Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#274706
Afhængigt af forhandler så er de kolde i røven uanset hvor flot du har formuleret dig. Der kalkuleres med at du ikke gider tage den hele vejen (hvilket også er en høvlet omgang), men jo du er da bedre stillet ved fra start af at ridse op at du bestemt er bekendt med gældende regler.
En sag om tordenfluer er dog ikke bare til højrebenet. Der findes også sager hvor forbrugeren har tabt, så hver sag er individuel.
Mig bekendt har man dog på tidligere modeller kunne “generalisere” på en enkelt serie men ikke et brand som sådan og derfor køres sager som enkeltstående
#274707
Du har ret i, at alle sager betragtes som enkeltstående. En af mine påstande var, at sælger ikke havde gjort mig bekendt med risikoen for tordenfluer. Denne påstand ville jeg næppe længere kunne fremføre, idet jeg nu ved, at samtlige lignende skærme kan få tordenflueproblemer. Derfor kan man risikere en afvisning ihvertfald på denne påstand.
Nu har jeg jo kun fortalt ud fra et ønske om at se mit brev. Om hvordan jeg har gjort det, men ingen tvivl om, at jeg idag ville have gjort noget lignende det, som jeg skrev i mine indlæg på den linkede tråd på recordere.dk. Så hvis det skrevne kan bruges, kan man frit benytte det.
#274711
bentpetersson skrev:Du har ret i, at alle sager betragtes som enkeltstående. En af mine påstande var, at sælger ikke havde gjort mig bekendt med risikoen for tordenfluer. Denne påstand ville jeg næppe længere kunne fremføre, idet jeg nu ved, at samtlige lignende skærme kan få tordenflueproblemer. Derfor kan man risikere en afvisning ihvertfald på denne påstand.
Nu har jeg jo kun fortalt ud fra et ønske om at se mit brev. Om hvordan jeg har gjort det, men ingen tvivl om, at jeg idag ville have gjort noget lignende det, som jeg skrev i mine indlæg på den linkede tråd på recordere.dk. Så hvis det skrevne kan bruges, kan man frit benytte det.
Bestemt - for man kan langt henad vejen lige så godt forberede sig på søforklaringer mm, så er det fint med en skrift der dokumenterer en form for indsigt i gældende regler:)
#274737
Der er ingen rød tråd i et klageforløb, hverken af producent eller forhandler, folk kan klage over samme ting hos samme forhandler og over samme producent og alligevel blive behandlet forskellig i klagesagens håndtering, eller det kan være hos forskellige forhandlere.

At skrive et juridisk argument til en forhandler ang. købeloven er heller ikke lovning på en løsning, så burde en skrivelse fra jurister afsendt fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen allerede der gøre forhandlerne villig til at lukke sagen, men det sker ikke.

Mit klare råd hvis man kommer i en situation med en reklamation og producent eller forhandler ikke vil anerkende en fejl, mangel og der ikke kan findes en løsning, så kontakt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og deres jurister vil vurdere om der kan køres en sag, en ulempe er dog at der kan gå 7-10 mdr. inden en løsning, men det skal jo ikke afskrække en fra at køre en klagsag.
#276747
Så blev det min tur, ca 40 små fluer fordelt i hele skærmen. Samme skærm som dig XE9305.

Talte med elgiganten i går, som ville få butikken til at kontakte mig med henblik på en løsning, ham i kundeservice, ville først have jeg skulle kontakte Sony, men sagde at det måtte de finde ud af, så ville han have jeg skulle kører fra Aalborg til Tilst med fjernsynet. NO, har hverken kasse eller andet til det mere, så spændende hvad de finder ud af.

De havde ikke flere på lager, så skal nok have mig et LG B7 i stedet, hvis pengene kommer retur,

Hvad købte du i stedet?
#276762
Samme model .. mon det er en sammenhæng .. eller tilfældigt ?
Bare klø på , har du set at ovre hos recordere.dk er der endnu en go afslutning på en tråd om tordenfluer ? Power gav også efter for presset og valgte at følge loven

Mvh Michael 8-)
#276764
Basto skrev:Samme model .. mon det er en sammenhæng .. eller tilfældigt ?
Bare klø på , har du set at ovre hos recordere.dk er der endnu en go afslutning på en tråd om tordenfluer ? Power gav også efter for presset og valgte at følge loven

Mvh Michael 8-)
Har lige set den, men venter bare på de ringer. har intet hørt fra dem endnu..

Købte du samme model eller noget andet?
#276766
JesperBrander skrev:Så blev det min tur, ca 40 små fluer fordelt i hele skærmen. Samme skærm som dig XE9305.

Talte med elgiganten i går, som ville få butikken til at kontakte mig med henblik på en løsning, ham i kundeservice, ville først have jeg skulle kontakte Sony, men sagde at det måtte de finde ud af, så ville han have jeg skulle kører fra Aalborg til Tilst med fjernsynet. NO, har hverken kasse eller andet til det mere, så spændende hvad de finder ud af.

De havde ikke flere på lager, så skal nok have mig et LG B7 i stedet, hvis pengene kommer retur,

Hvad købte du i stedet?
Øv det jeg ked af at hører. Jeg fik alle pengene retur. Har købt et LG B7 og det spiller maks.

skriv endelig hvis du hr spørgsmål ang min sag.
#276767
Vil os sige at jeg aldrig igen køber nogen former for Sony produkt. Jeg ringede jo selv til Sony og blev mødt med den mest usympatiske person jeg har talt med.

Heldigvis var Elgiganten top notch og refunderede det fulde beløb. Elgiganten tilbød mig dog XF9005. Men det sagde jeg nej tak til og fik så pengene retur og købte et LG B7.
#276771
Basto skrev:Hvad angår kunde service er det ligegyldigt om det er Sony eller LG osv , kan de overbevise kunden om at der ingen hjælp er at hente så er de glade ..
Det ikke sandt. Har aldrig før været ude for sådan en behandling som med ham fra sony. Og har trods alt været igennem flere reklamationer i min levetid.
#276773
Før i tiden tror jeg de sparede rigtig mange penge på at kunne lukke munden på den godtroende forbruger ,. Med den hårde bedrevidende tone , men bom så kom internettet og folk kunne udveksle erfaring og viden
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 22