Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#280249
wiso skrev:
bbplayer skrev: Hvorfor ikke? Cast funktionen er i browser, og har intet med maskine at gøre, så kom bare igang, du har Chromecast indbygget i tv, og du har en stationær, så no problem! du gør det bare.
Forstår ikke dette.
Hvordan kan man forbinde computer og TV, når der ikke er noget Vi-Fi i computeren?
Taler vi kabel er det udelukket. De to står i hver sin ende af huset.

Når det er sagt, vil jeg stadig gerne have dem på stikket sammen med de andre. Nå de øvrige albums fungere, burde dette også kunne (se de to indlæg herunder).
Nå, så du kan godt, du vil bare ikke, hvorfor så sammenligne æbler og bananer? Du kan da ikke sige, det virker godt på pc men ikke vil bruge det, og så brokke dig over tv ikke gør som pc, fordi du ikke forstår, og du ikke vil bruge pc.

Du lyder ikke til at vide hvad Chromecast gør, så jeg vil lade det være op til andre at uddybe hvis de vil. Der er muligheder du ikke har afprøvet og du har sagt du ikke gider , så er det løb kørt.
#280251
Der kræves ikke Wifi for at caste. Din PC og dit TV er vel forbundet til samme router et sted - dvs. de deler samme centrale forbindelse.

NAS = Netværksharddisk. Hvis du ikke kender navnet, så har du næsten med garanti IKKE én :)
Af wiso
#280265
Torben Rasmussen skrev:Der kræves ikke Wifi for at caste. Din PC og dit TV er vel forbundet til samme router et sted - dvs. de deler samme centrale forbindelse.

NAS = Netværksharddisk. Hvis du ikke kender navnet, så har du næsten med garanti IKKE én :)
Ok. Tak.
Af wiso
#280266
bbplayer skrev:
wiso skrev:
bbplayer skrev: Hvorfor ikke? Cast funktionen er i browser, og har intet med maskine at gøre, så kom bare igang, du har Chromecast indbygget i tv, og du har en stationær, så no problem! du gør det bare.
Forstår ikke dette.
Hvordan kan man forbinde computer og TV, når der ikke er noget Vi-Fi i computeren?
Taler vi kabel er det udelukket. De to står i hver sin ende af huset.

Når det er sagt, vil jeg stadig gerne have dem på stikket sammen med de andre. Nå de øvrige albums fungere, burde dette også kunne (se de to indlæg herunder).
Nå, så du kan godt, du vil bare ikke, hvorfor så sammenligne æbler og bananer? Du kan da ikke sige, det virker godt på pc men ikke vil bruge det, og så brokke dig over tv ikke gør som pc, fordi du ikke forstår, og du ikke vil bruge pc.

Du lyder ikke til at vide hvad Chromecast gør, så jeg vil lade det være op til andre at uddybe hvis de vil. Der er muligheder du ikke har afprøvet og du har sagt du ikke gider , så er det løb kørt.
Det må du om.

Jeg vil gerne der fokuseres på dette (som jo fortæller det ikke har med døbning af filerne at gøre, hvilket er det spørgsmålet handlede om og som vi har beskæftiget os med...):


Jeg har fire andre albums med feriebilleder på samme USB stik. De er alle listet på samme måde som det der her ikke fungere. Og de vises alle (omkring 2000 billeder) i rigtig rækkefølge.

Eneste forskel på disse ferierbilleder og dem fra de foregående ture (hvor sorteringen er lavet på samme måde og fungere) er, at de denne gang er taget dels med mit kamera, dels med mobilen. Så det MÅ have et eller andet med det at gøre ...


Det er dette jeg gerne vil have opklaret.
Af wiso
#280282
Det er en besynderlig oplevelse. Først har jeg et fjernsyn til 4500 hvor billede visning fungere perfekt. Så køber jeg et til 8000 hvor det ikke gør. Det var ikke lige hvad jeg regnede med !!
#280289
Torben Rasmussen skrev:Og du har dermed udelukket cast fra enten telefon eller browser?
Du har ikke gættet, personen dårligt kan bruge en touch telefon nu? :) Eller bare valgt knap telefon, dem er der mange af.

Og omkring browser, var svaret jo pc stod i andet rum, så nok svært at styre slideshow, selvom det kører af sig selv, så det kræver at sætte sig ind i hvordan slideshow fungerer og hvad chromecast på tv't er, før det kommer til at være løsningen.

Når tv ikke sorterer på samme parameter, så er det fordi det er formodet det er på filnavn. Det kan dog være på oprettelses dato'n i filen eller hvornår foto blev taget.
Af jng
#280309
Med 2.000 korrekt sorterede/viste billeder og 175 forkert viste billeder, burde fem minutters detektivarbejde kunne gennemskue hvorfor.
Jeg synes, det lyder lidt voldsomt, hvis Sony-apparatet skulle bruge EXIF-data, der ikke findes i alle billedfiler, til sortering, men hvad ved jeg om Sony?
En “generisk” Sony-supportside om billedsortering skriver dog “... Sets the order in which files will be listed. Select from Original Order, Date (Old-New or New-Old) or Name (A-Z or Z).
Af wiso
#280315
Torben Rasmussen skrev:Og du har dermed udelukket cast fra enten telefon eller browser?
Ja. Som tidligere skrevet, ønsker jeg billederne på stikket (hvilket burde være muligt ...).

(Hvad telefonen angår, vil jeg heller ikke have dem på den.)
Senest rettet af wiso 11. okt 2018, 14:17, rettet i alt 2 gange.
Af wiso
#280316
jng skrev:Med 2.000 korrekt sorterede/viste billeder og 175 forkert viste billeder, burde fem minutters detektivarbejde kunne gennemskue hvorfor.
Billederne er samme filformat. De er listet i nummerorden svarende til den rækkefølge de er taget i.

Jeg har ingen ide om hvad jeg skal kigge efter eller forsøge.
#280317
wiso skrev:
Torben Rasmussen skrev:Og du har dermed udelukket cast fra enten telefon eller browser?
Ja. Som tidligere skrevet, ønsker jeg billederne på stikket (hvilket burde være muligt ...).

(Hvad telefonen angår, vil jeg heller ikke have dem på den.)
Hvis man bruger Google Fotos, så behøver de nu ikke ligge på telefonen og kan smides direkte fra app'en (både iOS og Android) til TV.

Men kunne du ikke - for lige at vise lidt velvilje - prøve Kodi en gang til. Du fejede den ret hurtigt af banen fordi du "ikke kunne finde ud af den", men hvis den indbyggede afspiller nu ikke dur til dit formål, så må du forsøge noget andet i stedet for bare at stampe i gulvet. I Kodi skal du blot have tilføjet din USB-stick til de direktiver den læser fra, hvilket gøres via det lille tandhjuls-ikon øverst, hvor man vælger "File manager" og "add resource". Se eventuelt her:
https://www.youtube.com/watch?v=jFBDLl_SZdU
Af jng
#280327
Det virker som om, en ganske lille udfordring¹ gøres til et uløseligt problem. Sørg for en konsistent nummerering, lige mange cifre og ikke startende med 0, og sørg for, at alle filer har samme filtypenavn (.jpg). Som jeg og andre har skrevet, nytter det ikke noget med filer, der hedder 1, 11, 2 osv. De skal (fx) hedde 1001, 1011, 1002 osv. Trådstarter kan prøve at lave en kopi af de første 10 eller 20 filer, omdøbe og se...
Hvis der er nationale bogstaver i filnavnet, skal disse fjernes. Husk også, at et mellemrum og en understreg i et filnavn af gode grunde behandles som to forskellige ting.

¹ Når 2.000 billedfiler kan vises rigtigt, kan Sony-apparatet fungere korrekt, og de sidste 175 filer bør logisk set også kunne vises i rigtig rækkefølge.