Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gromit
#272911
OLED priserne falder markant i pris i disse dage jf. diverse kampagner og weekend tilbud - måske tilegnet VM i fodbold.

Jeg har tidligere haft et meget varmt øje på SONY OLED men har afholdt mig fra at købe grundet den skæve vinkel på A1´eren - som jeg aldeles ikke kan li´.

NU, er jeg virkelig SÅ meget tættere på et køb grundet de attraktive besparelser netop nu - som meget vel kan ske denne weekend - men er usikker på forskellen mellem et SONY AF8 og et LG C8.

Jeg går efter det ultimative bedste filmbillede og den ultimative bedste SD fremvisning og motion handling uden judder eller hakken.

Hvilken fladskærm af ovenstående nævnte klarer sig bedst, ud fra undertegnedes. behov.

Det skal undertreges at, at jeg IKKE går op i Streamings-app´en og dens begrænsninger.

Det handler udelukkende om film-, film-, og filmgengivelsen...!

På forhånd tak for et fantastisk godt forum med nogle SUPER entusiastiske medlemmer. :)

PS
Jeg er indforstået med, at der ikke er nævneværdig forskel på 2017 OLED og 2018 OLED fladskærme, hvorfor eksempelvis en LG C7 OLED 55" er et økonomisk bedre køb end et LG C8 OLED 55" , og hvorfor SONY 65" A1 er et bedre køb end SONY 55" AF8 - som er valget mellem disse to producenter.
Senest rettet af Gromit 15. jun 2018, 20:32, rettet i alt 2 gange.
Af Nicklas Jakobsen
#272914
De er begge testet her på Flatpanels :)

AF8 er en A1 som kan komme tættere på væggen og med et 2018 i stedet for 2017 panel (det samme som i C8). Jeg tror ikke der er i praksis er forskel på AF8 og A1 hvis du ikke kalibrere dem professionelt. Tilgengæld er A1 rimeligt billigt. Der går rygter om at det kommer til at koste 18k i 65" i næste uge i Power, og nogle forhandlere har allerede sat deres pris ned i løbet af ugen.
Af Gromit
#272915
Læste jeg rigtigt vedrørende rygtet...?

Et SONY AF8 OLED 65" til Kr. 18.000.- hos POWER i næste uge...?!

WOW, det lyder som et suverænt og vildt godt tilbud... :)

Det køber jeg, hvis rygtet viser sig, at have sin rigtighed. :)
Af janbau
#272925
Nej det er Sony A1 2017 model det koster den nu i dag se Tilbudsjagten. Men du kan få Sony AF8 i 55 Tommer nu .

Sony KD55AF8BAEP Pris nu i dag 14999 kr.
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-877193/


Du kan få LG C8 65 Tommer i dag til 20999 kr.
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-873380/
Af Gromit
#272929
Ja, det anede mig.

Spørgsmålet er så:

SONY A1 65" til Kr. 18.000.- (omend jeg ikke kan li´dette "skæve" design)

eller

SONY AF8 55" til Kr. 15.000.- (som har mindre - men nuvel - billedmæssige forbedringer overfor A1´eren)

PS 1
En 65" betyder, at jeg skal flytte/skubbe to reolsystemer respektivt 8 centimer ud til hver side. :s

PS2
Afstanden til selve skærmen vil være 3 meter.
Senest rettet af Gromit 15. jun 2018, 20:18, rettet i alt 1 gang.
Af janbau
#272931
Ja jeg ville nok tage SONY A1 65" Da 65 tommer bare er et must. Det er en god pris. Prisen på SONY AF8 55" til Kr. 15.000.- er da en god pris i dag men tror den falder mere inden længe måske sågar under dette VM .
LG C8 55 stod til samme pris sidste Weekend hos Power så den tror jeg faktisk falder under 15000 kr. først.
Du kunne jo også sparre en del penge og vælge LG C7 den koster 9999 kr. i Power.

Ps Elgiganten Århus kommer med Kø tilbud på Onsdag ved ikke hvor i landet du bor.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1529058592
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#272967
Jeg ville bestemt heller ikke ofre 10" for at få en lidt fladere model med marginale forbedringer.
Af lennon
#272970
Enig med de andre mht 65" . Har selv A1 i 65" , og sad igår under Spanien-Portugal og funderede over, at billedkvaliteten umiddelbart ikke behøves at blive bedre (!) - men oplevelsen ville løftes mere med 10-15" større skærm . . .
Af janbau
#272971
lennon skrev:Enig med de andre mht 65" . Har selv A1 i 65" , og sad igår under Spanien-Portugal og funderede over, at billedkvaliteten umiddelbart ikke behøves at blive bedre (!) - men oplevelsen ville løftes mere med 10-15" større skærm . . .
Mener du en skærm på 75 80 Tommer i Oled så skal du vel af med små 200000 kr. Eller nøjes med en Samsung QE55Q9FNATXXC 2018 model til 45000 kr. eller en Sony KD75XF9005BA til 35000 kr. den er faktisk rigtig god til fodbold sågar bedre end Oled .

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... v/pl-1144/
Af Claus Møller
#272973
LG E7 65" til 19.990 i HIFI-Klubben - Den hopper jeg på om lidt - Tror ikke den kommer længere ned inden lagerbeholdningen går i nul)
Af janbau
#272974
Claus Møller skrev:LG E7 65" til 19.990 i HIFI-Klubben - Den hopper jeg på om lidt - Tror ikke den kommer længere ned inden lagerbeholdningen går i nul)
Har du ikke læst hele tråden vil da mene at LG OLED65C8PLAAEN
2018 model er bedre til en tusse mere . 20999 kr. :)
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-873380/


Men den er da super flot og med Integreret kompakt soundbar-højttalersystem den E7 så det er vel derfor du vil vælge den frem for en 2018 model
Af Claus Møller
#272975
Puh ha - den havde jeg ikke lige fået ind på "skærmen" - Den bliver bestilt om lidt.
og Ja grundet til jeg vælger LG fremfor A1. er: lyden - Fjernbetjening - hurtig styresystem - og den skal på vægen - Tusind tak for info til Janbau og det understreger bare endnu engang hvilken fantastisk hjemmeside Rasmus & Co har "banket" ned - O_O
God kamp kl. 18.00 :p
Af JørnNilsson
#272977
Forstår ikke helt alt den dårlige omtale Sony A1 får når den skal hænge på væggen. Har selv en 65” A1 med et ophæng der fylder 1 cm og A1 hænger flot på væggen og er faktisk ikke længere fra væggen end mit gamle Philips med et ophæng fra den gang man ikke gik så højt op i det.
Et par cm fra eller til betyder efter min mening intet, når du har en stor flade som 55” eller 65” er.
Det der virkelig vil gøre en forskel er hvis man sammenligner med et LG W. Alt andet er små detaljer når vi sammenligner div Oled tv.