Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Aalborg9000
#273385
Kigger efter et OLED 55" tv til 10 kkr, og kan se, at jeg så kan vælge mellem LG OLED55C7V og Philips 55POS9002.

Jeg har et LG TV pt og er ret godt tilfreds med LGs menusystem/betjening, men omvendt lyder det lækkert også at få ambilight med Philips TV til samme pris.

Jeg kører lyd digitalt ud gennem optisk kabel til stereo forstærker, så kvaliteten af højtalere i TVet er jeg helt ligeglad med.

TVet skal stå på fod på TV bord.

Hvad bør jeg vælge :) ?
Af DanFrandsen
#273386
Jeg har haft ambient light og savner det helt vildt på mit nuværende samsung tv men det er noget der deler folk. Da jeg havde det måtte jeg slå det fra når jeg havde en bestemt ven på besøg til film, han kunne ik udstå det. Hehe men jeg elsker det og mit næste tv bliver 90% sikkert et Philips igen, eneste minus er at se ikke har dolby vision.
Af Aalborg9000
#273392
DanFrandsen skrev:Jeg har haft ambient light og savner det helt vildt på mit nuværende samsung tv men det er noget der deler folk. Da jeg havde det måtte jeg slå det fra når jeg havde en bestemt ven på besøg til film, han kunne ik udstå det. Hehe men jeg elsker det og mit næste tv bliver 90% sikkert et Philips igen.
Kan man slå farveskift fra og blot have det til at lyse hvid?
DanFrandsen skrev:eneste minus er at se ikke har dolby vision.
Er det en vigtig ting?
Af DanFrandsen
#273394
Aalborg9000 skrev:
DanFrandsen skrev:Jeg har haft ambient light og savner det helt vildt på mit nuværende samsung tv men det er noget der deler folk. Da jeg havde det måtte jeg slå det fra når jeg havde en bestemt ven på besøg til film, han kunne ik udstå det. Hehe men jeg elsker det og mit næste tv bliver 90% sikkert et Philips igen.
Kan man slå farveskift fra og blot have det til at lyse hvid?
DanFrandsen skrev:eneste minus er at se ikke har dolby vision.
Er det en vigtig ting?
Nej det er farver eller ingen lys bag tv. i hverfald på det jeg har og har ik læst nogen steder at det kunne være lavet om.

Dolby vision er bare den HDR standart Apple har valgt på deres Apple TV4K så det ville næsten være dumt at købe et tv uden når jeg bruger den til 100% af det tv og film jeg ser.
Brugeravatar
Af Pede8000
#273395
Jeg er den lykkelige ejer af et 9002, og må sige at hvis smart TV delen er vigtig for dig er det nok LG du skal vælge. Jeg benytter det ikke selv, da jeg streamer med ATV 4K. Ikke at det ikke virker, det gør det, men det er bare ikke så sexet som LG´s.

Ja, du kan vælge Ambilight ISF, fast lys og justere det til det industrien anbefaler. Det er en super feature.

Dolby vision support har ikke generet mig endnu. Skulle dog blive opdateret til HDR10+, senere på året.

LG vinder på Smart tv, DV.
Philips vinder på Ambilight, bevægelsesindstillinger med deres P5 engine (f.eks. fodbold).

Ellers er det vist hip som hap, men bedste TV jeg har haft.
Af Aalborg9000
#273454
Pede8000 skrev:Jeg er den lykkelige ejer af et 9002, og må sige at hvis smart TV delen er vigtig for dig er det nok LG du skal vælge. Jeg benytter det ikke selv, da jeg streamer med ATV 4K. Ikke at det ikke virker, det gør det, men det er bare ikke så sexet som LG´s.
Ligenu kører jeg alt gennem en Chromecast dims, der sidder i en HDMI port, da min 7 år gamle TV ikke er særlig smart. Er LGs indbyggede streaming ligeså godt som streaming fra smartphone/Chromecast?
Pede8000 skrev: Ja, du kan vælge Ambilight ISF, fast lys og justere det til det industrien anbefaler. Det er en super feature.
Var det svar på om man kunne vælge fast hvidt lys på Philips TVs Ambilight eller om Dolby Vision er vigtigt?
Brugeravatar
Af Pede8000
#273465
-Der er indbygget Chromecast i Philips.

-Om DV er vigtigt for dig ved du sikkert bedst selv. :-)

-Ja, du kan have fast lys bag dit tv, indstillingen hedder ISF varm hvid eller ISF kold hvid.

-LG´s smart OS kan jeg desværre ikke udtale mig om, men apps fra Philips Android fungerer rigtigt fint, også til 4k/ HDR indhold.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#273481
Ulempen ved CC på Android TV er, at frekvensen er låst til 60 Hz, hvilket passer skidt til TV-kanaler herhjemme.