Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Msp83
#272696
Hej

Jeg er fuldstændig grøn hvad ang. TV. Skal dog have købt mig et nyt, (budget ca. 10.000 kr). Det vil blive brugt til MEGET sport og ellers Netflix og HBO. Str. tænker jeg 65".

Kan se der er mange der anbefaler Sony 65XE9005? Vil et bedre bud være Samsung QE65Q6 eller Samsung UE65MU8005, når man tager i betragtning af, at det primært er til sport, netflix og HBO?

Stoler ikke rigtigt på sælgerne i Power, Elgiganten osv. Tænker de sjældent vejleder objektivt på tingene. :-) Hvorfor jeg håber på et ærligt svar herinde :-)

Ps. Det skal siges jeg ikke har en eller anden fancy tv boks eller lignende. Det er bare antennekabelet der bliver brugt og eller chromecast og evt appleTV
Af Beckham
#272697
XE9005 er det bedste bud til sport i den prisklasse...no doubt. Dermed ikke sagt at man ikke kan se sport på et Samsung, selvfølgelig kan man det. Men vil du have det bedste til den slags, så er det lige nu Sony du skal gå efter. Samsung er de eneste som har en HBO app, men hvad jeg har læst herinde, så er den vist ikke ret imponerende.
Af Msp83
#272698
Men kan samsung tv'et noget som sony ikke kan? (Udover HBO) :-/ Og hvad er det der gør Sony tv'et bedre end Samsung? :-)
Af Beckham
#272699
Sony er de bedste til at håndtere hurtige bevægelser i billedet, som der jo er en del af i fodbold..:-) Derudover håndterer Sony'en også HDR delen bedre, da den har lokal styring af lyset. Så påtænker du at skulle se noget HDR materiale også, så ville jeg klart vælge Sony'en.
Af Msp83
#272718
Det lyder godt! Tak for hjælpen! Vil i mene at 3 meter er for lidt hen til Tv’et når det er et 65”?
Af PeterD
#272722
Msp83 skrev:Men kan samsung tv'et noget som sony ikke kan? (Udover HBO) :-/ Og hvad er det der gør Sony tv'et bedre end Samsung? :-)
Det ved du når du ser Sport og film og bruger Android TV med
Netflix, Amazon video, links to the Google Play Store, Google Play Music, Google Play Movies ogTV, YouTube.. og kan benytte den indbyggede Chromecast fra Google. (Selvom den ikke altid skulle være perfekt) på XE9005.
Af PeterD
#272723
BrianH skrev:Samsung kan uden tvivl starte op og skifte kanal uden laaang vente tid, hvad Sony ikke kan
.. Det er også forfærdeligt at vente et halvt sekundt yderligere på at skifte kanal.. Sæt nu at man gik glip af en scoring :)
Af BrianH
#272731
Det er 4-5 sekunder eller mere, de fleste Sony tv jeg har prævet, er om at skifte kanal. Og op imod et minut fra man starter tv'et til man kan anvende det.

Man skifter mobil, tablet og computer hele tiden for at få det nyeste og hurtigste, hvor apps starter uden ventetid. Så jeg forstår slet ikke, hvorfor Sony (og Android-tv generelt) skal være så langsomt.
Af Martin Sjøstrand
#272733
BrianH skrev:Det er 4-5 sekunder eller mere, de fleste Sony tv jeg har prævet, er om at skifte kanal. Og op imod et minut fra man starter tv'et til man kan anvende det.
Det der tror jeg simpelthen ikke på ;;)

Nu har jeg ikke et Sony tv, men har da været i hjem hvor de har, og husker ikke SÅ voldsom en venten som du beskriver der. 4-5 sekunder MERE end andre tv? Prøv lige at tæl til 5 sekunder... det er pæææænt lang tid.

Og op imod 1 minut om at starte... c´mon, så er tv´et da decideret defekt, ellers så er vi jo tilbage til dengang hvor vi havde billedrørs-tv i trækabinetter, og de lige skulle blive varme først :D
Af Beckham
#272735
Msp83 skrev:Det lyder godt! Tak for hjælpen! Vil i mene at 3 meter er for lidt hen til Tv’et når det er et 65”?
Det er ganske fint. Har selv 3,5 meter hen til min 65" og ville egentlig gerne have en endnu større skærm, hvis der var plads..:-)
Af Grandahl
#272736
Spørgsmålet om 3 meter er for kort en afstand til et 65" tv, vil jeg sige nej. Mange benytter 65" til den afstand og endda mindre. Jeg vil dog sige at 3 meter også let kan retfærdigøre et 55" tv, også kan et OLED tv jo komme i spil.

I vores hjem har vi 2 sony tv, et LG og en Samsung, jeg vil sige at Samsungs smart tv der hedder Tizin er den smidigste og hurtigste, den er nem og kører virkelig godt, i familien er det den der falder resten af familiemedlemmerne nemmest.
De to Sony er også de langsomste af alle 3 mærker til kanalskifte og skifte i det hele taget. Det kan være et irritationsmoment for nogen.

Når det så er sagt, ville jeg stadig selv have valgt XE90 eller XE93 hvis prisen er favorabel, da du så vil få meget billedoplevelse for pengene, især hvor HDR er bedre, men også bevægelse.

OLED overgår selvfølgelig dem alle, her er HDR også i en anden liga.
Af Msp83
#272739
Nu har jeg lige været i Elgiganten for at købe Sony XE9005 til 10.000kr. Men synes billedet var dårligt og ekspedienten sagde han havde set CHL bold derpå, hvor bolden forsvandt hvis det gik hurtigt? Kan man nu regne med det? :-S han anbefalede mig et Phillips 65PUS7363/12???

Overvejer næsten bare at droppe et nyt TV ??
Af Beckham
#272741
Kender ikke lige den der Philips model, men den kan sikkert være ganske udemærket. Vi har dog desværre set\hørt mange eksempler herinde på hvordan El Giganten\Power giver helt skæv rådgivning i forhold til tv. De har jo visse modeller de tjener mere på end andre....ofte er det LG Lcd de anbefaler.