Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#277452
Nå...så kom min frem til værkstedet. Status minder jo meget om JesperBrander's status. Der står dog endnu ikke noget omkring ombytningstv.


Historik
24-08-2018 11:37: Sag oprettet Indsend
30-08-2018 09:33: Vare indscannet på værksted Indsend
30-08-2018 09:47: Reparation igangværende Indsend
30-08-2018 09:47: Henstår til test Indsend
30-08-2018 10:14: Afventer svar fra leverandør Indsend
30-08-2018 10:14: Afventer reservedele. Forventes repareret den 06-09-2018
#277458
Nå, fik en SMS at jeg skulle booke aflevering af min reparation.
Ringede til service center gruppen.
Der kommer et Xf9005 til mig.
Ringede til elgiganten for at spørge ind til sagen. Han fattede ikke ret meget. Kunne ikke se der var en ombytning på vej og troede ikke rigtig på mig.
Sagde jeg ikke var tilfreds med ombygning uden at være blevet spurgt. Han henviste til service centrer gruppen.

Ved ikke hvad jeg skal.. Beholde det eller tage kampen med elgiganten.
#277459
Tjaah....den er svært. Tror jeg mere eller mindre har accepteret at jeg kan ende med en XF90. Jeg ser så også rigtig meget sport og her skulle XF90 jo være endnu stærkere. Ikke at jeg synes jeg at jeg savner noget på den front med in XE93.

Hvad går dine overvejelser på? Om du vil have pengene tilbage istedet for, eller? Havde du ikke købt det lige for nylig? I så fald vel til en mindre pris end hvad XF90 koster idag? Så du kunne vel næsten tage imod XF90 og sælge det videre og komme ud med et plus?
#277461
Så kom der svar fra Samsung:


''Tak for din tilbagemelding.

Jvf. vores vilkår og betingelser er tordenfluer i skærmen kun noget vi dækker de første 6 måneder efter TV'et er købt.
Dette er grundet, at hvis der findes en tordenflue i skærmen inde for de første seks måneder, vil dette være noget der kan have været der siden TV'et forlod vores fabrik, og altså en fejl der er fremkommet imens TV'et var i vores varetægt.

Forekommer tordenfluen herefter, er det noget som er sket efter TV'et har forladt fabrikken, og altså derfor ikke noget vi dækker længere.

Hvis du ønsker en service på dit TV, vil du være nødt til, at kontakte vores autoriserede service partner, Service Center Gruppen, på 70101019. Her vil du kunne bestille en service på dit TV. Du vil dog selv skulle stå for omkostningerne for dette.

Du kan læse yderligere om vores vilkår og betingelser via. dette link: https://www.samsung.com/dk/support/warranty/

Du ønskes en god dag!''

De har altså den tilgang til tingene, at de kun vil dække inden for de første 6 måneder og derfor bare kategorisk afviser at dække fejlbehæftede produkter der er over 6 måneder gamle. Synes det er frækt at skrive det så præcist, at det er den måde de håndterer klagesager på. Det er jo også i strid med den danske købelov. Nå men jeg har sendt dem et par argumenter så må vi se hvad de siger.


Holder jer selvf opdatert herinde.

Hvis ikke de finder en løsning må den jo bare køres hos forbrugerklagenævnet, jeg har ikke travlt.

Så indtil videre vil jeg klart anbefale folk fra at købe Samsung LED skærme når de tilsyneladende håndterer reklamationer så dårligt i forhold til Sony gør.

Er spændt på deres tilbagesvar.
#277462
reptilen skrev:Hvis ikke de finder en løsning må den jo bare køres hos forbrugerklagenævnet, jeg har ikke travlt.
Nu er det ikke sandt at Samsung går imod købeloven, som nævnt tidligt i denne tråd, har forbruger klagenævnet været inde over et par sager og her vandt producenten altså også nogengange, så du bliver nød til at se på sagen som et spørgsmål om hvilke producenter kan beskrive problemet bedst og hvem kan føre din sag på de rigtige vilkår.

I købeloven er fomodningen som Samsung forholder sig til at fejlen er deres de første 6 måneder, som de også efterlever.
Du skal herefter bevise fejlen, dårlige paneler som dyr kan kravle ind i, er et problem som har været der fra dag 1. Kan du ikke dette, som nogen altså ikke har haft held med, så taber du sagen.

Så i får begge ret, Samsung kan formode efter 6 måneder at fejlen ikke var der fra dag 1, hvis man bare ser på tordenfluen som årsag og ikke andet.

Så du skal henvise til de sager som producenten tabte på, hvis din sag er lig deres, ellers skal du starte forfra.
#277466
Der hvor jeg mener Samsung går imod lovgivningen er bare kategorisk at afvise en klage pga. der er gået over 6 måneder. Er udemærket klar over at efter de 6 måneder ligger bevisbyrden hos forbrugeren. Men når tv’et har været oppe at hænge på en væg og ikke har nogen tegn på slidtage, kan man ikke bare afvise reklamationen med at der er gået over 6 måneder. Det ville være noget andet hvis det var tydelige brugsspor som ridser, revner eller andre skader, men når tv’et står i en stand som om det lige er taget ud af kassen, så kan man ikke bare afvise reklamationen.

Den sag hvor forbrugeren tabte omhandlede en computerskærm, hvor konstruktionen var lavet med lufthuller til at afkøle, hvorfor der kunne trænge fluer ind.

I sagerne om LCD fjernsyn er de kommet frem til at det var en fejl med hæftningen mellem glasset og panelet, hvilket ikke var forbrugerens skyld, men selvfølgelig producenten. Hvorfor de blev pålagt at ophæve købet.
#277469
reptilen skrev:Men når tv’et har været oppe at hænge på en væg og ikke har nogen tegn på slidtage, kan man ikke bare afvise reklamationen med at der er gået over 6 måneder.
Jeg ved ikke om de kan, og det er derfor du må forsøge om du kan gøre det bedre end personen du nævner med lufthuller på skærmen, dem synes jeg mange LCD skærme har på bagsiden. :)
reptilen skrev:Jvf. vores vilkår og betingelser er tordenfluer i skærmen kun noget vi dækker de første 6 måneder efter TV'et er købt.
Kan du finde disse vilkår i kassen med den skærm du købte? Ellers lyder det ret opfindsomt, og nok noget forbrugerklagenævnet vil afvise, på grundlag af synlighed, for du kan ikke bebrejdes betingelser, du ikke er blevet præsenteret ved køb.
#277473
Helt enig med dig at det er noget opfindsomt med det vilkår, og bestemt ikke noget jeg er blevet gjort opmærksom på under køb.

På side 3 i den her tråd oplyser Bent jo også at han havde en 18 måneder gammel Samsung LCD skærm som fik 2-3 tordenfluer. Det endte de med at ophæve købet og give ham pengene tilbage, så kan ikke se hvorfor min reklamation skulle behandles anderledes.

Men nu må vi se hvad der sker :)
#277478
Bare giv gas .. og fortæl dem endelig om tråden herinde , kontant på DR ku nu også være oplagt hvis alt går i kage .. men det er sku trist at man skal skal ha i baghovedet når man køber nyt tv , hvordan man er stillet hvis det er defekt . Så går man jo udenom Samsung ..
#277491
Ja det er træls at skulle have det med i baghovedet når man handler elektronik.

Der bliver altid holdt en ordenlig tone fra min side af. Det hele skal gerne kunne tåle dagens lys, hvis de nægter at gøre noget ved problemet og jeg så skal oprette en sag på det :)

Fortsættelse følger :)
#277630
UPDATE:

Fik i fredags leveret et helt nyt XF9005 og efter utallige læsninger og youtube test, blev jeg enig med mig selv om at beholde det.
Gad simpelhen ikke døje med Elgiganten og Service center gruppen om at få pengene retur og kunne jo ikke rigtig forlange at få en OLED i bytte.

Indtil videre er jeg super tilfreds, billedet står skarpere, selv ved serie "fundet" på nettet i 720P

Blooming er noget mindre end på XE9305 og HDR/Dolby vision virker til at være med knald på lys, selv om jeg kun kan måle med min øjne.

Jeg har indstillet alt SDR efter testen her på siden.

HDR har jeg ikke fået indstillet endnu.
#277635
Tak for updaten! Godt at høre du virker til at være godt tilfreds med XF90 indtil videre. Har selv været igennem samme process med youtube osv...:-) Er nok også nået frem til at skulle det ende med en XF90, så accepterer jeg nok dette. Igen, ser rigtig meget sport og her skulle den jo ligefrem være bedre end XE93. Iøvrigt ret imponerende hvor hurtigt de fik leveret det nye tv til dig.


Anyway….min står så stadigvæk til "Afventer reservedele" og der er ikke noget om et ombytningstv. Så må se hvad det ender ud i....
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 22