Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Aliaz
#274069
Til jer der har dette TV og bruger Wifi frem for kabel.
Virker wifi fint?
Jeg har stofa kabel tv og en Thomson router fra Stofa.
For at få bedre signal pga distance så har jeg opsat en Asus som access point. Asus står meget tæt på TV'et.
Når jeg tester hastigheden så kan hastigheden være lav. Alt fra 0,5Mbps til 31 Mbps på en 80/50 forbindelse.
Det mystiske er at når jeg genindtaster den korrekte kode til asus wifi så er der fuld hastighed (80Mbps). Lige meget om det er 2,4Ghz eller 5Ghz wifi.

Når jeg slukker tv og tænder igen - så skal jeg genindtaste for at få den høje hastighed igen.
Nogen der kan greje, hvad årsagen kan skyldes?
Brugeravatar
Af bbplayer
#274070
Kan man spørge om du har samme kode på begge AP? Måske er det løsning at du adskiller dem, så de ikke hedder det samme, og har forskellige koder afhængig af 2 og 5ghz wifi.

Så vælger tv i hvert fald ikke den som den selv mener har bedst signal men dårligste forbindelse.
Af Aliaz
#274074
Samme kode men 3 forskellige ssid/wifi-navne. Så den står ikke og hopper mellem netværk. Tv står kun til det netværk jeg vælger
Af lkodk
#274083
Prøv at slå følgende fra i menuen Generelt:
- Quick Start+
- Mobile TV On->Slå til via Wi-Fi

Jeg oplevede selv mærkelige hastigheds udfald på wifi på mit C7, da jeg fik det, men siden jeg slog ovenstående fra, har jeg ikke haft nogen problemer.
Af Aliaz
#274107
Mange tak. Tror måske det hjalp men er ikke helt sikker. Prøvede at sætte det ON igen og så var der alligevel høj hastighed. Prøver at blive på off og se den næste tid an
Af lkodk
#274110
Korrekt. Det ser ud til at virke umiddelbart efter det slås til igen, men det er desværre kun en stakket frist. På et eller andet tidspunkt vil det begynde at te sig åndssvagt igen.
Af Aliaz
#274112
Super tak. Krydser fingre! Har du haft LG inde over med forslag eller fandt du noget på nettet fra andre med lignende problem eller har du forsøgt selv?
Brugeravatar
Af DaneLaw
#274217
2.4Ghz er håbløst på mit B7V, derimod er 5Ghz band markant hurtigere.
Mener det var nogle få Mb på 2.4Ghz og oppe omkring 100Mb jeg kunne opnå både via browser og netflix testtool via wifi..
HVis du har et godt Wifi, så kan det sagtens være foretrukket fremfor indbygget LAN da Wifi-AC in teorien kan kapere en del mee end det 100Mb LAN kort som sidder i disse nutidige TV, som mig bekendt ej Gigabit.
Men hvis du oplever ens hastighed på 5Ghz versus 2.4Ghz så må det næsten være noget lokal fnidder her.. hvordan tester du hastigheden? browser, eller WebOS test app, eller Netflix? .