Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af John Berntsen
#279095
Hej, jeg har snart haft mit 55PUS8602/12 i et år og været meget glad for det, jeg er dog begyndt at opdage en fejl - Kun i forbindelse med 4K.
Det er svært at forklare men når billedet bevæger sig hurtigt bliver nogle ting nærmest "blurred" i kanterne som om den ikke kan opdatere hurtigt nok. Jeg har forsøgt at optage fejlen med min iPhone men man kan ikke se fejlen på det optagede.
Nogen der ved hvad det kan være?
Af Turbo
#279098
Måske teknikken og 24/25p der giver problemet.

Jeg er selv meget utilfreds med det problem du beskriver og ser det på alle LCD/OLED skærme. Det er ikke kun 4k BD, men også 2k BD og live TV 720p/1080i jeg ser det. Jeg prøver dog at abstrahere fra det selvom det er meget svært synes jeg.
Brugeravatar
Af Vailant
#279979
Hvad er kilden?
NetFlix? HBO? iTunes? 4K Bluray afspiller?

De 2 første er ikke ligefrem kendt for at køre med høj bitrate, hvorfor den slags artefakter kan opstå. Det sker pga høj komprimering i billedet.

TV'ets bevægelses-indstillinger kan også lave den slags ballade, som Torben skriver. Har du prøvet at slå dem helt fra?
Af John Berntsen
#279985
Fedt! Så forsvandt det med det samme!!
Synes ellers jeg havde disabled det men spørgsmålet er om det er blevet re-enabled i forbindelse med en software update.