Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sammer112
#273059
Hej

Jeg har købt overstående hos Power i dag, efter at have snakket med sælgeren i butikken blev jeg dog noget bekymret omkring burn-in, han forsøgte selvfølelig at sælge mig en forsikring i den forbindelse :). Han viste mig flere af deres Oled TV som havde burn-in, uden "at de i specielt lang tid havde stået med samme billede" påstod han. Men spørgsmålet er hvor bekymret man skal være?

Umiddelbart har jeg læst en del om Burn-in og at det ikke er noget som man skal være bange for, hvis man tager sine forholdsregler. Men hvad er jeres andre erfaringer? især dem som har Oled allerede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#273061
Tag et kig hos Rtings.com. De kører en burn-in test på 3. måned nu.

Problemet vil være aktuelt hvis du ser samme TV-kanal i en høj procentdel af tiden eller altid bruger den første time af dagen på at se eksemplevis Tekst-tv. Med varierende indhold burde det ikke blive et problem.
Brugeravatar
Af Vailant
#273070
Det samme blev påstået om plasma TV for 8-9 år siden.
Jeg har haft mit plasma TV i 7 år og har aldrig set problemet. O_O
Så slap du bare helt af og nyd dit nye TV i fulde drag! :)
Af Renoldo
#273074
Ja, det sagde man også om plasma.
Jeg har også selv et plasma, som har kørt hver dag, og der er spillet Xbox på det flere timer i weekenderne, i mange år uden problemer. Faktisk så mange år, at jeg ikke kan huske hvor mange, men det er et Pioneer 508 xd.

Jeg er så hoppet på powers tilbud på LG C8 denne weekend, og det er lige blevet sat op i dag, så jeg kan ikke sige så meget om burn in på det.
Men hold da kæft, har lige siddet og set 4 K fra tuben, og det ser fantastisk ud.