Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#272609
Skal stå på gulvet i en lys stue med skrå vægge. I skrivende stund kan A1 fås i Power til 17999 kr. og E7 i Elgiganten til 18999 kr. Jeg har eksternt surround-anlæg, men kommer også til bare at bruge skærmens egen lyd. Hvilken skal jeg købe og hvorfor?
#272627
Billedkvaliteten ligger meget tæt, med en marginal fordel til A1. Så jeg synes ikke du går galt i byen med nogen af de to. Jeg tror at en god indgangsvinkel her, er at vælge baseret på de ydre faktorer. Design, lyd, styresystem mm. Her kommer en del personlige præference ind i ligningen.

Sony'en står måske lidt mere elegant og stabilt, hvis den skal stå direkte på gulvet? Vi har 55" LG E6 herhjemme og selv i det mindre format vipper en del, hvis den berøres.
#272650
Den som du bedst kan lide designet på, da forskellen ellers er marginal.

Jeg valgte selv A1, da jeg også har et surround anlæg og bedre kan lide A1 monitor look der er helt rent uden forstyrrende elementer.
Personligt syntes jeg, soundbaren under E7 ødelægger lidt af harmonien/designet. Men det er jo en smags sag.
Lyden i A1 syntes jeg faktisk er helt fin og kan sagens bruge, hvis man ikke vil have gang i det store anlæg.
#272655
JørnNilsson skrev:Den som du bedst kan lide designet på, da forskellen ellers er marginal.

Jeg valgte selv A1, da jeg også har et surround anlæg og bedre kan lide A1 monitor look der er helt rent uden forstyrrende elementer.
Personligt syntes jeg, soundbaren under E7 ødelægger lidt af harmonien/designet. Men det er jo en smags sag.
Lyden i A1 syntes jeg faktisk er helt fin og kan sagens bruge, hvis man ikke vil have gang i det store anlæg.
Tak for hurtige og gode svar - det er et superforum herinde med gode folk :-)

Jeg er så lige kommet i tanke om at centerhøjttaleren til mit nuværende surround jo står på en hylde på et tv-bord m. stativ hvorpå mit 40" LCD tv er spændt fast. Hvor har du din centerhøjttaler placeret?? (eller hænger dit A1 på væggen?). Jeg kan evt. placere min i loftet (skrå loft med bjælker), men er det smart?
#272661
Jeg havde mit A1 stående på et tv bord de første par dage (havde ikke modtaget vægophæng endnu) og når det står, er der ikke rigtig noget praktisk sted at sætte centerhøjtaleren :-(. Nu hvor det hænger på væggen, hænger min højtaler under tvét på væggen.
Jeg ville nok prøve at hænge centerhøjtaleren over tvet, så tæt på skærmen som mulig.
Desværre er der vist ikke nogen mulighed for at bruget tvéts højtalere som centerhøjtaler, uanset om det gælder Sony eller LG, det ville ellers være smart :-)
#273184
Jeg bruger et ophæng der ca er 1 cm i dybden. Og så hænger mit A1 65" (skærmen) ca 10 cm fra væggen. Jeg syntes faktisk det hænger pænt og er ikke noget jeg tænker over. Har et par siddepladser ved spisebordet (normalt sidder vi i sofaen) som er meget skråt for (hvorfor jeg bl.a. valgte Oled) og selv der genere det mig ikke, at tvét hænger lidt ude.
Vær opmærksom på, at nogle andre modeller måske på papiret er tyndere, men har nogle stik der vender lige bagud og så kommer det måske til at hænge endnu længere fra væggen (hvis man bruger de stik). Er vist tilfældet med nogle af LG modellerne.
#273198
Tak for hilsnerne, men det er et par år siden. Men man skal jo huske på de vigtige og gode ting her i livet, hvorfor tingene stadigvæk står fremme.
Og så ved jeg, at jeg har giftet mig med den rigtige kvinde. Ikke nok med at jeg har fået lov til at få et 65" tv, i en stue der måske er lidt for lille til det. Min hustru har endda selv købt og betalt for tvét. Det giver rimelig mange plus point i min bog <B <B <B
#273199
Har prøvet at tage et billet fra siden, så man visuelt kan se hvor tæt/langt væk det sidder fra væggen.
Men som sagt. Personligt genere det på ingen måde mig til daglig brug.
Vedhæftede filer
A1 fra siden
A1 fra siden
IMG_2830.JPG (669.98 KiB) Vist 2814 gange
#273238
Galle & Jessen kan jeg leve med!
Tak for fornem feedback - ét styk TV bestilt. (I håb om at HDR-problemerne omtalt andet steds løses)

Skal i øvrigt afløse en 8505'er der er blevet ustabil efter kun godt 3 år.

Tak igen - og tillykke - det lyder til at du har skudt papegøjen! ;-)
#273258
Jeg takker også lige for nogle brugbare illustrationer . Mit eget A1 er godt nok startet ud stående på et møbel, men det er rart at vide hvad man løber ind i hvis man en dag ønsker at hænge på væg ( igen) . .