Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#271202
Hej

Jeg har et LG OLed TV og bor i Odense så jeg bruger antenne forening www.glenten.dk.
Jeg har aldrig haft problemer med mit "gamle" (2013-16) Samsung!
Og den første måned med LG virkede alle kaneler men den sidste uge får jeg fejl som "Kun Data", "Intet signal", "ugyldig tjenste" og det er helt tilfældigt !!
Jeg har tjekket alle Digital kanal settings og scaner dagligt men får hele tiden disse fejl!!
Det mærkelige er at "tuner" billedet virker fint under "Tv Guiden" / EPG ?? hvorfor virker det her ?
Desuden har jeg 98% signal kvali og 100% signal styrke ?!?
Andre med dette problem med LG TV ??
Kan det være sket med sidste firmware 4.70.85 ?
#271207
Tjaa efter jeg har nulstillet TV'et og brugt de helt samme settings har mine TV kanal'er bare VIRKET i over en time!! Og det er efter en hel uge med test af kabler, ændringer af settings osv. !!
Bare et tip til andre som måske får problemer... jeg læste selv om det fra et indlæg fra 2014 et forum omkring LG TV :-) Hjælp det LG webOS er dårligt og langsomt!

Nu skal jeg bare have sat min kalibringer af billedet op igen :-(
#325076
Så blev det min tur med LG tuner problemer.
Har et LG 49SM8200PLA fra primo 2020. Har virket fint med en antenne på loftet . Startede med pludselig at "miste" signalet. Men kunne oftest selv gå i orden mens vi brugte AppleTV (efter nogen minutter, voksende til timer). Efterhånden krævede det slukning af TV på stikkontakten når den mistede signalet. Gradvist er det nu blevet helt umuligt at bruge antenne signalet. En kanalsøgning giver som oftest 0 kanaler fundet. Har prøvet reset til fabriksindstillinger. Vores TV fra campingvognen fungerer fint på samme antenne. Mon Bilka vil yde garanti? Kviteringen viser 20/3 2020 så det er under 1år gammelt
#325077
Nu er det jo ikke sikkert at det er tv'et som laver den fejl, men indstråling fra mobilmaster, en forstærker i huset som er gået i stykker, en rotte som har gnavet i kablet eller eller eller.

Så prøv lige at tjekke op på det, inden du melder bål og brand overfor LG
#325086
Kære Hr Jensen. Tak for ingenting.
Hvad mener du med bål og brand? Jeg beskriver jo bare mit problem. Læs og forstå venligst mit indlæg igennem før du kommer med beskyldninger om jeg ikke har tjekket antennen. For det har jeg jo netop gjort med et andet TV. Tak.