Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Vailant
#273005
HBO kører nu ganske OK på mit A1 via Chromecast funktionen, der er indbygget i Android TV.

Jeg ved ikke om nogen opfatter Chromecast som at signalet først går gennem telefon/tablet/PC for derefter at blive sendt videre herfra til Chromecast enheden.
Men fakta er, at der blot sendes et link/URL over til Chromecast enheden, som derefter selv opretter forbindelse til den pågældende streaming tjeneste, helt uden om telefon/tablet/PC.
Brugeravatar
Af Vailant
#273032
Ja, det skal det. Så hvis det er et kriterie, så kan jeg godt se der er en udfordring. ;;)
Af NicolajH
#273034
Det har virkelig overrasket mig hvor lidt udvikling der har været på smart tv fronten, specielt taget betragtning at løsningen hele tiden har været der.
Brugeravatar
Af Vailant
#273037
Der er skam udvikling - problemet er bare, at de forskellige tjenester udvikler sig endnu hurtigere.
Og når TV'et så ikke opdateres, ja så falder TV'et hurtigt af vognen.

Nok også en af årsagerne til at Flatpanels lægger så meget vægt på netop software opdatering i deres vurderinger og tests.

Der er en årsag til at mange investerer i Apple TV og til dels Nvidia Shield, netop fordi de opdateres langt oftere end de fleste TV.
Af NicolajH
#273046
Kan man kalde det udvikling når en part tager 3 skridt, og den anden kun tager 1. De kommer begge fremad men ikke nærmere hinanden. Det der var noget bras for 2 år siden, er i dag det samme bras, bare med glimmer på. Det virker ikke særligt konsument venligt.
Vi snakkede faktisk om shield, men har ikke behovet for de ekstra funktioner, så det bliver nok en firetv.
Af PeterD
#273053
65" OLED B7 koster 16.600 hos Wupti og lidt mere hos Proshop.

Bedre kvalitet får du ikke også noget Chromecast til streaming..?

Når du først har prøvet LG OLED tror jeg det vil være svært at gå til Samsung LCD.
Af PeterD
#273054
Hvis du kommer fra Plasma og kan købe et 65" B7 for 16.700 kr, så vil det være virkelig en nedgradering hvis du beslutter dig for et LCD tv.
Brugeravatar
Af Vailant
#273055
Lidt kan man vel.
Spørgsmålet er vel hvem der udvikler - skal vi kalde dem apps i mangel af bedre - til de enkelte streaming tjenester. Er det TV fabrikanten eller streaming tjenesten?

TV fabrikanten er mere eller mindre kun ude efter at sælge dig et TV nu og her - og så gerne et nyt igen om et par år. Så de lægger nok ikke de store beløb i udviklingen af nye apps.

Streaming tjenesterne har nok den største interesse - men som regel kun til de TV-operativsystemer, der sælges flest af - f.eks. LGs WebOs og Sonys og Philips Android TV.

Uanset hvad, så er vi som forbrugere taberne i det her spil. "Smart"-delen i TVet er der, men det er nok naivt at forvente det også er "smart" om et par år.

Så at vælge TV i dag ud fra hvilke funktioner, der findes i "smart" delen, er nok ikke det værd. Så hellere vælge ud fra billedkvalitet, design og de basale TV funktioner, såsom tilslutningsmuligheder.

Jeg har selv valgt mine TV udfra de principper, billedkvalitet og design.
Af PeterD
#273056
Vailant skrev:
Jeg har selv valgt mine TV udfra de principper, billedkvalitet og design.
Så står Sony vel stærkt i det regnskab?
Brugeravatar
Af Vailant
#273057
I mit regnskab, ja. Det er vist ikke nogen hemmelighed, hvis du kigger på min signatur. :p