2017 14:57
003jpg.jpeg var 11-02-2017 13:55
002jpg.jpg var 11-02-2017 13:57

Så fra nyeste til ældste billede?
Nu har jeg ikke editor til at teste den teori med "date taken" :)
Nå, windows kunne ændre "date taken" og det påvirkede ikke sortering, eller så cacher tv fil information indtil det slukkes og det gider jeg ikke nu.
Af wiso
#280361
jng skrev:Jeg holder stadig på, det er et “problem” med filnavne. ...
Det er jo nemt at sige . Taget i betragtning hvad jeg har skrevet, hvad er der så tilbage af muligheder?
jng skrev: I betragtning af problemets [trods alt] beskedne størrelse er det imponerende med nu 47 indlæg og endnu ingen løsning...
Du har jo heller ikke nogen.
Af wiso
#280363
Nu har jeg forsøgt med den app / Kodi igen. Jeg KAN IKKE finde ud af det. Har fulgt videoen, men når til et punkt hvor jeg bare ikke får det samme som ham.
Brugeravatar
Af bbplayer
#280373
Nok mest pga træthed, så fik jeg ikke lige skrevet noget vigtigt.

TV viser en periode i toppen over listen af billeder, og den var Aug. 2016 -> Feb 2017, og den periode matchede "Date taken" og derfor gik jeg ind og så på dette.

Så jeg mener at billeder sorteres på denne dato uafhængigt af filnavn,fil dato.
Af wiso
#280595
Torben Rasmussen skrev:Hjælper bbplayers information mht forklaring på hvorfor den sorterer som den gør? Exif data skal du nok højreklikke på filen for at se, men det kan måske hjælpe.
Nej. Det gør mig kun forvirret. Kan ikke finde rundt i det.

Det er ingen kritik af hjælpen. Sætter jeg pris på. Kan desværre bare ikke overskue det.