azrael skrev:Så når kundeservice hos Elgiganten fortæller dig, at *du* skal tage kontakt til Sony, så er det udelukkende for at tørre ansvaret af på dig og Sony. Den der med at det er "nemmere" hvis du tager kontakt til Sony skal du ikke tro på.
Jeg arbejder selv et sted (ikke elgiganten) hvor vi modtager reklamationer, og du har nok fået kaffen lidt galt i halsen her.
Mens du fuldkommen ret i at sælger bærer ansvaret, så er det ikke ensbetydende med at det altid er lettest at bruge forhandleren som service provider.
Forhandleren kan i mange tilfælde være et ekstra led i processen som kan betyde dage, og måske endda, uger (afhængig af hvor effektive de er) i forlænget reperationstid. Derudover kan der ske misforståelser i kommunikationen hvor ens fejlbeskrivelse måske ikke kommer komplet igennem til producenten eller værkstedet, og udberingen af fejlen derfor går i ged.
Så der kan i mange tilfælde være god mening i at tage kontakten direkte, hvis producenten tilbyder det.
Og er man ikke tilfreds med den service man får dér, er det selvfølgelig altid en rigtig god ide så at læsse det over på forhandleren.
Men direkte at sige at det KUN er for at elgiganten slipper for bøvl og fralægger sig ansvaret, den holder ikke.
I den her konkrete sag ville jeg dog nok også gå gennem forhandleren. Specielt i samme sekund at Sony siger de ikke dækker tordenfluer. Det er nemlig et issue som Elgiganten har en del erfaring med fra tidligere sager, og de ved godt de kommer til at tabe, hvis det skulle ende i en tvist.
Omvendt, så er pixelfejl kun dækket i et vist omfang, og der kræves som regel et vist antal sammenhængende pixler for at det betragtes som fejl.
Den ene pixelfejl trådstarter har på sit sidste billede, kan jeg ikke forestille mig vil være dækket.
Så er det ligefør der skal håbes på tordenfluer i stedet.