Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mads1985
#271590
Jeg har købt et C7 i power og har i den forbindelse købt deres kalibrering af mit tv. Men jeg er blevet i tvivl om TV'et rent faktisk er blevet kalibreret, da min lillebror kort tid efter købte et B7 og hvad jeg kan se så har de identiske indstillinger (Hans er ikke kalibreret).

Mit spørgsmål er så: Hvordan ser jeg hvad de har indstillet på mit tv? For føler mig sgu lidt snydt lige nu O-O
Brugeravatar
Af Pede8000
#271591
Fik du ikke en kalibreringsrapport med fra Power?
#271594
Hvis du ikke har en kalibreringsrapport, så må det gå ind under devisen “if you didn’t document it, it didn’t happen”. Forelæg dem problemet og så må de jo komme ud og fikse det.
Af DanielPT
#271598
Men hvorfor køber folk disse? Det er da penge ud af vinduet! OLED ændre sig de første 100 timer. Vent og bestilt Thomas fra tv-kalibering.dk det spiller!
Af lennon
#271608
DanielPT skrev:Men hvorfor køber folk disse? Det er da penge ud af vinduet! OLED ændre sig de første 100 timer. Vent og bestilt Thomas fra tv-kalibering.dk det spiller!
For mit vedkommende handlede det om komfort i forb. med det såkaldte panellotteri . Power ekspedienten påstår, at man i forb. med kalibreringen også ckecker for panelfejl . Og når man en gang har været møllen igennem mht returnering af et yellow tint defekt 65" OLED - så vil man godt betale lidt ekstra for at undgå en gentagelse .
Af Pedersen.86
#271625
Du behøver slet ikke at kalibrere - Technicolor er ekstrem præcis og det er max 2-3% der er ekstra at hente på en prof kalibrering i forhold til den billedeprofil. Dolby Vision er selvfølgelig en anden snak...
#271626
Vi måler Technicolor til at være en anelse for rødlig på C8, men det er klart en af de bedre profiler OOTB. Man kan jo selv lige vurdere om man synes hudfarverne er for rødlige, og så give Rød-Høj et par hak ned i 2-punkt justeringen. Det er ikke sikkert, at resultatet er det samme på C7 (vi har ikke Technicolor profilen derfra).

Billede