Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Talryn
#271969
Synes lige jeg vil spørge jer herinde om hvad i synes :)

Har lige for 2 uger siden fået skiftet et defekt panel på et 65" TV, det nye panel har så desværre en endnu værre fejl i mine øjen "3-4 lodrette streger midt i billedet" billedet er taget i en 15 graders vinkel "som når man sidder ved siden af den der sidder midt for skærmen" stregerne er næsten væk hvis man sidder lige midt for skærmen og bliver så kraftigere jo længere man kommer ud i vinkel fra midten.

Samsung siger at hvis man ikke kan se fejle/problemet 2 meter fra skærmen midt for, så er der ikke noget problem med skærmen.

Så er det her jeg undre mig lidt, for hvor står det i manual eller lignende at alt ud over 2 meter fra skærmen lige midt for ikke kan betragtes som normal TV kigning/brug ?

Eller hvor står der at betragtningsvinkelen på et TV er 0 grader ?

Skærmen jeg snakker om er et Samsung UE65KS8005
fejl komprimeret.jpg
fejl komprimeret.jpg (854.97 KiB) Vist 1146 gange
Af PeterD
#271976
Talryn skrev: Samsung siger at hvis man ikke kan se fejle/problemet 2 meter fra skærmen midt for, så er der ikke noget problem med skærmen.
fejl komprimeret.jpg
Samsung må æde den.

En fejl er en fejl, også hvis du kan se dem på 50 cm og 1 meters afstand.

2 uger er jo ingen tid.
Af Talryn
#271980
Ja det vil jeg også mene, men det er åbenbart ret meget man skal kunne leve med ifølge samsung, og så kunne jeg godt tænke mig at vide om samsung har skrevet noget sted hvad de betragter som norman TV brug ?

For hvis de holder fast i de 2 meter og 0 graders synsvinkel, samt at HIFI klubben ikke kan presse dem, så har jeg da overvejet at test den hos forbrugerombudsmanden, for hvis samsung ikke har skrevet noget med afstand og betragtningsvinkel så kan de efter min mening ikke komme bagefter og stille krav til TV brug som er helt urealistiske.

Skal lige siges at fjernsynet er 1 1/2 år gammelt og fik skiftet panel for 2 uger siden PGA lysdiode fejl, også den gang var Samsung svære at danse med, og der fik jeg kun det skiftet efter Hifiklubben lagde pres på :(
Af PeterD
#271983
Svineri af, måske, verdens største tvproducent.

Der er vel 2 års garanti på og hvis det endnu en fejl m, så overvej kraftigt at ophæve købet, altså penge retur.

Utåleligt hvad man skal være vidner til dog fint at Hifiklubben hjælper men altså..

Lidt service fra Samsung (Går ud fra at det er Samsung Danmark) ville hjælpe med så.åbenlys en fejl som alle kan se..

De tjer så mange milliarder om året målt på indkomst i hele verden., så lidt goodwill bør være på sin plads.

Skal man købe bliver der lovet guld og grønne skove ("Vores QLED er bedre end OLED" osv.) Når der er problemer er historien åbenbart en anden..