Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#279081
Nej. Deres test er ret specifik for lige netop den C7 de har testet og det er indkøringsproceduren hos LG Electronics - ikke at forveksle med LG Display, som leverer panelet - der var problemet. Vi så det samme på PAnasonic FZ800 da vi testede den og de bekræftede, at det var skabt i præ-kalibreringen på deres fabrik, men kun på de eksemplarer, som blev sendt til review.
#279090
Jo, men panelet kommer fra LG Display. Det er ikke dem der laver LG's TV. De laver kun råpanelet, som producenterne køber. Den hvide firkant er det mønster man fodrer TV'et med når man kalibrerer det på fabrikken, dvs. efter det hele er blevet samlet til et TV.
#279158
Rasmus Larsen skrev:En opdatering i sagen om dimming på Sony OLED: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1537770644

Vi har lavet målinger på Sony AF8 for at dokumentere, hvordan dimming-algoritmen fungerer. Det er forklaret nærmere i artiklen.

Billede
Kunne være sjovt at se, hvad der sker hvis I brugte Vivid billedprofilen til at teste med som I har gjort i artiklen i stedet for Cinema.

Ham der "piver" mest ovre på SONY UK forummet, bruger nemlig Vidid på alt hvad han ser, så vidt jeg kan forstå. Noget siger mig at den automatiske dæmpning ses tydeligere i denne billedprofil, da der jo som bekendt er fuld knald på alt i Vivid mode.

Kanon, at I foreslår det skal være en funktion man kan slå fra så brugeren selv kan bestemme. Der skal bare komme med en advarsel inden man slår det fra. Ville også være super til kalibrering, så man er 100% sikker på der ikke sker nogen form for auto dimming under processen.
#279165
Ja, de her dimming funktioner kan være lidt problematiske under kalibreringen. Jeg har hørt folk foreslå Calman, at de laver en option for at sætte nogle lyse pauser ind imellem målingerne, som lige får lyset op på niveau igen. Det er ikke noget jeg har opdaget som feature i programmet endnu, men de har dog trods alt sat en ensfarvet grå baggrund ind som stop-skærm på de fleste målinger nu (visse tests i HDR Analysis-workflow undtaget dog...), så den hvide firkant ikke brænder fast i sådan en 2 timers session :)

Det var faktisk lige problematisk at få skærmen til at dimme under testen, og vi ville gerne have målingen på "rigtigt" indhold, så vores billede fra fodboldkampen blev først fanget efter NOGEN ventetid. Min kone var lidt træt af, at hun var indlagt til at se så meget fodbold :)

Vores mål var ikke at kortlægge dimming-funktionen fuldstændigt, men blot at konstatere hvordan det reelt udspillede sig når det var i aktion. Den lange rampe for nedtoningen af lyset er nok også grunden til, at ingen anmeldere har nævnt "problemet" for alle OLED-skærme har en funktion magen til. Det Philips OLED803 jeg sidder med nu har det også. Hvis ikke Sony havde udgivet en tvivlsom opdatering til deres A1, så tvivler jeg lidt på, at det ville være sprunget i luften, som det er nu.

Men altså: Lad nu være med at bruge Vivid-profilen! Det er lidt ligesom når ungerne klager over, at det gør ondt hvis de trykker med en finger på øjet... (sat på spidsen - jeg fornægter ikke problemet med dimming).
#279180
Flot arbejde, Torben!! :)
Det er rigtigt godt at Sony nu kan få noget konkret materiale - det her er i hvert fald svært at løbe fra eller bortforklare.
#279462
Den nye Netflix film “Hold the Dark” med Dolby Vision ser fuldstændig f#### up ud på AF8. Sort niveau er hævet til helt forkert niveau og der er banding ud over det hele i de mørke scener, hvor specielt hudfarverne er helt skøre. Fatter ikke Netflix tillader så dårlig en kvalitet med DV.
På Shield Netflix vises den i HDR10 og her ser det mange gange bedre ud.
Havde jeg ikke Shield Netflix, ville jeg ønske muligheden for at deaktivere Dolby Vision var til stede.

Andre der oplever det samme?

Forstår iøvrigt heller ikke hvorfor GUIen og underteksterne i Netflix bliver så skrigende lyse med DV aktivt. Det ser man ikke hos LG??? Noget siger mig der bliver snydt et sted så det bare skal ligne Dolby Vision. Somme tider når jeg ser noget i DV på Netflix hvor lysstyrken hæves til max, får jeg associationer til mit gamle Panasonic plasma i Vidid mode og det kan sgu ikke passe...
#279473
Har lige set Ozark S2, og har lidt den samme oplevelse. Har dog sat underteksterne til transparent, og det hjalp en del. Dog stadig ikke optimalt. Kan være jeg skal skaffe mig en Shield/ATV for at have noget at sammenligne med ..
Og ja, ser også indimellem banding, det er latterligt at det stadig er et issue på så high-end TV i disse tider.
#279487
Torben Rasmussen skrev:underteksterne på ATV er dæmpede ift den indbyggede app.
Kunne du evt. lige prøve at sammenligne den nye film "Hold the dark" ~ 15:00 - 18:00 ~

Dolby Vision - ATV Netflix App vs SONY AF8 Netflix App. ?

PFT :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8