Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af anandersen
#271005
Hej
Mit 9 årige gamle Sony 40" tv er gået i stykker, så jeg er ude og undersøge markedet for muligheder. Jeg skal have en 55" til stuen og min maks pris er 10.000 kr., men gerne lidt billigere. Er ikke fanatisk i forhold til billede mv., det skal bare være ok og virke godt. Vil gerne have et med en god betragtningsvinkel, da vi i den ene ende af sofaen sidder i ca. 40-45 vinkel med en afstand på 4-5 meter og jeg vil helst have tv´et monteret helt fladt på væggen.
Det skal også nævnes, at vi pt streamer alt via Apple tv (DR, TV2 og netflix) og har ingen tv-signal via kabel, så tv´et skal helst fungere så nemt som muligt med det.

Jeg har haft kig på denne her:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ue55mu7075
Som jeg egentlig syntes var en god mulighed, måske lige bortset fra betragtningsvinklen.

Men ved mit besøg i Elgiganten fik sælgeren guide mig hen til dette LG i stedet for, som jeg faktisk syntes ret godt om:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... lsrc=aw.ds

Især betragtningsvinklen på dette skulle være godt.
Kan dog se at der er flere modelnavne på denne LG model, fx også SJ850 og SJ950.
Er der nogle som ved, om der reelt er en forskel på disse 3 LG modeller?

Denne LG 55sj810 koster omkring 8500 kr., så spørgsmålet er jo også om jeg skal ofre de sidste 1500 kr. og i stedet købe et LG OLED B7.
Er dette OLED så meget bedre, at jeg bør købe dette?

Eller er der nogle, som har nogle helt andre forslag i forhold til mine ovenstående ønsker?

Hilsen Anders
Af lennon
#271010
Alle fladskærme løftes gevaldigt rent lydmæssigt af en soundbar . B&O har jo feks i deres topmodel bygget et lydsystem op omkring LG C7‘s OLED panel.

Bedre lyd kan altid senere tilkøbes, - hvorimod man hænger på billedydelsen for evigt . .
#271018
Det er ganske enkelt ikke værd at spare 1500 kr. og så ende med 810'eren frem for OLED. Der er ingen punkter hvor LCD-modellen er bedre, men adskillige hvor den er VÆSENTLIG dårligere - ikke mindst sortniveau og HDR-performance (som SJ810 nærmest dumper på).
Af anandersen
#271019
Ok, tak for svarene.
Det må så vist blive OLED, som jeg køber. Og som jeg læser det, så er det kun kantfarven der er forskellig på B7 og C7, er det ikke korrekt?
Tror jeg vælger C7, da jeg bedst kan lide den sorte kant og som jeg også syntes falder bedst ind med skærmen.
Af anandersen
#271043
Hvad gør at du mener at B7 er pænere?
Jeg har ikke set dem ved siden af hinanden, men min umiddelbare forventning var bare at den sorte kant på C7 vil falde bedre ind med skærmen.

Nogle der har erfaring med dette?
#271047
anandersen skrev: Jeg har ikke set dem ved siden af hinanden, men min umiddelbare forventning var bare at den sorte kant på C7 vil falde bedre ind med skærmen.

Nogle der har erfaring med dette?
Jeg har haft en C7 65" på væggen, men fik den ombyttet senere pga panelfejl. Jeg fik i stedet en B7, og jeg kan fra en afstand af 3 meter ikke se forskellen. Den tynde tynde grå kant på B7 ligger jeg SLET ikke mærke til... der hænger bare en sort plade på væggen når jeg kigger.

Skal den stilles på fod, ja så synes jeg faktisk foden på B er langt pænere end på C.... men væghængt ser jeg ingen forskel
Af Mathias A.
#271049
anandersen skrev:Hvad gør at du mener at B7 er pænere?
Jeg har ikke set dem ved siden af hinanden, men min umiddelbare forventning var bare at den sorte kant på C7 vil falde bedre ind med skærmen.

Nogle der har erfaring med dette?
Jeg er lidt i tvivl om du spørger mig, så derfor får du lige et svar.

Jeg syntes IKKE B7 er pænere. Jeg har selv valgt en C7 - men jeg sidder også relativt tæt på skærmen og ville bemærke sølvkanten rundt om.