Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KeWa
#273383
Jeg overvejer at købe et 4K AppleTV og koble det til en synology NAS via appen DS Video.

På mit LG C7 er en af HDMI-portnerne ‘dedikeret’ til Atmos. Betyder det, at AppleTV skal kobles tll denne port? (Jeg har intet eksternt højtalersystem)??
Af DanFrandsen
#273384
Kender ik lige til dit spørgsmål men ville bare give dig et råd omkring DS video. Jeg ville 100 gange hellere bruge Infuse eller plex fra din synology. Gør jeg selv og DS video er MEGA kræsen omkring lyd formater.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#273448
Hvilken Atmos-løsning har du? Som udgangspunkt bør du nok koble Apple TV igennem receiver/soundbar og så videre op til tv’et.

HDMI-porten på tv’et, som du omtaler, må være den med ARC (Audio Return Channel). Det er så tv’et kan sende Atmos ud til fx. en soundbar.
Af KeWa
#273451
Tak for svarene.

De sidste par år har jeg været ok tilfreds med DS Video, så jeg regner med at holde mig til denne. Ingen problemer med afspilninger eller lyd.

Jeg har hverken reciever eller soundbar. Og planlægger heller ikke at anskaffe mig det.
Af KeWa
#273457
Jeg tror, denne “arc” HDMI-port er dedikeret til Atmos, men måske det kun er, når der er tale om et eksternt lydsystem?
Vedhæftede filer
598E547B-B866-49B5-A5DD-70E3E4026BFF.jpeg
598E547B-B866-49B5-A5DD-70E3E4026BFF.jpeg (48.63 KiB) Vist 1193 gange
Af dieseldk
#273468
Arc er til at sende lyd fra tv til anlæg, så du kan også koble ATV til de andre indgange og få Atmos.
Det dog udtil at Apples Atmos bliver som DD+ så apps kan ikke smide trueHD Atmos ud til tv/anlæg som det er i beta versionerne lige nu.