Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af duster
#271536
Panasonic TX-P55VT50
er der stadig marked for det ...
det er 4 år gammelt og uden fejl
hvad kan man forlange for det..
og i samme ånd .. hvilket 55 tommer 4K tv til ca 6000 er det mest fornuftigt at købe istedet for
Brugeravatar
Af hans123
#271544
Tror ikke du skal forvente særlig meget for dit plasma da efterspørgsel på dem er meget lille.

Og vil du skifte til et lcd i samme størrelse til dit budget ville jeg nok beholde nuværende lidt endnu
#271546
Hvis du er i nærheden af Lyngby har de OLED 55" til 7999 kr. Det er virkeligt en god handel og et virkeligt lækkert fjernsyn.

Hvis det skal være billigere kan du få Sony 9005xe til 6990 kr. men du får meget for de sidste 1000 kr. hvis du går op i OLED.

Hvor i landet er du?
#271573
Du vil højst sandsynligt blive skuffet, hvis du overvejer at skifte skærm, fordi du har en forventning om, at et 4K-TV automatisk har bedre billedkvalitet end en top-plasma-skærm, der har et par år på bagen.
Det er jo åbenbart ikke en større skærm, du går efter, hvilket ellers ofte er en af grundene til, folk overvejer at skifte.

Til 6.000 kr., vil du ikke kunne købe en skærm, der kan gengive HDR ordentligt, hvilket er det, modsat den højere opløsning, der giver den største forskel i billedkvalitet...

thorleift, hvilken OLED-skærm, er det, du kan finde, der bliver solgt til 7999 kr.?
#271577
Jeg tilslutter mig koret. Med dit budget, så får du ikke et løft i billedkvalitet.

Du skal op i OLED for at få noget bedre end dit nuværende. Jeg mener ikke at XE9005 er opgradering “nok” med mindre du satser hardcore på HDR og er ligeglad med alt andet.
#271579
Fik 2000 for et 50” GT50 for et par uger siden.
Men som de andre siger med det budget er der ikke meget at hente på billedet, så det skal næsten være fordi du mangler en eller anden funktion/teknik i din Panasonic der kræver et skifte.