Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273018
Hej derude,

Jeg skal købe nyt tv i forbindelse med flytning, jeg har læst diverse test og forumtråde og bliver henledt til Sony xe9305 af følgende grunde:

- Billedehåndteringen( velegnet til bevægelse såsom fodbold)
- HDR funktionaliteten virker som den bedste indenfor mit budget
- Den overordnede sammenhæng mellem pris og billedekvalitet

Jeg er dog alligevel i tvivl, da dette fjernsyn efterhånden er en ældre model, og jeg kan derfor ikke lade være med at tænke at der må være værdige alternativer- jeg kan godt lide tanken om ikke blot at vælge det oplagte, men at have nogle valgmuligheder.

I alle fald synes det svært at finde værdige konkurrenter indenfor mit budget, men jeg kunne jo have overset nogle skærme trods flittig søgen.

Generelt ser jeg meget fodbold og jeg spiller i ny og næ på min ps4 pro, derfor er et "dynamisk" billede og nogenlunde hdr håndtering værdsat.

På forhånd tak.
#273086
Er det 55” så er det vel bare at øge budgettet med 1000kr og købe et OLED tv, det ville for mig være pengene værd. Sonyen har en lille fordel i billedhåndteringen ved bevægelse, men den er altså lille.. På alle andre områder er OLED overlegen.
#273089
Grandahl skrev:Er det 55” så er det vel bare at øge budgettet med 1000kr og købe et OLED tv, det ville for mig være pengene værd. Sonyen har en lille fordel i billedhåndteringen ved bevægelse, men den er altså lille.. På alle andre områder er OLED overlegen.
Enig.

Når vi er deroppe i pris, så er det OLED der rocker showet! 8-)
#273093
Med et budget på 9k er XE9305 et super køb. Har den selv og den leverer fantastisk godt på alle områder. Det er rigtig at OLED også ligger og lurer. Om du skal ligge lidt ekstra og gå op derop, kommer nok lidt an på hvad du skal bruge skærmen til. Hvis du ser meget sport, så er XE9305 et stærkt bud pga. af Sony's styrke i forhold til at håndtere bevægelse.
#273381
Det er 1 grund til jeg ikke har købt Oled endnu.. Burn in .. Med børn i huset der gerne lader tv stå med. Menu osv i lange tider.. Jeg orker simpelthen ikke at skal være burn in politimand.. ( og nej det handler ikke om opdragelse, men at ting skal bruges af alle , store og små) Og sige husk nu at slukke skifte kanal osv..
Så engang når de har mere tjek på Oled fejl og mangler ( og mine børn et blevet større) .. Og prisen er blevet endnu bedre . så er det oled tid.
PS
Hvor er det skønt at vi lever i et land hvor det er okay at have forskellige meninger.

Go weekend 8-) 8-) 8-) 8-)