Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Josvto
#272830
Hej alle

I går var første gang, at jeg så fodbold på mit XE9005 tv fra Sony - og hvilken skuffelse!

Jeg har set flere 4K videoer på Youtube, som står knivskarpt. Men når jeg ser fodbold, er spillerne utydelige, bolden "forsvinder", når den spilles (har jeg rettet op på gennem Smoothing, som er sat til 0).

Men jeg undrer mig stadig over, at kvaliteten kan være så skræmmende dårlig. Jeg har snakket med stedet, hvor jeg har købt tv'et og de siger, at det kunne være HDMI kablet fra mit AppleTv (gen. 3). Men når jeg bruger TV2 app'en på selve tv'et er det samme dårlige kvalitet.

Er der nogen, som ligger inde med en guide til, hvordan jeg får det mest optimale ud af mit tv, når det gælder fodbold?

Serier, film etc. står fint. Bare ikke fodbolden :(

Mvh
Josvto
#272832
Så du så fodbolden via TV2 Play streaming? I så fald er jeg næsten sikker på at det ikke er tv'et som der er noget galt med.....generelt går sport\fodbold og streaming ikke specielt godt hånd i hånd so far. TV2 Play har fået hård kritik fra en del herinde...
#272862
Så kampen på mit Sony 65XE93 og kørte det over mit Apple TV4k på tv2 plays app. og var også skuffet TV'et skulle være fantastisk til sport og bevægelse og det var ikke min oplevelse.
#272864
Igen...er ret overbevist om at det ikke er tv'et, men TV2 Play den er galt med. Jeg har selv et XE93 og her var der ingen problemer overhovedet. Så kampen via Stofa kabel tv.
#272873
Altså: Hvis I ser fodbold via en streaming-tjeneste, så beder I om problemer. Bitraten er ikke høj nok og frekvensen er for lav til at det bliver godt. Det er ikke TV'ets skyld.
#272885
Torben Rasmussen skrev:Altså: Hvis I ser fodbold via en streaming-tjeneste, så beder I om problemer. Bitraten er ikke høj nok og frekvensen er for lav til at det bliver godt. Det er ikke TV'ets skyld.
Nej klart - crap in -> crap out

Skal man virkelig over på antenne for at få et fornuftigt signal?
#272904
I min erfaring er der ikke nogen streamingløsning, som kan matche kabel/satellit/antenne i billedkvalitet endnu. 4K kilder kunne nok komme tættere på, men ingen har jo ville sende 4K signalet på deres streamingplatform til VM.