Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JensJ
#273638
Jeg har et LG B7 og et AppleTV 4k, og jeg er meget glad for dette setup, men jeg har et problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Med den fysiske fjernbetjening til AppleTV'et kan jeg nemt slukke tv'et, men når jeg bruger Apples remote app til iPhone, så kan jeg ikke slukke TV'et.

Er det muligt at lave sådan, at man kan slukke TV'et med sin iPhone?
Af JensJ
#273654
Når man kan tænde TV'et med sin iPhone, så burde det vel også være muligt at slukke TV'et med den?
Af Brixen
#273661
Hvis du bruger Remote appen, så hold nede på skærmikonet i bunden af skærmen, indtil Apple tv spørger om det skal på vågeblus. Så slukker tv’et også.
Af JensJ
#273689
Jeg holder netop skærm knappen nede, og vælger vågeblus, men det er kun appletv der slukket og ikke tv’et. Hvad kan der være galt?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#273706
Er det hver gang det fejler eller sporadisk? Efter en opdatering af enten tvOS eller firmwaren i vores LG E6 oplever vi nemlig også til tider, at tv'et ikke slukker. Jeg ved ikke i hvilken af de to enheder fejlen ligger. Da det var nyt virkede det hver gang.
Af JensJ
#273716
Det virker hver gang med den fysiske apple fjernbetjening, men aldrig med app'et til iPhone, og Simplink er slået til.

Jeg tror at grunden til, at det altid virker med apple fjernbetjeningen er at den udsender et infrarød signal, som TV'et modtager.

Tror jeg vil prøvet at resette både TV'et og Apple TV'et, og må så håbe det løser problemet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#273747
Hvordan står indstillingerne for fjernbetjening inde i menuen på Apple TV? Nu sidder jeg ikke lige foran boksen, men jeg husker, at der er nogle manuelle ting, som kan sættes. Måske tv'et er opsat til at blive slukket af Apple-fjernbetjeningen via IR fremfor via HDMI CEC?
Af mousefarm
#273758
Har selv et LG C7 og et ATV 4K, og her oplever jeg at fjernsynet kun slukker ca. halvdelen af gangene, når jeg sætter ATV på vågeblus. Alt kører nyeste firmware. Det er ved at drive mig til vanvid.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#273786
mousefarm: Jeg har prøvet at fejlsøge på det længe. Først mistænkte jeg, at det var Apple TV, så jeg fejlmeldte det hos en af udviklerne af tvOS / Apple TV. Han sagde, at de ville undersøge fejlen, men er ikke vendt tilbage. Jeg er efterhånden begyndt at mistænke at det er en firmware-opdatering fra LG, som forårsager det, men problemet er bare, at jeg ikke kan huske, hvornår og hvor mange gange, jeg har opdateret firmware.
Af JensJ
#273796
Hvis man går ind ind i indstiller på ATV og herefter vælger Fjernbetjeninger og enheder, så kan man vælge at slå Betjen fjernsyn modtagere fra. Hvis jeg gør det, så kan jeg ikke engang slukke TV'et via den fysiske fjernbetjening. Så det var desværre ikke en løsning :(