Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thansen96
#274591
Hej, jeg søger pt. Efter en ny fladskærm til værelset.

Har pt et gammelt sony Bravia som er ca 7-8 år gammelt, så syntes det på tide at købe et nyt.

Mit budget er maks 10.000,-

Jeg bruger primært tv til:
- se sport (fodbold)
- spille spil (på ps4 Pro)
- se HBO og Netflix

Har kigget ekstremt meget på LG B7 og C7 som er inden for mit budget, og har kun læst ekstremt gode anmeldelser, men selvom det er inden for budget så ville jeg nok stadig tøve lidt.

Er helt grøn inden for al det vigtige og tekniske ift. ISP vs VA - hz, kalibrering mv.

Ift. Mine krav til et nyt tv så er det:
God billedkvalitet (også ift at jeg har en ps4 Pro at spille på)
Okay lyd
Smart tv (men er måske ikke så nødvendigt med henblik på at jeg kan tilgå diverse apps på min PS.)

- hvilke tv har i erfaringer med og kan eventuelt anbefale inden for mit budget? Som sagt jeg har selv kigget en del på LG, men ved ikke om jeg er klar til at give 10.000
- Ved ikke om det evt. Kommer på bud i nærmeste fremtid?

Tak på forhånd
Brugeravatar
Af bbplayer
#274595
Man går ikke galt af OLED i 2018 , så kan der være bagateller som Sony måske gør anderledes end andre, og Philips med deres Ambilight og Android for dem begge, som nogle er negative overfor, andre helt ok.

Så OLED skal du ikke tøve med , derimod se på SmartTV delen, om det er din kop te, Nok WebOS eller AndroidTV. du kan altid får AndroidTV som ekstern option via Nvidia Shield, og du kan få en masse streaming igennem ATV. Lidt mindre via ps4.
Af PeterD
#274596
Det mest logiske ville være at kigge på LG/Philips OLED og Sony XE90 LCD som måske er en smule billigere..
Af Grandahl
#274616
Med dit budget er der ingen grund til at kikke efter LCD skærme, jeg ville selv være gået efter LG B7 eller C7 de har Dolby Vision til HDR som andre OLED mangler, smart tv og menu kører som i olie.

Alternativt kunne man kikke efter Phillips OLED hvis Ambilight betyder noget, dog synes jeg den er noget langsom i menuer.. Panasonic har et interface der ligner noget fra 90’erne, deres smart tv er nærmest ikke eksisterende, så der skal du nok tilkøbe et Apple tv eller lignende.
Af Thansen96
#274619
Tænker også umiddelbart et OLED, hvor der jo er et par stykker til 8.999-9.999.

Er ikke så varm på Phillips da jeg har læst mig frem til at deres menuer/interface er noget 'kedeligt' og bøvlet, men det er kun hvad jeg har læst - Ved jo ikke om det forholder sig sådan eller om det er en smagssag.

Ift. B7 og C7 - Kommer der snart nye og vil prisen i så fald evt falde?

Tak for alle jeres input! Kunne godt finde på at finde en demomodel af B7 / C7 'bare' for at spare ~ 1.000 kr.
Brugeravatar
Af hifreak
#274620
Hej, købte selv et B7 for et par måneder siden til 8000. Kan kun anbefale det, der findes masser af tråde og guides til at indstille det. Har ikke fortrudt det et sekund. :)

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Af Grandahl
#274622
Pas på med demo modeller, de står ofte stationært. Derfor kan der godt forekomme burn in.. Så lige i en anden tråd for et par dage siden om en der netop pga dette skyndte sig at levere den demomodel han købte tilbage.
Af Thansen96
#274624
hifreak skrev:Hej, købte selv et B7 for et par måneder siden til 8000. Kan kun anbefale det, der findes masser af tråde og guides til at indstille det. Har ikke fortrudt det et sekund. :)

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Hvor fandt du det henne til den pris? :D
Brugeravatar
Af hifreak
#274689
Thansen96 skrev:
hifreak skrev:Hej, købte selv et B7 for et par måneder siden til 8000. Kan kun anbefale det, der findes masser af tråde og guides til at indstille det. Har ikke fortrudt det et sekund. :)

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Hvor fandt du det henne til den pris? :D
Fandt den i Elgiganten i Fields under deres kampagne, hvor man fik 20 procent rabat på alle LG OLED fjernsyn :)


Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk