Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Josvto
#270961
Hej alle

Min kæreste og jeg flytter snart i en ny lejlighed, hvorfor vi skal ud og have nyt tv.

Vi har kigget på lidt forskellige men specielt:

LG TV UHD 55" 55UJ670 (https://www.wupti.com/produkter/tv-og-h ... 3703000000
Samsung 55" 4K UHD Smart TV UE55MU6475 https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... lsrc=aw.ds

Er der et af dem, som i vil anbefale? Jeg læste en ikke så begejstret anmeldelse af Samsung'et. Vi er naturligvis også lydhør overfor andre skærme - eneste krav er:

- min. 55"
- maks. 7.500 kr.
- UHD (4K) eller højere
- Smart TV (ved ikke om man kan få andet)

Mvh
Josvto
Af BenjaminNielsen
#270971
Jeg har ikke erfaring med de nævnte tv, men har lidt erfaring med led (som du kigger på) contra oled. Jeg havde først købt et Sony led topmodel 49XF9005 med vejledende pris på 12.000kr. Men både billedekvalitet og byggekvalitet skuffede mig. Jeg gik derfor en størrelse op og købte et Lg C7 oled fjernsyn til 10.000kr hvilket var væsentligt bedre på begge punkter. Så hvis du som mig har dit fjernsyn i mange år, ville jeg personligt se om jeg ikke kunne strække budgettet til 10.000kr og købe et oled.
Af Beckham
#270972
Det nævnte OLED er helt sikkert et fremragende fjernsyn, men vil helt sikkert men at man også kan finde gode sager til mindre penge. Desværre ser det ud til at Sony XE9005, som er\var sidste års value for money model, er ved at udgå. I hvert fald hvis man kigger på Pricerunner. I den prisklasse du ligger kunne Sony XE8505 også være en mulighed. Tror modellerne ligger rimelig tæt på hinanden hvis du sammenligner med de to du har nævnt, så det er nok lidt op til personlig præference.

Når det er sagt, så skal du måske ikke lige lade dig skræmme af BenjaminNielsen her. Benjarmin, du er så absolut i den gode ret til at udtrykke din utilfredshed med det LED tv du købte, men det er trods alt ikke den generelle holdning herinde. Der findes f.eks. helt sikkert mange tilfredse ejere af XE9005 fra sidste år herinde. Igen, respekterer fuld ud din holdning, men bare for lige at sige der er sikkert mange som ville være max tilfredse med dette tv.
Af Grandahl
#270986
Jeg ville vælge MU 7005 fremfor Sony XE 8505, de er begge anmeldt her på siden med et lille plus på Samsungen. Billedet er nogenlunde ens, men Samsungen er noget hurtigere i menu og smart tv..
Hvis du kunne komme i nærheden af et tilbud om Mu7055 og Mu 7075 der er samme tv, men med et lækkerier fjernbetjening ville jeg vælge den..

Evt se om XE9005 kommer på tilbud til 7000kr, det er nok tvivlsomt nu da den nye model er sat i handlen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271001
Antallet af apps til Android er ikke så stort som til Tizen. En Chromecast kan fås som en stick ved siden af, men eks. Yousee skulle have en app klar til Tizen inden længe også, så deres sortiment er ved at være ret omfangsrigt, så en CC kan nok undværes.