Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#271616
Hejsa

Som overskriften indikerer overvejer jeg hvilet af ovenstående TV der vil passe mig bedst.
Vi har i dag et 65” 65XD8005 Sony tv, som vi er glade for, MEN mere vil have mere.

Vi ser flow tv, Netflix, HBO etc og ATV4

Jeg har fået købt mig et “billigt” Samsung på hi-fi klubbens tilbud men samtidig modtaget et 20% rabat voucher til Power, så en A1 ryger i cirka samme pris.

Hvad ville i vælge hvis i var mig og hvorfor? :s
#271619
Hvis det skal stå på et tv bord, så må 65A1 helt klart være valget.

hvis det er det visuelle, som vægtes, så må one-connect boksen og et fladt panel på væggen være valget, og så er det jo samsung du skal gå efter. Bare se anmeldelsen her af selvsamme skærm, selvom den har lidt minusser , så er den et flot valg, visuelt.
#271620
Stod selv med samme valg forrige weekend . Og valgte A1 pga dens overall bedre billedkvalitet, og fordi jeg netop kan have den stående på et møbel , hvor dens minimalistiske designudtryk kommer til sin ret . Skal den på væggen ville jeg nok vælge LG B/C7 . Der hvor Samsung Q9 virkeligt kunne komme i spil, er hvis man har en meget oplyst stue .
#271623
På billedsiden er A1 at foretrække. På featuresiden er Q9 at foretrække. Du får desværre ikke begge dele før Samsung får sadlet om til en mere potent panelteknologi.

Nu har jeg "levet" med mange af de TV vi tester, idet de har været hjemme i privaten og stå i flere uger af gangen og personligt ville jeg vælge billedkvalitet over funktionalitet, men Q-serien har ret mange features at spille på, så det er et svært valg.