Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273322
Jeg kører med Cinema Pro(kalibreret) profilen på alt.
HDR Film fra Shield TV
Chromecast 4K HDR Youtube fra iPhone til TV
Netflix 4K HDR DV på TV og HDR på Shield TV

Har ikke mulighed for at se HDR fodbold.
#273323
GPOSCH skrev:Jeg kører med Cinema Pro(kalibreret) profilen på alt.
HDR Film fra Shield TV
Chromecast 4K HDR Youtube fra iPhone til TV
Netflix 4K HDR DV på TV og HDR på Shield TV

Har ikke mulighed for at se HDR fodbold.
Så er det derfor du ikke oplever problemet, det opstår under statisk computergrafik.
#273327
Som jeg læser det fra de udenlandske fora, så er det ikke kun med HDR materiale, men al indhold hvor der er statiske elementer som fodbold hvor der er målscore permanent på skærmen. Spil hvor der er grafiske elementer på skærmen hele tiden f.eks barer der viser liv, minimaps mv.
Fejlen er både på A1 og AF8.

Og fedt hvis I her hos flatpanels vil gå Sony på klingen med dette, da det i min bog er fuldstændig uacceptabelt at sende den slags "features" ud.

Jeg kan forstå ideen med at beskytte panelet mod burn-in, men dette virker helt hen i vejret og afholder mig fra at købe et Sony OLED (hvilket var planen på et tidspunkt) hvis de mener det er noget tv skal gøre og det ikke er en fejl.
#273329
Fodbold er en glimrende mulighed for at tjekke det (HDR eller ej) :)

Håber sku det bliver løst, for i min bog er Sonys billedhåndtering den bedste og synes det er ærgeligt jeg skal fravælge dem pga overaggressiv ABL.
#273446
Så melder jeg mig under fanerne med dimming problemet.

Under kampen i aftes, Sverige vs Tyskland, observerede jeg det flere gange. Ser ud som om der går en sky for solen, billedet bliver mørkere. Der går dog typisk knapt et minuts tid, så skruer det op igen - uden at billedet har været skiftet væk fra - skal vi kalde det overbliksbilledet, altså banen set fra siden.

Jeg ser billedet gennem YouSee's 4K boks (YS4000) på et 65" A1, firmware PKG6.5603.0175EUA.

Jeg prøvede så i anden halvleg at se det alm. HD signal fra TV2 - men her oplevede jeg ikke problemet i løbet af de første 20 minutter. Skiftede så igen til UHD, og igen opstod problemet.

Bruger stort set standard indstillinger. Profil Cinema Pro, Lys 35, Kontrast 90, Peak High.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8