Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#279830
Synes ikke det er nogen særlig god ide at kontakte det værksted, for det har man som kunde, intet med at gøre, det er forhandler som bærer ansvaret, og begynder man at blande sig, så opstår der måske en tvist og så har man rodet sig ind i noget som man ikke skulle.

Så herfra, bare hold dig til power, mener jeg.
#279841
Bbplayer: Det er også Power jeg holder kontakten til. De virker meget forståelige synes jeg. De skrev de ville finde en løsning hurtigst muligt.

Ole: det er korrekt at panel og rammen er lidt skæv i forhold til hinanden, men jeg tror det er beskyttelsestapen på ydersiden du forveksler med ridser. Jeg havde ikke pillet det af inden billedet, for at vise det lige var ankommet hjem til mig :)

Men ved ikke hvad der er sket derhenne på værkstedet. Man kan i korte træk følge hvad de laver i ens sag på deres hjemmeside. De skrev at de havde bestilt nyt panel, pga det første panel var defekt. Måske der også er sket noget der :)

Danelaw: Ja man kan håbe de tager billeder. Ellers tog jeg selv nogle dagen før det blev hentet. Men de er måske ikke detaljeret nok. Men man kan da se på dem at bagpanelet ikke fejlede noget i hvert fald :)
#279845
Godt at du har taget nogle billeder på forhånd, selvom det bestemt ikke er nemt at få detaljegraden med, når man ikke aner hvad del af TVet de har i sinde at kuldejle.

Sad lige og kiggede på et af billederne.. er det her plastik/alukanten som har fået et tryk16 eller er det hjørnefolie og det primært er afstanden fra panel til kanten som virker lidt abnormal stor.?
Billede

btw de sorte platikpaneler, kan du trykke dem ind så de klikker på plads?.. de kan ofte give sig under transport og popper ud af deres clickmekanisme når tingene flekser, fx kørsel, håndtering med mere..
#279850
Det er beskyttelsesfolien der stadigvæk sidder på kanten. Som der også står i beskrivelsen af billedet, så er det at afstanden er noget større henne i hjørnet ind inde mod midten. I det andet hjørnet sidder panelet mere op mod alurammen, så der ikke er luft i mellem. Tror måske de har haft svært ved at få det til at passe ordenligt. Det er måske også derfor samlingen af alukanten i bunden er blevet så grim.

Mht bagpanelet har jeg ikke tænkt mig selv, at give mig i kast med at prøve at fixe det. Tænk hvis den lille revne der er kommet i den ene side bliver større i forsøget på at trykke dem på plads? Eller at jeg laver anden skade på det?
#279853
Det er en go ide. Med billeder, da jeg fik leveret mit Fjernsyn tog jeg også billeder af kassen inden jeg. Åbnede den, nogle kan syntes det er hysterisk , men Åhh hvor er de gode at ha hvis man kommer ud for sådan noget her

Mvh Michael
#279857
Ja lige præcis. Nu er billedet som DaneLaw har sat ind i tråden jo også forstørret op, men der kan man se at der åbent helt om til indersiden af bagpanelet, så tænker da også at hvis der førhen kunne komme fluer ind, så må der være endnu større risiko for det nu. Men jeg ved selvfølgelig ikke noget rent teknisk om et tv.

Det ligner dog måske de har haft en eller anden genstand inde mod indersiden af hjørnet i rammen, for at få det gamle panel ud og det har så trykket alurammen ganske lidt, så det nu gaber en lille smule mellem panel og ramme?
#280130
Så kom der nyt i sagen. Power rykker for at der skal ske noget ved Service Center Gruppen og vil gerne have det løst hurtigst muligt, så de gør noget i hvert fald.

Har dog lige fået denne mail fra Service Center Gruppen:


“Hej
Gem folien.
Jeg vil prøve at sende en mand forbi og besigtige TV og så tager vi den videre derfra !”

Så nu må vi se hvad det bliver til. Er godt nok lidt træt af at det trækker ud på denne måde. Håber de så kan finde tid i denne uge, da jeg er væk hele næste uge pga. arbejde, men nu må vi se.
#280176
Så fik jeg mail fra Service Center Gruppen, de prøver nu at give skylden på fragtfirmaet. Selvom der ikke var skader på det folie der sad rundt om tv’et. Panelet sidder jo heller ikke helt tæt til alurammen, så det er jo klokkeklart en samlingsfejl fra værkstedet.

Jeg har været ude og fiske folie op fra skraldespanden, da de vil have den i forbindelse med reklamationen.

Kundechefen ved Service Center Gruppen synes ikke man rigtig kan se noget ud fra billederne de har modtaget(de samme som jeg har linket til herinde). Her er svaret fra ham:

“Hej


For at vi kan gøre krav gældende over for transportfirmaet eService
Skal transport folien/plombe gemmes som det også tydeligst står på
Tape/seddel som sidder på transport folien/plomben

Da det er svært at se noget på billeder vil jeg alligevel sende en tekniker forbi og
besigtige TV efter aftale Med Power”

Synes ærlig talt ikke det er et super serviceorienteret svar. Han svarer også kun en gang i døgnet, så svært at få aftalt hvornår de kommer og kigger på det. Det har han nemlig stadigvæk ikke givet svar på.
#280177
Gå tilbage til power og fortæl lidt om dine bekymringer og deres mindre gode argumenter, som du tidligere synes a give udtryk for at power godt kunne se. Det med at tale med dem direkte, det går aldrig godt, og lige meget hvem han skylder skylden på skal du ikke vente i uvished på grund af et mellemværende med dem og fragt selskab det må de selv afklare , du skal afklare det med power, og stiller de sig nu på bagben, så må du jo tage sagen til forbrugerklagenævnet, da du giver udtryk for de trækker sagen ud.
#280183
Ja det kan godt være det er den bedste ide. Det var i hvert fald ikke fragtmandens skyld, han var flink og professionel. Der var heller ingen huller i emballagen.

Afventer lige og ser om de ikke aftaler et tidspunkt med mig i morgen mht eftersynet. Men nu må vi se. Informerer i hvert fald Power om det, bare så de ikke ligger skylden over på deres fragtmand. Også så de ved hvilken “service” Service Center Gruppen giver.
#280385
Så havde jeg besøg af en tekniker fra Service Center Gruppen, han kunne godt se at de havde haft noget travlt på værkstedet.

Han var dog rigtig flink. Han havde heldigvis også et ekstra strømkabel med, så jeg i det mindste kunne få strøm på tv'et nu.

Han sagde at der skulle skiftes panel og aluramme rundt om, det var den eneste måde at få det til at slutte tæt. Derudover skulle begge bagpaneler skiftes. Han sagde at det er fordi bagpanelerne skal trykkes ind, i stedet for at skrues fast, og at det var derfor den var knækket.

Så i bund og grund skal alt udskiftes, på nær indmaden.

Nu er jeg bare ved at være ret træt af alt det her. Vi har kun et fjernsyn i hele huset og det er som sagt 5 uger vi har været foruden nu. Derfor må jeg nok erkende, jeg er lidt ved at have mistet tiltroen til Service Center Gruppen.

Havde i ladet dem forsætte med forsøge at fixe deres fejl, eller havde i sagt nu er det nok overfor Power?
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22