Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#276331
Hej

Jeg har købt ovenstående fjernsyn, og har udfordringer med at optage tv på en USB Harddisk.

Jeg bruger en gammel USB harddisk 3.0 på 1 TB som jeg også anvendte på mit gamle sony TV, her fungerede det ubeklageligt.

Jeg har nu formateret den både i sxFAT og NFTS, og fjernsynet genkender fint harddisken i smart huben mm, men jeg får ikke muligheden for at optage på TVet. Jeg har lagt nogle klip over på disken og dem vil tvet gerne afspille.

Jeg er lidt lost nu, og har læst et hav af forumer mm, men ingen steder er der en konkret løsning.

Nogle herinde der har nogle gode ideer ?

MVH

Michael Rasmussen
#276334
På mit nuværende tv bruger jeg en Yousee boks med mulighed for optagelse, men på mit tidligere tv var det sådan, at det er tvet, der skal formatere USB-harddisken, så den kan blive godkendt til optagelse.

Som jeg umiddelbart læser dit indlæg, så har du formateret din harddisk på en PC. Det forklarer også, at du kan kopiere filer til harddisken og afspille dem uden problemer. Havde du formateret disken via dit tv, burde det ikke kunne lade sig gøre at kopiere filer til den.

Men som anført var det på mit tidligere tv, så min viden kan være rusten. :-)
#276335
Hej Jørgensen66

Ja det er korrekt - anvendte min PC.

Jeg har også forsøgt at sætte det til TVet og ledt efter muligheden tvet skulle formatere disken, men den kan jeg ikke finde - jeg har læst i e-manualen, men kan intet finde om det. Men det kan være det er her løsningen er - men nogle der ved om man manuelt kan få fjernsynet til at formatere disken ?
#276337
Her er et link til den danske manual, der kan hentes ved Samsung.dk.

http://downloadcenter2.samsung.com/cont ... 0720.5.pdf

På side 145 står der lidt om at optage, men der står ikke noget direkte om opsætning af harddisken.

Dog står der følgende:

"Denne funktion understøttes muligvis ikke, afhængigt af model eller geografisk placering."

Men dit apparat kan vel optage?

Når du går ind i menuen på dit tv, er der så ikke et særskilt menupunkt vedr. optagelse på harddisk. Herunder burde der være et punkt om klargøring af harddisk til optagelse, men nu kender jeg ikke Samsung tv, så det er måske defineret anderledes. Måske andre med Samsung tv kan træde til og hjælpe dig videre?