Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ahp
#274450
Har ikke fortrudt. Er rigtig godt tilfreds. Savner dog min Samsung fjernbetjening (har LG B7 nu). Men billedkvaliteten er ganske betydelig bedre. Men nok ikke helt fair at sammenligne med et 4-5 år gammel tv. Jeg syntes iøvrigt det kan være svært at sammenligne objektivt, medmindre man har to tv stående ved lige ved siden af hinanden.

PS:
du får nok ikke nogen til offentligt at indrømme at de har købt forkert legetøj ?
Af Simon R.
#274452
Aldrig. Bedste tv jeg har haft nogensinde, og jeg kommer aldrig til at købe LCD igen, når vi snakker 55"+ - og fandtes der et 32" OLED ville jeg købe det til vores ekstra-stue.

Har 55" B6 - skal have opgraderet det til 65" når C8 kommer ned i pris...
Af bullerfnis
#274464
Set slet ikke :)

Dog har jeg ikke flow tv, så aner ikke hvordan det ser ud. Ser mest Netflix eller fra min nas.. Ellers køre jeg også tv2play samt viaplay og DR :) eneste som er grimt er jo gamle udsendelser.. Men det gætter jeg på er fordi det bare er gammelt? Aner ikke om det ville se bedre ud på et lcd tv? Tror det ikke :)

Så lige vm finalen igår på mit oled, og så på det lille gamle Samsung lcd tv der hænger i køkkenet, kæft det var grimt. Men er nok også 5-7 pr gammel, fuldte med huset som vi købte for 3 år siden hehe. Dengang de var lidt rødlige i plastikken :)
Brugeravatar
Af Pede8000
#274467
Nej, bestemt ikke.
Det klarer såvel SD, HD som UHD helt fint!

Eneste jeg fortryder er at jeg ikke købte 65", men det må komme i fremtiden.

Jeg får mit TV fra Stofa- Kabel. Jeg oplever et meget, meget fint billede på alle kanaler.
Mindst lige så godt som på mit 1080p plasma, som er blevet min nye bedste ven i soveværelset! ::l
#274471
Ludo skrev:LG C7 65" - Bedste TV jeg har haft nogensinde og det imponerede gæsterne så sent som i går til VM-finalen.

Eneste lille ting er, at jeg nu gerne vil have 77".
Da jeg købte mit første Plasma tv som var et 42" var jeg solgt, så købte jeg et 55" LCD sikke et stort billede, så købte jeg et 65" hvor stort billede nu har jeg ikke behov for større, nu sidder jeg med et Panasonic 65" OLED tv og tænker wow, nu drømmer jeg om det næste skal være på 77" kan lige være på væggen. :D

Jeg er glad for mit OLED tv, til 20.000,-

Tænk hvis kvinder ville prøve en større hver gang. :p :) :D
Af wMikkel
#274481
Er der nogle af jer med LG Oled, C7 / B7 som har billeder af jeres tv når det viser normalt tv-signal?
Eller måske en video? Kunne godt tænke mig at se håndtering af dette :)
Af KeWa
#274490
Niksen. Slet ikke. Er stadig helt vild med mit 55” C7. Størrelse og pris (10k kr) passede mig ganske fint. En opgradering fra 50” VT50 (plasma). Skal dog have udskiftet mit gamle ATV med et nyt et af slagsen.
Af Turbo
#274493
Jeg har ikke fortrudt, men prisen har jeg efter at have set hvor langt ned de er kommet. Jeg er ked af bevægelses håndteringen pga. "sample and hold" teknik, OLED er langt hurtigere end den teknik tillader. På faktisk alle andre parameter er det en opgradering. Jeg gav 25k (normal pris 38k) for mit 55EF950V på weekend tilbud Feb. 2016 :S Jeg kom fra et Panasonic Plasma TH-42PZ80E.

http://diverdave.smugmug.com/Invertebra ... E3yU-M.jpg
De der gopler, når deres løbe lysshow køre i en bestemt hastighed, så flipper TV'et også.
#274497
wMikkel skrev:Er der nogle af jer med LG Oled, C7 / B7 som har billeder af jeres tv når det viser normalt tv-signal?
Eller måske en video? Kunne godt tænke mig at se håndtering af dette :)
Det vil du få absolut nada ud af. Det er fuldstændig umuligt at fange sådan noget med mindre der er specifikke problemer, man ønsker at fremvise.
Af bromberg
#274524
Som tillæg så kan jeg da lige nævne at oled er en befrielse at bruge i sommervarmen. Der dukker igen igen flere tråde op om tordenfluer i skærmen - DET er jeg lykkelig for aldrig sker med min oled.
Af JørnNilsson
#274538
Hvis spørgsmålet havde været. Kunne dit OLED TV være bedre, ville jeg svarer klart JA.
Men her i 2018 syntes jeg at mit Sony A1 65” er det bedste tv man kan købe for penge. Men det betyder ikke, at det ikke kan forbedres, for det kan det sagens, på mange områder. Men så længe at LG ikke opgradere deres paneler (de sidste par år har det vist kun været lidt små justeringer) eller andre kommer med en ny teknologi. Så får man vist ikke bedre tv end de nuværende Oled tv.
Så jeg ville købe et 65” oled igen, hvis jeg skulle have nyt tv selv om prisen er lidt høj, så får man ikke bedre billedkvalitet pt.
Af Basto
#274542
Bromberg nu har du jo også været dobbelt ramt.. 1. Du har fået en dårlig skærm som er defekt 2. Du har fået en møj dårlig behandling af forhandleren ( håber de mister kunder pga af denne behandling) så Jeg ka godt forstå du er tilpas over at ha en fejlfri skærm

Mvh Michael