Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mogens
#278861
Hej med jer.
Står i den situation at jeg skal anskaffe mig et nyt tv. Det skal være 65tommer, da det passer til afstanden jeg sidder. Men har et budget på 5-7k. Så jeg har kigget lidt på brugte fjernsyn, da jeg tænker jeg kan få mere får penge.
Jeg har fundet 2 fjernsyn begge 65 tommer som holder sig inden for det budget, så mit spørgsmål er, hvilket af de 2 fjernsyn er bedst køb.
Har læst anmeldelserne for begge fjernsyn, men da de er fra to forskellige "årgange" ved jeg ikke om jeg kan stille anmeldelserne overfor hindanden?

De 2 fjernsyn det drejer sig om er : Sony 65x8505c til 4000kr(2015 model)
og Panasonic 65Ex700(2016 model, 5000kr)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#278863
De to skærme har på billedsiden en del ligheder. De er begge med VA LCD-panel så fin kontrast, men begrænsede betragtningsvinkler. Ift. formatet på 65" så er noget der taler for X85C, at den har bagbelyst LED, hvilket typisk giver færre lysproblemer i billedet (lysende kanter, lyspletter osv).

Hvis du streamer, så er det nok også værd at afsætte en smule til at købe en ekstern boks. X85C har Android TV men er lidt træg og mangler f.eks. HBO. EX700 mangler en del tjenester.

Panasonic'en er en 2017-model. Den sælges stadig. For begge mener jeg, at du bør kunne presse priserne længere ned. Panasonic 65EX700 blev solgt til 4.999 kroner som ny tidligere på denne måned.