Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#277901
Ser vist ud til de kun har forsøgt at afhjælpe problemet på A1. ikke AF8?

Firmware update to v6.5629

Nyt for A1:
Benefits and improvements from the latest update
Improves picture brightness in a specific set of circumstances
Improved compatibility with the Home Theatre Control app
Supports UHD HDR for BBC iPlayer Live Streaming
Updates the YouTube, Gracenote and Web Browser app logos
Removes the Media share functionality from a smartphone (MTP function)
Removes the PhotoShare Plus function
Removes the Football mode Action Menu shortcut (equivalent Picture and Sound [Sports] mode is still available)
Removes the marking functionality on programme guide/Content bar
Removes the DLNA Video in the TV menu
Removes the 500px application

Nyt for A8F:

Benefits and improvements from the latest update
Improves Hybrid Log Gamma (HLG) picture brightness for Vivid mode
Improved compatibility with the Home Theatre Control app
#277903
Sony har hele tiden holdt på, at problemet var isoleret til A1, men jer med en AF8'er må altså meget gerne melde tilbage. Jeg vil helst ikke til at skulle låne et eksemplar mere for at tjekke efter, men det er ret krititisabelt, hvis vores reference-skærm har fået introduceret sådan en bug og de så ikke fikser den.
#277973
Jeg har i går aftes og i nat fået tre henvendelser i indbakken fra ejere af A1. De melder alle, at firmwaren desværre ikke retter fejlen. En af dem siger, at dimming er lidt mindre synligt, men at det stadig sker i de samme situationer, som hidtil.

Jeg har ikke nået at tygge mig igennem tråden på Sonys forum og avforums endnu, men umiddelbart er det dårligt nyt...
#277977
Ja det er også det indtryk jeg fik på diverse fora. Det er ikke fixet 100% :((
#278062
Frustrerede Sony OLED ejere oplever vedvarende problem med dæmpet lys

Nu skal presset på Sony holdes for få dem til at rette dette lysdæmper-problem. Som det også fremgår af artiklen har vi i dag sendt en email til dem, hvor vi oplyser, at vi bliver nødt til at reagere yderligere, hvis der ikke kommer en meget, meget klar udmelding med en tidshorisont for en fuldstændig fejlrettelse uden kompromisser.

Fejlen kunne jo være rettet med det samme ved blot at implementere samme løsning, som der var før den problematiske opdatering... Imens man arbejdede på, hvad end det nu er, at den der lysdæmper anno 1995 skal gøre godt for.
#278067
Jeg kommer ikke til at købe et Sony OLED (hvilket var planen) hvis ikke de fixer det. Det er ganske enkelt ikke godt nok. Vi må se når AF9 kommer om den har samme "feature"
#278071
Det får mig tilbage til min tidligere kommentar - gad vide om Sony og vi snakker om den samme fejl?

At Sony stædigt fastholder at AF8 ikke er omfattet, lyder som om at vi ikke snakker om samme problem/fejl.

Har Sony ganske enkelt ikke fattet hvad der er galt? Jeg begynder at have mine tvivl. :(
#278264
Seneste opdatering i sagen:
Der er nu modstridende meldinger. En gruppe italienske ejere beretter ( http://www.avmagazine.it/forum/127-disp ... ost4884523 ), at seneste firmware ser ud til at have rettet lysdæmper-fejlen på deres skærme. På samme tid - og efter publicering af denne artikel - melder stadig flere ejere sig dog i koret, som mener, at fejlen ikke er løst. Visse ejere peger på, at Sony muligvis har ændret på algoritmen til læsdæmperen (så den bl.a. først slår ind efter længere tids brug).

Ovenstående er tilføjet i artiklen: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1536321533

Der er dog også italienere, som melder, at fejlen ikke er løst. Andre melder, at algoritmen ser ud til at være ændret, så det nu tager længere tid før den slår ind, og at dimming er mindre aggressivt. Der begynder at tegne sig et billede af, at det afhænger meget af ens brugsmønster. Det er dog - ligesom tidligere - primært ved HDR, at det sker.

Se også kommentarerne til den engelske version af artiklen her: https://www.flatpanelshd.com/news.php?s ... 1536319801
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8