Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#275988
Da jeg ikke er så meget inde i tv junglen og desværre nok tager sælgerens ord for gode vare vil jeg lige spørge her.

Jeg har købt et LG 65” SK8500 tv.
Sælgeren sagde at det var det bedste 65” tv jeg kunne få for 13.000kr.

Passer det?
Jeg troede at et oled var bedst men det er det måske ikke nede i den prisklasse?

Eller skulle jeg ha købt et Samsung UE65NU8075TXXC og sparet 5.000kr?

Jeg ved groft sagt ikke om jeg skal være tilfreds.. (jeg har stadig returret på mit lg tv)

Mvh.
Jesper
#275990
For op til 13000,- kr findes der adskillige OLED TV, som er flere klasser bedre end det du har købt, de flest dog i 55 tommer, f.e.k.s dette her til knap 8000,-
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... 0000000000

Skal det være 65 tommer, så er der dette her til 15000,-
https://www.elgiganten.dk/product/OLED65B7V/?scid=SEM6

Begge TV slår alt andet på billedkvalitet.
#275992
Så ja retur med SK8500 og vælg et af ovenstående forslag.

Har lige selv købt Sony A1 65" i power, de var helt vilde for at sælge mig AF8 i stedet, det er nok fordi deres avance er væsentligt større der.
Så stol aldrig på en sælger, de tænker kun i avance
#275995
Det er en omgang vrøvl, al den snak om HZ stammer fra de "gamle" dage med billedrørs TV, hvor alle TV var på 50HZ, indtil Nokia lancerede TV med 100HZ billedrør. Så hvis jeg var dig ville jeg hurtigst muligt få det byttet til en af OLED modellerne istedet. Det er indtil videre kun LG der laver OLED paneler, så de er ens på de fleste OLED TV. Derfor handler det mest om man er til LGs styresystem WEbos eller til Sony eller Philips som kører på Android. Panasonic kører på "My Home Screen 3.0", som er en videreudvikling af Firefox OS. Hvis du holder dig til Android, er du nærmest garanteret opdateringer ud i fremtiden også.
#275999
Det var tider da man før i tiden ku få en ærlig snak med sælgeren , men som de selvstændige købmænd led butiks døden og blev ædt op af kæmpe supermarkeder så er det samme skæbne for elektronik butikker, alt hvad de anbefaler er kun ting de tjener bedst på at sælge. Ellers æder den ene kæde den anden... Sad but true
#276017
Jesper, nu ved jeg ikke hvor i landet du er, men der er kun Sony 65" A1 i power tilbage i Herlev, Odense og 3 steder i Jylland.
Hvis du ikke vil gå forgæves så lav en reservation på hjemmesiden til det sted som passer, i aften.
Ja de 3000 ekstra er godt givet ud når du har de store sedler fremme alligevel :-)
#276026
Hvis du snakker om bedst til prisen, er jeg ret sikker på, du heller ikke går galt i byen, med det Samsung, du linker til.
Der er trods alt forskel på, om man giver 8.000 kr. eller 16.000 kr. for et TV, men du ved bedst selv, hvad du har lyst til at betale, men uanset hvad, mener jeg, 13.000 kr. er for mange penge at betale for et LCD-TV i denne størrelse.

Jeg vil tro, Samsungen og LGen ligger nogenlunde i samme liga, dog med hver deres panel-teknologi (VA vs. IPS), så det er et godt tilbud, de kører.

Af ren og skær interesse, hvad får dig til at spørge i et forum efter købet i stedet for før købet?

Min kammerat har lige gjort det samme. Han har været meget interesseret i min projektor, hvor jeg udtrykkeligt havde fortalt ham, han skulle vende den med mig, inden han tog ud at købe noget.
Trods dette ringede han forleden og fortalte, han havde nogle tekniske spørgsmål til den projektor, han lige havde været ude at købe i Elgiganten.
Det viste sig, naturligvis, han havde fået noget helt forkert med hjem: en data-projektor med 16 : 10 format og 1280 x 800 i opløsning , alt for meget lys til en hjemmebiograf og en blæser, der larmede som en jetjager.
Da jeg spurgte hvorfor, han ikke havde spurgt mig inden, han tog ud for at købe, var hans svar, at han troede, de vidste, hvad de snakkede om, ude i butikken...
Jeg havde kun en hovedrysten tilovers.

Dagen efter tog vi ud og byttede det hele, og fik det vi skulle have, heldigvis uden problemer, og nu er han glad, især da jeg fandt et skilt derude, de havde glemt at smide ud, så han sparede 2.200 kr. på en receiver, han også skulle bruge...
Senest rettet af Supergris 12. aug 2018, 01:36, rettet i alt 7 gange.
#276033
Thomas Lambrecht skrev:Jesper, nu ved jeg ikke hvor i landet du er, men der er kun Sony 65" A1 i power tilbage i Herlev, Odense og 3 steder i Jylland.
Hvis du ikke vil gå forgæves så lav en reservation på hjemmesiden til det sted som passer, i aften.
Ja de 3000 ekstra er godt givet ud når du har de store sedler fremme alligevel :-)

Hej Thomas.

Er fra Roskilde..
har lige reseveret det i Herlev ??
#276034
Supergris skrev:Hvis du snakker om bedst til prisen, er jeg ret sikker på, du heller ikke går galt i byen, med det Samsung, du linker til.
Der er trods alt forskel på, om man giver 8.000 kr. eller 16.000 kr. for et TV, men du ved bedst selv, hvad du har lyst til at betale, men uanset hvad, mener jeg, 13.000 kr. er for mange penge at betale for et LCD-TV i denne størrelse.

Jeg vil tro, Samsungen og LGen ligger nogenlunde i samme liga, dog med hver deres panel-teknologi (VA vs. IPS), så det er et godt tilbud, de kører.

Af ren og skær interesse, hvad får dig til at spørge i et forum efter købet i stedet for før købet?

Min kammerat har lige gjort det samme. Han har været meget interesseret i min projektor, hvor jeg udtrykkeligt havde fortalt ham, han skulle vende den med mig, inden han tog ud at købe noget.
Trods dette ringede han forleden og fortalte, han havde nogle tekniske spørgsmål til den projektor, han lige havde været ude at købe i Elgiganten.
Det viste sig, naturligvis, han havde fået noget helt forkert med hjem: en data-projektor med 16 : 10 format og 1280 x 800 i opløsning , alt for meget lys til en hjemmebiograf og en blæser, der larmede som en jetjager.
Da jeg spurgte hvorfor, han ikke havde spurgt mig inden, han tog ud for at købe, var hans svar, at han troede, de vidste, hvad de snakkede om, ude i butikken...
Jeg havde kun en hovedrysten tilovers.

Dagen efter tog vi ud og byttede det hele, og fik det vi skulle have, heldigvis uden problemer, og nu er han glad, især da jeg fandt et skilt derude, de havde glemt at smide ud, så han sparede 2.200 kr. på en receiver, han også skulle bruge...

Hej Supergris..

Det var lidt et “hurtig køb” da mit Philips blev afhentet til rep.. hvilket nok var meget godt da det ellers var røget ud af vinduet !:(

Jeg havde forstillet mig at jeg kunne ha’ fundet noget godt til omkring 8 kilo men endte med sælgerens hjælp st bruge 13 som nu ender med 16 :( :o

Men på den anden side så vil jeg gerne spendere det ekstra hvis det betyder jeg bliver mere glad for det og jeg så får er tv jeg samtidig bliver glad for de næste 4-5 år.

LG’en er nu pakket pænt ned i kassen igen så jeg kan aflevere det her kl.10:00 når de åbner :)