Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#278840
Ja helt enig. Men er der nogen der har erfaring med at få deres tv repareret i forbindelse med tordenfluer? Tænker på om de “bare” skifter panelet, så problemet bliver løst her og nu, eller om de også sørge for det bliver ordenligt lukket af, så der ikke kan komme nye fluer ind? :)
#278845
Det var også mere møntet på dem der havde fået deres repareret. Bare så man ikke får sit problem fixet, og det så opstår igen efter lidt tid. Men man har jo selvfølgelig 3 års reklamationsret på den reparation der bliver udført. Ville bare være træls hvis man skulle have det på værksted igen :)
#278887
reptilen skrev:Hvis samme fejl opstår på et produkt der er blevet repareret, så kan man reklamerer i op til 3 år efter reparationen: https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigh ... e-over-dem
uhhh, den er sgu farlig, de fik ikke uddybet at der vist er forbehold når varer udskiftes eller man får eksisterende repareret.

Nå, jeg fik kigget og fandt intet omkring dækning ved udskiftning af vare ved reklamation men ellers er det korrekt, jeg vidste heller ikke at man kan det 3 år efter på en rep.
#278888
Ved ombytning til et andet tv, vil der være 2 års reklamationsret. Men hvis f.eks et panel i et tv udskiftes for at afhjælpe fejlen, så vil jeg klart mene at det er en reparation, hvorfor der på ny skal gives 3 års reklamationsret, hvis samme fejl skulle opstå.
#278952
Det ser ud til de vælger at reparere tv’et :)

Det her er hvad de skriver i hvert fald:

17-09-2018 10:34: Sag oprettet

17-09-2018 10:45: Kontaktoplysninger godkendt

21-09-2018 11:09: Afventer reservedele. Forventes repareret den 28-09-2018

21-09-2018 11:59: Reparation igangværende
#278955
Jo det er super :) Det eneste er bare at efter fluerne er kommet, så har jeg læst lidt om det problemet og det tyder på, at hvis det er sket en gang, er der relativt stor risiko for de kommer igen. Men så må jeg jo tage det til den tid. Nu er det bare ved at være en 3 ugers tid siden tv’et blev afhentet, så ender med at være uden tv i en måneds tid, men krydser bare fingre for de ikke kommer igen så :)
#278985
Til Ekelund og Beckham, mens jeg lige sad og læste op på reglerne faldt jeg over, at de faktisk skal give jer et helt nyt tv, hvis de vælger at ombytte. De må altså ikke bare give jer et andet brugt tv, som ikke er behæftet med fejl.

Læs afsnittet: ''Ombytning, hvad er det?''

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettighe ... ationsret/

Spørgsmålet er så om i orker at gøre mere ud af det. Men det er jo rart at man ved at tv'et er blevet behandlet ordenligt fra dag 1 af :)
#279004
Fedt at det ser ud til at du får TV'et repareret. Er det også Service Center Gruppen som håndterer denne sag?

Anyway...tak for tippet omkring ombytning. Jeg har dog valgt ikke at gøre mere ud af det. Om mit tv reelt er helt nyt finder jeg nok aldrig ud af, men visuelt ser ud som nyt, så jeg er godt tilfreds.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15