Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#274357
Hej

Det er tid til at udskifte mit gamle tv med noget større. Jeg sidder 2.4m fra skærmen, så jeg må nok nøjes med de 55".
Jeg har opsagt min tv-pakke, så alt indhold kommer Netflix, HBO og Viaplay (serier + fodbold). Indtil videre har jeg Chromecastet til mit TV, og regner med at forsætte med det (køber evt Apple TV hvis jeg bliver træt af).
Det skal hænge på væggen med 2,5m til nærmeste skjulested, hvilket gjorde at jeg først afskrev Sony pga ekstern strømforsyning. Det ser desværre ud til at andre producenter bruger fastmonteret strømkabler, fremfor standard stik som mit gamle Samsung. Så jeg skal alligevel have noget liggende bare skærmen,
Tilbud på Sony 55'' KD-55XE9005 som også nævnt her, virker dog lokkende. Der er dog et par ting jeg gerne vil have afklaret?
  • Er der plads til at gemme strømforsyning bag skærmen?
  • Påvirker Android TV's sløvheden ChromeCast ydelse og repsonsetid (også ifh til 4K)?
Jeg havde også kort kig på LG 55" B7 OLED55B7V, men det er i toppen af budget.
Andre bud modtages gerne :)

/Lars
#274362
Her er hjælpen svært da du siger at du godt kan strække budget til et 55" B7 OLED55B7V den ville jeg da vælge. Dog ville jeg vælge en C7 i stedet den har efter min menig pænere ramme den fås hos Power.

Men Sony 55'' KD-55XE9005 er en god skærm og den har Chromecast dog vil HDR blive bedre på LG Oled . Men til fodbold og sport vil Sony en være lige så god som LG Oled måske sågar bedre da bevægelse håndteringen er rigtig god på især Sony.

Er der plads til at gemme strømforsyning bag skærmen? det kan jeg ikke svare på det afhænger vel af hvilket vægbeslag du vælger ?
Jeg har haft et Sony X 8509 c med Android og synes egentlig det kørte ganske godt og så er Fladskærme med Android et bedre valg på sigt da de opdateres hvilket Web OS på LG ikke gør.

Så valget må være op til dig men vil du ofre pengene på Oled som er et bedre valg da du også skriver at du måske vil Apple TV 4 k med muglighed for streaming af film i HDR her vil LG så være bedste valg da de har Dolby Vision .


En anden muglighed kunne være Philips 55'' OLED 4K UHD Smart TV 55POS9002 til 8999 kr. den har også Android med Chromecast .
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ?scid=SEM6
Samt PANASONIC TX-55EZ950E 55" 4K/UHD OLED TV også til 8999 kr.
https://www.power.dk/x/p-556070/?utm_so ... flatpanels

En muglighed mere ang. LCD er Sony 55'' 4K UHD Smart TV KD-55XE9305BAE til 8999 kr. den er lige en tand bedre end XE 90 Dog restsalg. Den har DOLBY VISION HDR til Apple TV 4 K
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ?scid=SEM6#
#274369
Hej
Tak for svaret. Philips 55POS9002 virker som et interessant alternativ, og med standard strømstik :) Og man kan heldigvis slå AmbiLight fra, som jeg aldrig har været så vild med. Ved du tilfældevis om der er kommet 4K understøttelse i Chromecast. Det fremgår ikke af software udgivelsesnoterne.

I flatpanel´s anmeldelse nævnes der bue på skærmen ifh. oled, noget andre også har oplevet. Er det noget man skal tænke på, du har selv OLED. Buer din skærm eller har du været et par stykker igennem?
#274372
Er det mig du spørger til og nej min LG C7 buer ikke LG er gået væk fra buede skærme. Var ikke klar over at Philips 55POS9002 var buet det er ikke noget jeg har lagt mærke til jeg har set skærmen flere gange og synes faktisk den er flot. Og er du villig til at ofre de 2000 kr. vil du få en bedre skærm.
Men xe9005 er da en virkelig god Led skærm en af de bedste i 2017 og den er bagbelyst så du kan få hædrelig HDR med den og så er den som skrevet super til især sport. Jeg havde den faktisk på min liste som nummer 1 men nåede ikke og få den til en ordentlig pris den har været nede i 5999 kr. Da jeg ville købe kunne jeg få den til 8888 kr. så bestilte en C7 i stedet som jeg så fik til 8999 kr. som var en super pris
#274374
Hej Jan

Beklager, med beskrivelsen buet mener jeg ikke at OLED er designet buet, men at skærmen har en svag bue, når man ser den oppe fra
Vi blev undervejs i testen kontaktet af et par ejere, som havde noteret sig, at deres eksemplar af POS9002 var en anelse buet. Skærmen er naturligvis baseret på det flade OLED-panel, men da vi fik vores eksemplar undersøgt nærmere, fandt vi, at den også buede en lillebitte smule (se foto ovenfor). Det er nok de færreste købere, som opdager det – vi gjorde ikke til at starte med – men det får os alligevel til at tænke over, hvorvidt det relaterer sig til toleranceniveauer i produktionen eller en mild transportskade.
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1505461603

Jeg læste det også i et par forum poster, jeg kan ikke lige finde det. Jeg går ud fra du ikke har oplevet det. :) Tak for svaret.
#274376
Hej jeg har alt mit samlet i et. Montana reol system under fjernsyn.. Htpc , forstærker osv. Men jeg kan se at jeg snildt har plads bag tv hvis det bliver aktuelt. Det afhænger af hvilket ophæng du køber..

Mvh Michael
#274377
Hej jeg har alt mit samlet i et. Montana reol system under fjernsyn.. Htpc , forstærker osv. Men jeg kan se at jeg snildt har plads bag tv hvis det bliver aktuelt. Det afhænger af hvilket ophæng du køber..

Mvh Michael
#274379
Angående strømforsyning til Sony 55XE9005 om den kan være bagved TV'et, hvis det er væghængt.
Det kommer an på hvor tæt på væggen dit TV kommer.
Mit hænger på et beslag, der er 0,8cm i dybden (strømforsyningen ligger på den anden side af væggen), og her kommer det til at knibe. Jeg har ca. 4cm ind til væggen i venstre side bag TV'et, og strømforsyningen er ca. 4,5cm tyk.
En anden ting - synes den bliver varm, så er ikke sikker på det er nogen god idé at gemme den væk bag TV'et.
Og ja, den er sgu stor. :(