Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#274354
tarok skrev: Ved jeres anmeldelse af Panasonic FZ 800 nævner I ikke engang PERFEKT farvegengivelse, men fremhæver farvegengivelse som et plus.
Enten har du fået solstik eller også er der andre problemer i spil. Læser du ikke hvad andre skriver, og hvordan 2 skærme blev testet og resultaterne. Du vil ikke høre på fornuft og så vrøvler du løs om perfektionisme og panasonic, den æra er for længst slut og de laver ikke deres egne skærme, så kan du ikke forsøge at forstå andre gør det bedre i 2018 ? Måske ikke men vi har i hvert fald forsøgt at forklare det.
#274359
tarok skrev:Dengang Pioneer Kuro plasma "kostede kassen" blev den ikke ligefrem dadlet eller "fratrukket points" i regnskabet, fordi den var dyr. Dengang synes jeg man prioriterede kvalitet mere end skelede til prisen.
Men jeg tager Flatpanels synspunkter til efterretning, og anerkender selvfølgelig, at I har jeres egen mening. Det respekter jeg selvfølgelig. Det synes jeg er virkelig godt., men jeg undrer mig bare over, at jeres prioritering af billedkvalitet tilsyneladende har forskubbet sig. Ved jeres anmeldelse af Panasonic FZ 800 nævner I ikke engang PERFEKT farvegengivelse, men fremhæver farvegengivelse som et plus.
Mit foretrukne website mht. tv-anmeldelser, har nu også forskubbet sig fra Flatpanels.dk over til AVForums og Lyd og Billede, som har en opfattelse, som falder mere i tråd med den virkelighed, jeg oplever med de skærme jeg ser. :)
Vi har to Awards. Reference og Anbefaling. Referencen får FZ800 ikke, da den ikke har et bedre billede end AF8. Det er til dels bevægelseshåndteringen, som tæller her, men farvegengivelsen er ikke bedre end hverken AF8 eller C8. Så er der anbefalings-awarden tilbage, men da FZ800 koster det samme som AF8, og er væsentlig ringere rent betjeningsmæssigt end C8, så ser jeg den ikke som et bedre køb.

Vi nævner ikke “perfekt” fordi den jo ikke er perfekt? Besværede du dig med at se på den genmåling jeg lavede på eksemplar nr 2? Den var meget langt fra perfekt!

Det er helt fint, at du finder andre sites mere i tråd med din egen virkelighed, men jeg synes bestemt ikke det er fair, at påstå, at vi har ændret værdisæt mht korrekt farvegengivelse. Måske passer vores vurdering bare ikke overens med det resultat du gerne vil se? Resultaterne underbygger i hvert fald ikke det “perfekte” du gerne vil frem til. Det er heller ikke første gang vi har haft Panasonic-fans efter os fordi vi ikke skamroser produkterne...
#274365
lennon skrev:Tarok_ ja, målet er at gengive kildematerialet tættest muligt på 1:1 . Som jeg forstår dig, så bebrejder du bla pangfarver og ekstremt lysoutput, som er langt fra virkeligheden . Hvis dette opleves på en velfungerende og korrekt indstillet OLED , så er der tale om tilsigtede effekter i kildematerialet .
Mht fodbold på OLED,så var det efterhånden min eneste bekymring ved skiftet fra plasma. Måske jeg (heldigvis) ikke er disponeret for at kunne spotte bevægelsesproblemet, - men jeg har som sagt aldrig haft så god en billedoplevelse mht fodbold, som dette VM set på 65" Sony A1 OLED - via 4K boksen . Der er ikke antydningen af "hale" efter bolden , eller generende blur i bevægelserne .
Kan ikke være mere enig, jeg har til dato ikke haft et bedre tv, end mit 65A1 oled. Og rejsen har været lang, med fem Panasonic plasma tv og to Sony lcd.
Panasonic 37PX80, 42PZ800, 50VT20, 55VT30 og 65VT50, dertil Sony KD65X9005B og 65ZD9.
Ingen af ovennævnte tv kunne præstere på samme måde som mit oled.
Senest rettet af MigSelv 15. jul 2018, 17:05, rettet i alt 1 gang.
#274366
lennon skrev:Tarok_ ja, målet er at gengive kildematerialet tættest muligt på 1:1 . Som jeg forstår dig, så bebrejder du bla pangfarver og ekstremt lysoutput, som er langt fra virkeligheden . Hvis dette opleves på en velfungerende og korrekt indstillet OLED , så er der tale om tilsigtede effekter i kildematerialet .
Mht fodbold på OLED,så var det efterhånden min eneste bekymring ved skiftet fra plasma. Måske jeg (heldigvis) ikke er disponeret for at kunne spotte bevægelsesproblemet, - men jeg har som sagt aldrig haft så god en billedoplevelse mht fodbold, som dette VM set på 65" Sony A1 OLED - via 4K boksen . Der er ikke antydningen af "hale" efter bolden , eller generende blur i bevægelserne .
Nu vil jeg nyde den fantastiske billedkvalitet på mit Lg C7 og se VM Finalen i 4 K HDR helt uden problemmer bare nyde det jeg ser for det har virkelig været et kæmpe løft at se vm fodbold i Hdr håber det forsætter ved andre store mesterskaber inden for sport. :D
#274380
tarok skrev:Kan bare konstatere, at I står rimeligt isoleret i forhold til andre anmeldere med de "issues" i nævner . AVforums og Lyd og Billed, de dur. :)
Ikke forstået. Hvilke issues? At styresystemet er håbløst, interfacet forældet, fjernbetjeningen elendig, og stikforbindelserne helt i hækken? Vores “top anbefaling” medtager disse ting i vurderingen.
#274384
Torben Rasmussen skrev:
tarok skrev:Kan bare konstatere, at I står rimeligt isoleret i forhold til andre anmeldere med de "issues" i nævner . AVforums og Lyd og Billed, de dur. :)
Ikke forstået. Hvilke issues? At styresystemet er håbløst, interfacet forældet, fjernbetjeningen elendig, og stikforbindelserne helt i hækken? Vores “top anbefaling” medtager disse ting i vurderingen.
Og ikke mindst "farvekorrekthed" som I vurderer er ikke godt nok. Der står I HELT ALENE med den holdning. Andre fremhæver den som FZ 800's helt store force. Er I sikker på, at måleudstyret er OK eller udført korrekt?
#274386
Nu må du stoppe Tarok !!! Er I sikker på, at måleudstyret er OK eller udført korrekt? Det siger man bare ikke det er at provokere.

jeg læser selv en del på Lyd og billed og synes om siden men jeg ser ingen dybgående ting som betyder en hel del som netop styresystemet på Panasonic er dybt forældet hvilket de nævner men ingen måleresultater i deres test af skærme bare øjne som ser. Det er da så sandelig en god ting . Panasonic har ikke Dolby Vision o.s.v. en gang solgte Panasonic mange skærme i Plasma tiden.

Panasonic billedkvalitet er på højde med de andre Oled mærker men så heller ikke mere så hvad vil du egentlig med denne diskussion find en anden side og følg den i stedet og køb dig en Panasonic Oled for du kan da ikke være i tvivl vel. .
#274388
Ja sjovt at der kan startes en sådan debat og stædighed fra nogle. Jeg synes det er godt at der er kommet flere spillere på market ang. Oled og LG leverer jo stadig panelerne til dem alle.
Der er dog forskel på styre elektronikken på skærmene og især brugerfladen de har vel især deres forcer og fordele og ulemper som vi forbrugere så må tage stilling til ved køb.

Men ang. billed kvalitet på de enkelte skærme er der ikke den store forskel tror jeg ikke. LG C8 ser ud til at have lavet en bedre billedmotor i 2018 ang. især bevægelse håndtering noget jeg var lidt betænkelig ved med mit køb af C 7 Oled men har nu set hvordan Fodbold kan se ud i 4 K HDR og her har jeg ikke oplevet problemer.
#274389
Nu er jeg slet ikke overbevist, om OLED er sagen, da jeg ser meget fodbold, og det jeg har set på OLED har ikke overbevist mig om, at det er nu, jeg skal skifte. Jeg kan slet ikke tåle nogen form for bevægelsesslør.
OLED er i mine øjne desuden "lyskanoner" med knald på, som ikke er tæt på hverken kilden eller virkeligheden.
Når nu nogle skærme som f.eks. Pansonic som er tættere på korrekt farvegengivelse og god billedbehandling i det hele taget, hvor der kæles for detaljer og er så kildetro, som muligt, IKKE får kredit for det, så undrer det mig som sagt.
Nej jeg skal ikke have OLED endnu, og heller ikke Panasonic OLED.
Slut herfra. Jeg kan se, at mine holdninger om håndhævelse af god billedkvalitet åbenbart ikke falder i god jord hos alle. :) Disse personer er åbenbart tilfredse med WOW-effekten. Det er sku da også flot, men det er bare ikke naturligt. Og bevægelsesslør accepteres nu til en vis grænse.
Jeg synes I skulle tænke over min pointe: Har opfattelsen af god billedkvalitet virkelig ændret sig?
Den billedkvalitet, der her forherliges ved OLED-skærme, kan jeg bare ikke forliges med.
#274391
tarok skrev:Den billedkvalitet, der her forherliges ved OLED-skærme, kan jeg bare ikke forliges med.
Da er da godt at høre, at du også mener panasonic laver en dårlig skærm, det var vel så også det sidste du kunne sige, når andre fortalte dig det var ikke top of the pops du henviste til.
#274392
Så køb Sony XF 90 den er super til sport og vil give dig ret i at Led er bedre til sport og især Sony som jeg har haft.
Jeg var netop skeptisk ang. dette da jeg besluttede mig for Oled. Men nu da jeg nok har den Skærm som i følge test og folk som er klogere på dette område er LG 2017 modeler nok de dårligste til Bevægelse håndtering synes jeg faktisk jeg kan leve med det og har fulgt mange kampe i 4 K Hdr og synes ikke det er et problem.

Jeg har set lidt hakken i håndboldkampe hvor kameraet drejer rundt noget som en Sony XF 90 ville gøre bedre men det kræver at du slår systemet til , noget som Sony Led skærme er mestre i også uden det giver den her omtalte Wow Soap effekt vil jeg mene. Jeg havde en Sony X 8509 C som gjorde det rigtig godt til især sport men det var ikke en HDR skærm derfor er jeg nu gået over til Oled som bare er bedre til det . :D
#274395
Det er en umulighed at diskutere objektiv med en mand som Tarok som er så subjektiv i sin tilgang, det er fuldstændig som PeterD..

Da alle Taroks argumenter om Panasonic OLED blev pillet ned, ender han selvfølgelig ud i ikke at forholde sig til de argumenter i ligger frem, men til klicheen om korrekt farvegengivelse mm.. og at han beholder sin elskede plasma som i hans verden er det bedste tv ever.. Ikke så overraskende at han når frem til den konklusion.