Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pede8000
#274249
Basto skrev:Problemløst?

Ahhh burn in osv... Der er da rigeligt at få grå. Hår af
Ja, den problematik findes.

Nu kommer jeg fra Plasma, der også fik på puklen mht burn in problematikken. Jeg har gennem mine mange år som ejer af et plasma ikke oplevet det.

Hvis man undgår at lade billedet stå på tekst tv, eller andet statisk, i timevis, skulle det ikke være noget problem.

(har faktisk hørt om en bruger der faldt i søvn med teksttv tændt, han fik byttet sin skærm, flot ikk?)

Ellers bliver man ofte mindet om at tvet har kørt længe, og om man ønsker at lave en skærmrens eller forsætte med at bruge skærmen. Man skal så trykke ok for at fortsætte ellers slukker det og laver skærmrens. (Philips, ved ikke med andre mærker)

Jeg mener at de evt. problemer der med OLED opvejes rigeligt af et fantastisk billede.
Brugeravatar
Af Pede8000
#274251
Basto skrev:Ja der er vi ikke enige.. Men har simpelthen ikke overskud til at diskutere med dig igen..
Synes ærligt talt ikke du er helt fair.

Jeg forsøger konstruktivt at bidrage til tråden, og du opfører dig 100% barnligt og umodent. Hvad får trådstarter ud af dine sure opstød.
Personligt er jeg 100% iskold og måske nærmest lidt underholdt. Det er lidt som Nationen på EB!!

Kom dog med noget konstruktivt omkring burn in problemer og evt. de andre problemer du mener præger OLED!

Kunne faktisk ikke huske at vi får havde krydset klinger, men nu dæmrer det....

Beklager at tråden kører lidt af sporet, men den slags opstød er jeg simpelthen nødt til at kommentere. O_O
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#274265
Jeg købte Plasma tv da de kom frem, der var også en masse om burn in, jeg passede lidt på de første 200 timer med for meget kontrast, og jeg oplevede intet, min datter fik det da jeg købte et større LCD tv, det kører stadig nu står det inde på hendes ekstra værelse, kører på 11.år uden problemer, det er et Panasonic.

Jeg har købte for nogle måneder siden et Panasonic 65" OLED deres topmodel 2017, jeg har kaliberet tv'et og har kørt med det siden uden nogen som helst hensyntagen til logoer eller andet, jeg har ikke oplevet nogen problemer med burn in, så jeg frygter ikke dette.
Af Basto
#274269
Jeg syntes da absolut man skal købe Oled hvis man er til det.. Der er jo fantastisk hvad de skærme kan., men at sige at se er problem fri passer ingen steder

Mvh Michael
Brugeravatar
Af Pede8000
#274277
sokken skrev:Tror aldrig producenterne for lavet et fejlfrit tv.
Præcis, alle teknologier og producenter har deres svage sider.
Det kan være burn in, pixel fejl, komponenter der står af osv osv.

Jeg vil bare mene at OLED er den MINDST problematiske teknologi lige i øjeblikket. (det var det jeg skrev, ikke at det var problemløst).

Nogen vælger LCD/ QLED, fordi de er bange for burn in, og det er en reel ting. Det sker, ikke noget nyt der. Jeg mener bare at man går på kompromis med billedekvaliteten.

Ved normalt brug, burde det dog ikke være det store problem.
Af bromberg
#274280
lennon skrev:Burn in (risiko) , er nok dårligste argument for IKKKE at vælge OLED . . .
Enig - jeg kan knap nok finde et forbrugsmønster der ku bekymre mig vedr burn in.

Jeg syntes High end lcd klarer alm tv signal lidt bedre en oled. Mindre støj - oled fremstår mere afslørende måske.
Oled er ikke skidt, lcd syntes jeg bare klarer det lige det bedre.
Alt forstummer dog til film og konsolbrug.
Brugeravatar
Af bbplayer
#274282
bromberg skrev:Jeg syntes High end lcd klarer alm tv signal lidt bedre en oled. Mindre støj - oled fremstår mere afslørende måske.
Oled er ikke skidt, lcd syntes jeg bare klarer det lige det bedre.
Alt forstummer dog til film og konsolbrug.
Jeg synes OLED gør det klart bedre , primært fordi du kan få det bedre billede, som LED skærme tidligere gav dig med slør og forhøjet digital støj værdier, så du fik et falsk billede på skærmen fordi slør var med til at ødelægge.

Nu skal man nærmest ind på indstillinger og få digital skarphed ned på 0, ellers bliver billede som en kniv i øjnene, og ja , det kan godt få en LED skærm til at virke bedre, for den har slør og måske mere digital støj til at gøre billede behageligt for ens øjne.

Så vi bunder i et spørgsmål om at indstille ens OLED skærm, så den passer til ens behov, vi kan dog ikke komme uden om at slør er ikke tilstede, og det skal vi så lægge ovenpå, og det er en kedelig mangelvare, når billede er så godt :)
Af Turbo
#274295
Basto skrev:Problemløst?

Ahhh burn in osv... Der er da rigeligt at få grå. Hår af
Hvorfor skræmme folk når det ikke er et problem ved almindelig TV kikkeri?

Mit Plasma har stået med siden her (forsiden) på i over 8 timer, intet problem.
Da mit Plasma havde svært ved at tænde, lod jeg det stå tændt 24/7 i 3 måneder - om natten stod det på DR K. Efter 1½ måned var der stadig intet burn in.
Først efter 2½-3 måneder kom der burn in efter DR K logoet.

Mit LG OLED har flere gange stået med samme billede i flere timer, intet problem.

Plasma 3D skærme var noget mere følsom over for faste billeder.

Så igen, hvorfor skræmme folk når det ikke er et problem ved normalt TV kikkeri?
Brugeravatar
Af Pede8000
#274298
@Turbo. - Helt enig.

Der er en tendens til at lave indlæg som er mega korte og kun er en holdning. Det ville være fint med lidt mere udbyggede og konstruktive indspark, hvor man argumenterer lidt for sin holdning. Jeg er ikke moderator her, og der ret højt til loftet, men jeg er personligt også ved at blive lidt træt af personangreb fra enkelte brugere.

Måske går man efter manden i stedet for bolden, men det ville være bedst hvis vi kunne hæve os lidt over Nationen på EB - niveau. 1,5 linje med OLED er problematisk, er ikke brugbar info for trådstarter.

På forhånd tak!