Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jjjac
#273438
Hej!
Er lidt i vildrede omkring to tv’er:
Kan igennem noget personalekøb få et Philips 55” 9002 OLED for 8000 kr.
Var så i Elgiganten for at tjekke det ud, samt for at tjekke LG B7, der koster 10000 kr. Begge var jo lækre, men må sige, at den overordnede oplevelse med LGs var bedre grundet styresystem og Magic Remote - det hele virkede bare mere gennemført. Til gengæld havde Philips tv’et ambilight :p
Mit spørgsmål er så: er det helt åndssvagt at bruge 10000 på LGen på denne baggrund ift. 9002’eren, og hvad ville i vælge?
(Har ikke mulighed for at komme til Aarhus og købe B7 til 8888 til åbningsfest)
På forhånd tak ?
- Jacob
#273440
Jeg har selv et POS9002, som jeg er rigtig godt tilfreds med. Jeg har ikke prøvet nogle af LGs, så jeg kan ikke udtale mig om interface forskelle, men panelerne kommer, så vidt jeg ved, alle sammen fra LG.
Med det i mente, ville jeg ikke betale en 25 % merpris for et B7. Og i øvrigt, så er 8.000 kr. for et 55" OLED en rigtig skarp pris, så det ville jeg springe på uden at blinke :)
Af janbau
#273441
Først vil jeg sige spar de 2000 kr. Jeg har en Lg C7 og den kører super . Jeg vil prøve og ridse forskellene op på de 2 Fladskærme med ulemper og fordele som jeg ser dem.

Lg Oled har Dolby Vision som jeg ser som en fordel da du i Netflix kan udnytte det samt Lg har Dolby Atmos . Det er den største fordel jeg kan se.

Philips 55” 9002 OLED fordele er bevægelse håndtering når du ser sport vil jeg mene.
Philips 55” 9002 OLED er langt mere fremtidssikret ang. Brugerfladen da den har Android styresystem som vil blive opdateret. Langt flere Aps og så har den indbygget Chromecast som er en fordel .

På ren billedkvalitet imellem de 2 tror jeg ikke der er megen forskel jeg vil råde dig til at læse testen af begge skærme her på site find dem under test fra 2017 her på site .

Var prisen den samme på de 9999 kr. som de står til nu ville jeg vælge LG C7 Power da den har en bedre fod og især ramme i stedet for LG C6

Men da du jo kun skal give 8000 kr. ville jeg vælge Philips 55” 9002 OLED den også trods du måske synes at Philips 55” 9002 OLED styresystem måske ikke er så godt som LG . Magic Remote er lækker og det kører hurtigt på LG men ville egentlig helst have at LG faktisk kørte Android da det opdateres det gør LG styresystem ikke. Noget Flatpanels faktisk i år er begyndt at tage med når de tester fladskærme noget du også kan finde info om her på sitet.
Jeg har haft Android styresystem på mit tidligere Sony Led og synes faktisk det kørte helt godt nu da det efterhånden er blevet voksent der var en del problemer i starten med min Sony men den kører nu helt fejlfri .

Link til test her på site.

https://www.flatpanels.dk/tests.php
Af Jjjac
#273447
Tak for gode svar!
janbau skrev: Philips 55” 9002 OLED fordele er bevægelse håndtering når du ser sport vil jeg mene.

https://www.flatpanels.dk/tests.php
Jeg ser rigtig meget fodbold, gør det Philips til en no-brainer? Hvad udgør forskellen ift. bevægelse ved sport, og er OLED et dårligt valg når dets primære formål er at se fodbold? Synes at læse flere steder at der kan forekomme sløring omkring bevægelser, men kan ikke rigtigt finde ud af, hvor stort et problem det reelt er. :)
Af janbau
#273460
Jjjac skrev:Tak for gode svar!
janbau skrev: Philips 55” 9002 OLED fordele er bevægelse håndtering når du ser sport vil jeg mene.

https://www.flatpanels.dk/tests.php
Jeg ser rigtig meget fodbold, gør det Philips til en no-brainer? Hvad udgør forskellen ift. bevægelse ved sport, og er OLED et dårligt valg når dets primære formål er at se fodbold? Synes at læse flere steder at der kan forekomme sløring omkring bevægelser, men kan ikke rigtigt finde ud af, hvor stort et problem det reelt er. :)
Jeg ser selv meget sport og var også selv meget betænkelig ved at vælge Oled frem for et godt Sony Led som er rigtig gode til at håntere sport da led er bedre til bevægelse håndtering end Oled og især Sony.

Jeg valgte Oled fordi jeg ser mange 4 K Film og her er der ingen Led som kan overgå her. Nogle enkelte Top Led skærme er rigtig godt med efterhånden.

Jeg har efterhånden vænet mig til at se sport på min Lg C7 og set meget VM fodbold i HLG HDR og det ser fantastisk godt ud, jeg ligger efterhånden ikke mærke til den lidt dårligere bevægelse håndtering i fodbold længre. Jeg har set problemmer når jeg ser Håndbold da Kamaraet panoredrer på tværs af banen i meget højere grad end i Fodbold. Så i håndbold ser jeg til tider at billedet hakker lidt noget jeg ikke så på mit Sony Led.
Har du læst testen af Philips 9002 her på site her skulle den være bedre til bevægelse håndtering end LG som i 2017 modeler er lidt ringere til dette end Sony A1 og Philips 9002 ifølge de test jeg har læst om dem her på site.
Her i 2018 skulle C 8 med den nye motor være bedre end Sony AF8

Jeg vil dog stadig mene at når du kan få Philips 9002 til 8000 kr. ville jeg købe den .

Sony XF90 Led 2018 er nok den bedste skærm til sport da den i år har fået opdateret motoren i år og skulle være super god til bevægelse håndtering så det er nok skærmen og vælge hvis man ser rigtig meget sport og atter sport den er dog ikke faldet i pris endnu så den i 55 tommer stadig er dyr men den vil snart falde i pris.
#273550
Jjjac skrev:Tak for svar, det bliver en 9002'er.
Ved i om det er muligt at køre 4k HDR VM-kampe fra TV2-play appen derpå - eller skal det komme fra kabel?
4K HDR VM er på kun på kabel-tv fra YouSee, Stofa og Waoo. TV 2 Play har det ikke og er generelt ikke optimal billedkvalitet.
Af lennon
#273552
Jeg har Sony A1 OLED i 65" . Og jeg har simpelthen svært ved at forestille mig hvordan fodbold kan opleves i bedre kvalitet end ultra-hd kanalen via Yousees nye boks . Jeg har ingen problemer mht slør eller bevægelseshåndtering overhovedet . Jeg har retfærdigvis ikke et LED stående,at sammenligne med, - og jeg ved også godt, at det er individuelt hvor disponeret man er overfor problemet .
Af janbau
#273566
lennon skrev:Jeg har Sony A1 OLED i 65" . Og jeg har simpelthen svært ved at forestille mig hvordan fodbold kan opleves i bedre kvalitet end ultra-hd kanalen via Yousees nye boks . Jeg har ingen problemer mht slør eller bevægelseshåndtering overhovedet . Jeg har retfærdigvis ikke et LED stående,at sammenligne med, - og jeg ved også godt, at det er individuelt hvor disponeret man er overfor problemet .

Det kører super på Waoo Kabel på LG C7 Oled :) Så ja HDR med fodbold rykker