Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#274502
Vi har idag et 42" Sharp fjernsyn i stuen som ikke er et smart tv.

Jeg er på udkig efter en erstatning og tænker en 65" men syntes det er en jungle at vælge det "rigtige".

Vi bruger idag som alm tv, netflix, plex og playstation.

Tænker et max budget på 10.000 - 12.000.

Vil gerne høre de kloge hoveder herinde hvad I ville vælge?

Tak :) :)
#274506
10.000 kr. er i den lave ende hvis man vil have TV i 65". Størrelsen er lækker, og man fortryder ofte at have købt for småt, men de modeller, hvor billedkvaliteten ligger i top koster desværre lige en halv gang mere. For 15.000 får du OLED i 65", men på LCD-fronten er der så småt ved at være solgt ud af 2017-modellerne, så priserne er høje lige nu. Hvis det ikke er akut at få skiftet ud, så ville jeg nok vente lidt og holde øje med tilbuddene - eller følge vores side, hvor vi gør det for dig:
https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1320152757

I mellemtiden kunne et Apple TV (4K versionen) være en løsning til at få smart-TV ind i en simpel og velfungerende form, hvor du både kan få Plex, men også de øvrige apps du måtte bruge (jeg synes Infuse fungerer bedre end Plex).
#274508
Hold øje med Sony XE9005. Det er efter manges mening årets value for money model for 2017. Lagrene er nok ved at være tømte, men lige for nylig var den nede i 10k hos enten El Giganten eller Power. Måske du kan være heldig den kommer derned igen inden den bliver udsolgt.
#274534
På billedsiden, så er alle OLED-panelerne jo ens, så det er design og features du betaler for. Da LG laver alle OLED-panelerne, så har de en teoretisk fordel ift. prissætning, så derfor ser man nok også typisk deres modeller som de billigste hen sidst på sæsonen og de vil dermed også give mest bang-for-the-buck. I år har eksempelvis Panasonic lagt hårdt ud med lave priser, men det er ikke lige 65"-modellerne du finder i det prisleje du søger.