Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#272979
Forklar mig lige hvorfor LG vælges frem for Sony pga lyden? A1 har bedre lyd end både C8 og E7. Den understøtter ikke Atmos, hvis det har prioritet.
Af Claus Møller
#272983
Jeg har set og hørt dem begge - Det kan godt være at mine gamle "DJ-øre" tager fejl mht. til lyden, men E7 er ikke langt fra. LG væghænger i min verden noget pænere. Atmos betyder ikke noget for mig
Der er jo selvfølgelig plus og minus ved dem begge, men det der trækker mest ned hos mig; er Sony's fjernbetjening samt langsomlige styresystem - Håber ikke jeg har generet Sony-folket :D O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#272990
Jeg tror ikke der er nogen der kan fornægte at Sony ikke er den hurtigste knallert på havnen. LG'en er klart bedre gearet til vægmontering.
Af Globulus
#273001
Gromit skrev: Jeg har tidligere haft et meget varmt øje på SONY OLED men har afholdt mig fra at købe grundet den skæve vinkel på A1´eren - som jeg aldeles ikke kan li´.

NU, er jeg virkelig SÅ meget tættere på et køb grundet de attraktive besparelser netop nu - som meget vel kan ske denne weekend - men er usikker på forskellen mellem et SONY AF8 og et LG C8.
AF8 er også "skæv" - omend slet ikke så voldsomt som på A1.

Som der står på http://www.trustedreviews.com/reviews/sony-af8-oled-a8f

"Alright, so there is still a tiny lean, but it’s no more than two degrees and it seems to be more of a safety feature than anything. It’s barely perceptible even when you’re standing side-on, so it will look vertical from the sofa."

Det undrer mig, at Sony ikke blot lod det blive helt lodret, når vinklen er så relativt beskeden.

Problemet er måske, at et helt lodret TV havde fordret, at foden skulle stikke længere frem og man dermed ville se flere reflektioner i foden fra bunden af skærmen. Det kunne så være løst, hvis de havde malet foden matsort, men den er vist allerede tilstrækkeligt mat og mørk til at det ikke er noget reelt problem.
Af janbau
#273006
Claus Møller skrev:Puh ha - den havde jeg ikke lige fået ind på "skærmen" - Den bliver bestilt om lidt.
og Ja grundet til jeg vælger LG fremfor A1. er: lyden - Fjernbetjening - hurtig styresystem - og den skal på vægen - Tusind tak for info til Janbau og det understreger bare endnu engang hvilken fantastisk hjemmeside Rasmus & Co har "banket" ned - O_O
God kamp kl. 18.00 :p
Mange tak godt jeg kunne hjælpe :)
Det var dog denne bemærkning jeg faldt for LG E7 65" til 19.990 i HIFI-Klubben - Den hopper jeg på og ikke Sony A1 .

Det er vel LG OLED65C8PLAAEN 2018 du bestiller ikke, eller er det stadig LG E7 65" da den jo har super lyd nok bedre end C8 .
Og ja det er en super fantastisk hjemmeside Rasmus & Co har "banket" ned -
Af Claus Møller
#273017
Har netop bestilt C8 - Årsag: Takket være Rasmus/Torben's test hvor den nye videoprocessor øger bevægelse'sgengivelse m.v. som jeg ser nu er på højde med AF8 - Så er der lyden: tja det kan være den skal have lidt hjælp med en ekstra soundbar

Endnu en gang tak for dialogen/hjælpen herinde :p
Af FDP
#273021
Claus , tillykke med dit nye TV.

Tænker at der er mange herinde som vil se frem til at høre hvad du syntes når du har fået TVét og hvordan det performer i forhold til dine forventninger til det.
Af Claus Møller
#273099
Afhentningen kiksede totalt så projektet blev udskudt - Jeg er sikker på der kommer flere gode priser på C8 -
Jeg er stadig "varm"