Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bahrikoycu
#275996
Hej Flatpanels forum,

Da jeg flytter til en ny lejlighed er jeg ude efter et nyt og lækkert TV.

Da internettet simpelthen er en jungle vil jeg hellere spørge nogle kloge hoveder herinde om råd.

Det jeg søger er et TV som minimum er 50" og ellers op efter.

Det vil primært blive brugt til at se film og spille PS4 (ikke pro lige nu :)).

Jeg vil meget gerne have en så høj opløsning som mulig, derfor 4K, og gerne et stabilt billede til det jeg skal bruge det til.

Har i nogle forslag? Jeg har selv kigget på modeller indenfor Samsung, Sony og LG, dog igen, er det meget svært ikke at savle over de nyeste modeller og se lidt skævt på de billigere modeller.

Kom gerne med forslag, og jeg vil værdsætte links eller review hertil.

På forhånd tak :)

Mvh Bahri
Af Minida
#276001
Det Sony kan KLART anbefales.

Jeg har det selv, og til den pris er det altså en kup. :)

God fornøjelse.

Mvh.

Lucas
Af Grandahl
#276012
jeg ved ikke hvorfor de altid bare sætter XE85 ind som automatik. Det er et godt tv, og man går heller ikke galt i byen..

Men Samsung MU7005 er billigere til 4999kr pt, den er har et lavere imput lag, velegnet til spil.. Her på siden er den testet en anelse bedre end XE85 også sparer du 555kr


Så tidens bedste kup, det vil jeg ikke mene XE85 er pt.
Af henrik.yde
#276025
På automatik ? hmm, grunden til at jeg anbefaler Sonyen er ganske enkelt at jeg selv har haft TVet og kender det. Samsung MU7005 har jeg kun læst om, og mener derfor mig ikke (ordentlig) i stand til at anbefale noget jeg ikke selv har haft i hænderne. Jeg må da også indrømme at jeg er mest til Android TV, og ligeledes er imponeret af Sonys evne/vilje til at opdatere selv lidt ældre TV. Men bortset fra det er Samsungen selvfølgelig også en mulighed.
Af Grandahl
#276027
Jeg har haft lejlighed til at prøve begge.. De er stort set lige gode, jeg kan noget bedre lide Tizen end Android, jeg hæfter mig ved at mange er mere til Samsung i familien, den er hurtigere i menu, kanalskift osv. Det er en bedre skærm til gaming som trådstarter bruger.. Men det er altid smag og behag.
Personligt er jeg gladest ved Web os fra LG. Men Tizen kører nok bedst.
Af Supergris
#276031
henrik.yde skrev:På automatik ? .
Du skriver det som en selvfølgelighed: "Her er tidens bedste bud/køb til prisen:", at det er det bedste køb.
Begge bud er gode, men med det budget, der til rådighed, og de ønsker, der er fremført, mener jeg også, man burde kigge på dette TV i 65", som jeg kender 2, der har købt:

https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... 0000000000

Om ikke andet, så er det en vild pris. Jeg ved de begge gav omkring 7000 kr. for kort tid siden!
Det skal siges, jeg endnu ikke selv har haft mulighed for at tjekke det ud, men ud fra hvad de siger (de må vel regnes som repræsentanter for normale folk, der er knap så kritiske med, hvad de køber), så er de vildt imponerede. Specielt nævner de størrelsen, som betyder mere, end man regner med.
Hvis du er typen, der ser meget sport, er det nok ikke den model, jeg ville kigge på.

Man kan også være uheldig, at skærmen lider af så dårlig lysfordeling, at det er uacceptabelt, så sørg for der er byttegaranti, hvilket jeg ikke er sikker på, Bilka tilbyder, hvis emballagen ikke er ubrudt.
Uanset hvad, synes jeg det er vildt, priserne på et 65" TV af kendt mærke, er nede i under 5.000 kr...
Af henrik.yde
#276051
Ja, jeg synes så til gengæld at det er vildt at anbefale et TV med IPS panel, som du ikke engang selv har set i aktion, og ligeledes advarer imod pga evt dårlig lysfordeling ?? Bortset fra det så spørger trådstarter på et 55 Tommer. Det antyder overskriften ihvertfald.
Senest rettet af henrik.yde 12. aug 2018, 14:31, rettet i alt 1 gang.
Af Grandahl
#276067
Han spørger vel bare efter minimum 50” ?

Supergris smider vel bare et tv mere ind i forslagene, at det så er et større et, og at det betyder at man må gå på kompromis med kvaliteten er vel op til trådstarter ?
Af Bahrikoycu
#276171
Tak for alle input!
Hvilken af disse to, Samsung og Sony ville i sige har den bedste lyd? Jeg bruger en sonos play:5 til at køre lyd igennem det gamle fjernsyn pt.

På forhånd tak :)
Af Grandahl
#276188
De har ikke nogen fantastisk lyd nogen af dem, synes jeg sjældent fladskærme har. Hvis du alligevel bruger en extern lydkilde er det vel også lige fedt ;)