Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273459
Nu har jeg prøvet at downloade en fodboldkamp i 720p.WEB-DL.H.264 kvalitet. Resultatet er fuldstændig det samme. På computeren ser det normalt ud. Vil det sige, at det også er et problem at vise ting fra en harddisk? Fordi så er det sgu da lidt af et skod TV..... :-(
Nej det er ikke et skod tv, men klart hvis du fodrer den med skod så kommer der skod ud...

Prøv følgende indstillinger når du absolut skal se fodbold i skod kvalitet.

Billedtilstand : Standard
Oled-Lys 90
Kontrast 95
Lysstyrke 50
Skarphed 15
Farvetone 0
Farvtemperatur K20

Avancerede betjeninger:
Dynamisk kontrast Fra
Dynamisk farve Fra
Hele farveskalaen Automatisk
Super opløsning Mellem
Gamma Mellem

Billedindstilinger:
Støjreduktion Lav
MPEG Støjreduktion Lav
Sort niveau Lav
Tilpasning af skærmens lysstyrke Fra
TruMotion Fra (ekstrem vigtigt!)

Husk at indstille så det gælder for alle input og derudover tjek at du har slået energibesparelse fra.

Dette skulle gerne medfører at bolden ikke længere hakker/blinker når den er i luften. Denne billedeprofil egner sig til al sportsstreaming hvor kvaliteten er tvivlsom - resten af tiden bør du have billedeprofilen indstillet til Technicolor.
#273471
CSP skrev:
Nu har jeg prøvet at downloade en fodboldkamp i 720p.WEB-DL.H.264 kvalitet. Resultatet er fuldstændig det samme. På computeren ser det normalt ud. Vil det sige, at det også er et problem at vise ting fra en harddisk? Fordi så er det sgu da lidt af et skod TV..... :-(
Nej det er ikke et skod tv, men klart hvis du fodrer den med skod så kommer der skod ud...

Prøv følgende indstillinger når du absolut skal se fodbold i skod kvalitet.

Billedtilstand : Standard
Oled-Lys 90
Kontrast 95
Lysstyrke 50
Skarphed 15
Farvetone 0
Farvtemperatur K20

Avancerede betjeninger:
Dynamisk kontrast Fra
Dynamisk farve Fra
Hele farveskalaen Automatisk
Super opløsning Mellem
Gamma Mellem

Billedindstilinger:
Støjreduktion Lav
MPEG Støjreduktion Lav
Sort niveau Lav
Tilpasning af skærmens lysstyrke Fra
TruMotion Fra (ekstrem vigtigt!)

Husk at indstille så det gælder for alle input og derudover tjek at du har slået energibesparelse fra.

Dette skulle gerne medfører at bolden ikke længere hakker/blinker når den er i luften. Denne billedeprofil egner sig til al sportsstreaming hvor kvaliteten er tvivlsom - resten af tiden bør du have billedeprofilen indstillet til Technicolor.
Mange tak for svar! Det hjalp en del på især bolden. Savner dog stadigvæk, at billedet er mere smooth. ::l

"Husk at indstille så det gælder for alle input og derudover tjek at du har slået energibesparelse fra." Hvor indstiller jeg det henne? :-D
#273473
"Gælder for alle input" finder du under "Indstillinger for billedtilstand" og så gå ned i bunden.
"Energibesparelse" finder du under "billede" og så er det tredje punkt, derinde kan du også lige sikre dig at "Indstillinger for skærmformat" står på "original"

Ang. det med smooth, så er det svært at gøre helt smooth nu hvor tv2, dr og yousee insistere på at streame med kun 25 billeder i sekundet og da OLED skærme har en ekstrem hurtig responstid så virker det en smule hakkende når det bliver sendt med så lav en frekvens. Det bliver bedre skjult på en LCD skærm fordi de har en meget langsommere respons tid, så en af OLED's fordele er en ulempe ved dårlige signal kilder.

Du kan prøve at gå ind under Tru-Motion og sætte "De-Blur" til 10, mens du lader "Fjern rystelser" stå på 0.

Sidst kan du tjekke at du har den nyeste firmware opdatering, som skal stå til at være 04.70.85 (Bevægelses håndtering blev nemlig opdateret i en af de seneste versioner)
Senest rettet af CSP 24. jun 2018, 20:09, rettet i alt 1 gang.
#273474
CSP skrev:"Gælder for alle input" finder du under "Indstillinger for billedtilstand" og så gå ned i bunden.
"Energibesparelse" finder du under "billede" og så er det tredje punkt, derinde kan du også lige sikre dig at "Indstillinger for skærmformat" står på "original"

Ang. det med smooth, så er det svært at gøre helt smooth nu hvor tv2, dr1 og yousee insistere på at streame med kun 25 billeder i sekundet og da OLED skærme har en ekstrem hurtig responstid så virker det en smule hakkende når det bliver sendt med så lav en frekvens. Det bliver bedre skjult på en LCD skærm fordi de har en meget langsommere respons tid, så en af OLED's fordele er en ulempe ved dårlige signal kilder.

Du kan prøve at gå ind under Tru-Motion og sætte "De-Blur" til 10, mens du lader "Fjern rystelser" stå på 0.

Sidst kan du tjekke at du har den nyeste firmware opdatering, som skal stå til at være 04.70.85 (Bevægelses håndtering blev nemlig opdateret i en af de seneste versioner)
Tusind mange gange tak for dine svar! De er guld værd. Så hvis jeg kører TV via mit antennestik, så burde dette problem blive elimineret? :-)
Jeg vil prøve at køre de forskellige ting igennem i aften. Endnu en gang tak.
#273476
Så hvis jeg kører TV via mit antennestik, så burde dette problem blive elimineret? :-)
Præcis, antennestikket giver det dobbelte i billedfrekvens sammenlignet med streaming, dog kan ViaPlay godt anbefales til at streame, de streamer i en væsentlig bedre kvalitet end tv2 og dr, men de sender jo desværre ikke VM.

Men for at summere det op så er Kabel/Parabol stadig det bedste når det gælder visning af sport, men til alt andet kan streaming bestemt godt anbefales. Især Netflix, Amazon og Viaplay som alle tilbyder 4K hvilket giver et kæmpe boost kvalitetsmæssigt.
#273483
CSP skrev:
Så hvis jeg kører TV via mit antennestik, så burde dette problem blive elimineret? :-)
Præcis, antennestikket giver det dobbelte i billedfrekvens sammenlignet med streaming, dog kan ViaPlay godt anbefales til at streame, de streamer i en væsentlig bedre kvalitet end tv2 og dr, men de sender jo desværre ikke VM.

Men for at summere det op så er Kabel/Parabol stadig det bedste når det gælder visning af sport, men til alt andet kan streaming bestemt godt anbefales. Især Netflix, Amazon og Viaplay som alle tilbyder 4K hvilket giver et kæmpe boost kvalitetsmæssigt.
Nu blev det as good as it gets med den her midlertidige løsning! TUSIND TAK! :-D Det er langt mere smooth nu.
#273489
CSP skrev:"Du kan prøve at gå ind under Tru-Motion og sætte "De-Blur" til 10, mens du lader "Fjern rystelser" stå på 0.
De-blur virker ikke på lave frekvenser. Det virker kun på 50/60 fps kilder. Jeg bruger ofte denne indstilling til fodbold, Formel 1 og anden sport, hvor der er mange hurtige panoreringer, da det giver et klarere billede.

De-judder (fjern rystelser) virker kun på lave frekvenser, dvs. filmmateriale eller andet der kører ved 24/25 fps. Her kan man prøve at eksperimentere ved sport via streaming. Selv har jeg lidt blandede erfaringer med det. Forsøgte mig med indstillingen, da jeg så et par kampe fra ishockey vm via TV2 Play. Det fjernede hakkeriet, men ofte var det som om, at pucken ikke kunne "følge med".
#273491
"De-Judder" kan nu godt have en effekt på tv2 play,yousee og dr's streaming - de håndterer det internt i 25 fps, men inden de sender det ud så konverteres det til 50 fps og derfor kan de-judder godt benyttes.

"Fjern-rystelser" gør aldrig gavn for billedet og bør derfor altid være på 0, ved mindre man godt kan lide SOE.
#273492
Ang Udbyder kan du hos Stofa selv vælge hvad du vil se af kanaler du kan frit vælge 16 Kanaler og udskifte dem som du lyster det er på kabel tv. De har også en fiber løsning med tv boks som jeg dog ikke kender prisen på.

Vælg selv 16 kanaler koster 462 kr. mdr. + Internet men det behøver man hvis ikke hvis du hos dit arbejde kan få internet billigt.
https://stofa.dk/tv/tilbudsguide


Hos Waoo har man også frit valg af kanaler til en hvis grad men her skal man vælge Stor sportspakke + TV 3+ og lille tv pakke så koster det 479 kr. her får du en TV Boks som du kan optage med det bliver gemt i skyen og starte forfra gå tilbage og se ca 3 døgn tilbage hvis du nu kommer hjem og vil se noget. Det fungerer rigtig godt . det kører på fiber.

Du kan også vælge en Kabel tv løsning men her er du bundet af faste pakker så her er du nødt til at vælge den dyre pakke til 599 kr for at få alle sportspakker med her er Stofa bedre via kabel tv.

Via Stofa kan du hvis også vælge samme løsning med frit valg af 16 kanaler via tv boks og fiber men så bliver det hvis til en højere pris end hos Waoo.

Waoo Fibia Tv løsning
http://www.fibia.dk/privat/internet-tv- ... t-valg-tv/
#273602
Streaming bliver ofte ikke sendt med 50 billeder pr. sekund ligesom traditionelt tv, hvilket særligt kan ses på sport. Viaplay Sport er en af de få undtagelser.

Man kan eksperimentere med Trumotion indstillinger, men selv om de kan gøre det mere flydende umiddelbart, så er der som regel altid sideeffekter periodisk, så mange nok foretrækker uden det slået til.
#273725
Hej igen! Jeg har nu rimelig store problemer med lip sync eller mangel på sammen. Jeg har været inde og rode i indstillingerne, og jeg er kommet frem til, at hvis den står på -3, så er det tåleligt - dog ikke perfekt. Derfor har jeg set på seneste updates, og det ser ud til, at der er en senere update, hvis jeg går ind på den engelske side? Jeg kører pt. på Software_File(Version_04.70.85), men hvis jeg går herind, så kan jeg finde en: Software_File(Version_04.70.95).zip 837146K
https://www.lg.com/uk/support/software- ... ibleFlag=2

Hvordan får jeg den installeret på tv'et? Hvis jeg går direkte ind via browseren, så siger den, at filen ikke er understøttet. (Zip fil).

Pft.

@CSP