Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Talryn
#270864
Hej alle

Håber i kan hjælpe mig med et lille/stort problem :)

for en måned siden fik mit TV 2 lysende plettet i bunden af skærmen men 1 cm mellemrum som man kan se på den vedhæftede fil.

Jeg har prøvet at resette indstillinger på TV, haft det pillet fra strøm i en uge mens vi var på ferie, men ingenting har hjulpet :(

Så mit spørgsmål er om dette kan fikses eller om det er en fejl som dækkes af garantien, tv er 1 1/2 år gammel og købt i Hifi Klubben, eller om det er noget jeg bare må leve med "Er ret så irriterende at se på" man fokusere på de 2 prikker hele tiden :(

Mvh Thomas
Vedhæftede filer
Fejl på TV.jpg
Fejl på TV.jpg (917.76 KiB) Vist 2627 gange
Af thg
#270865
Jeg ville helt klar indlevere det som en reklamationssag! Og det er jo ikke noget der skal være der, så jeg ville da ikke acceptere hvis de mener at man bare må leve med det!
Af Talryn
#270868
Tak for svar :)

Ville også bare lige forhøre mig inden jeg klagede :) kunne jo være der var en renset eller lignende jeg havde overset :)
Af polski12
#270898
jeg havde det samme på min ks model du skal sende billede til dem det gøre du på samsung hjemmeside jeg fik helt nye panel
Af Talryn
#270938
Nå det gik jo ikke lige som jeg havde håbet på :(

Hifi-Klubben kunne godt se der var fejl og henviste mig så til Samsung da det er en skærm på 65" og der skulle være en afhentningsordning fra Samsung, men efter at have været i dialog med Samsung og sendt billeder af fejlen fik jeg denne besked tilbage fra Samsung.

"Hej Thomas

Tak for din tilbagemelding.

Disse billeder er blevet valideret, og den effekt som du oplever er indenfor tv'ets specifikationer. Og en service vil derfor med stor sandsynlighed ikke vil være garanti dækket.

Med ovenstående i mente, kan vi naturligvis ikke via supporten afvise at problemet er så ekstremt at det ikke falder ind under normale specifikationer.

Hvis du mener at dit TV ikke opfylder kravene, skal du selv bestille en tekniker, da vi som udgangspunkt ikke dækker denne slags under gældende garantivilkår.

Du kan bestille en service-tekniker på nedenstående link, men hvis det er således at teknikeren bedømmer at TV'et lever optil de gældende specifikationer på denne model, skal du påregne at der tilkommer et gebyr som skal afregnes direkte mod værkstedet.

Skulle teknikeren komme frem til at TV'et har et hardware problem vil værkstedet dog sende regning for servicen til Samsung"
Af thg
#270942
Talryn skrev:Nå det gik jo ikke lige som jeg havde håbet på :(

Hifi-Klubben kunne godt se der var fejl og henviste mig så til Samsung da det er en skærm på 65" og der skulle være en afhentningsordning fra Samsung, men efter at have været i dialog med Samsung og sendt billeder af fejlen fik jeg denne besked tilbage fra Samsung.

"Hej Thomas

Tak for din tilbagemelding.

Disse billeder er blevet valideret, og den effekt som du oplever er indenfor tv'ets specifikationer. Og en service vil derfor med stor sandsynlighed ikke vil være garanti dækket.

Med ovenstående i mente, kan vi naturligvis ikke via supporten afvise at problemet er så ekstremt at det ikke falder ind under normale specifikationer.

Hvis du mener at dit TV ikke opfylder kravene, skal du selv bestille en tekniker, da vi som udgangspunkt ikke dækker denne slags under gældende garantivilkår.

Du kan bestille en service-tekniker på nedenstående link, men hvis det er således at teknikeren bedømmer at TV'et lever optil de gældende specifikationer på denne model, skal du påregne at der tilkommer et gebyr som skal afregnes direkte mod værkstedet.

Skulle teknikeren komme frem til at TV'et har et hardware problem vil værkstedet dog sende regning for servicen til Samsung"

Jeg ville kontakte dem og skrive noget lign:

Nu har jeg ikke den store tekniske kendskab/viden, hvilket heller ikke er min pligt at have som forbruger, men jeg vil holde fast i at det er en reklamation, for det er jo ikke normalt med sådan et unaturligt lys i bunden af et tv. Om lige netop min tv model evt. er kendt for at få dette problem, gør det jo ikke mindre reklamations berettiget eller at man kan kalde det for at være under de normale specifikationer. Det var der ikke da tv'et var nyt og selvfølgelig er det ikke normalt at det skal være der.
Af Talryn
#270948
Jeg kontaktede HiFi Klubben efterfølgende og de synes også det var en tydelig fejl og sket ikke hørte hjemme som noget der var under normen på et sådan TV, de vil tage kontakt til Samsung, håber at det hjælper da jeg ellers skal have transporteret et 65" TV uden indpakning ind til dem.
Brugeravatar
Af Huleboer
#270958
Hi-Fi klubben reklamerer også med fuld garanti i 2 år, og når de allerede har givet dig ret i at det er en fejl, vil jeg alt andet en lige mene at sagen nu er mellem dem og samsung. Om det så skal betyde om der kommer en teknikker ud, eller om skærmen skal ind i en butik, tør jeg ikke sige, men du bør bestemt forvente at de vil få taget hånd om det.
Af Talryn
#271527
Jeg fik så endelig skiftet panelet, men ak det nye panel er næsten endnu værre da det lyser hen over hele bunden af skærmen, dog ikke så kraftigt som de 2 plettet jeg havde på det gamle men yderst irriterende at se på :( teknikeren sagde at han var i tvivl om hvorvidt Samsung ville sige at det var inden for hvad man kunne forvente :(

Nogen der har erfarringer med hvad der er og hvad man skal acceptere af uhomogent billede på en skærm ?
Af PeterD
#271529
Talryn skrev: ak det nye panel er næsten endnu værre da det lyser hen over hele bunden af skærmen, dog ikke så kraftigt som de 2 plettet jeg havde på det gamle men yderst irriterende at se på :(
Det er noget skidt.

Kan du ikke ophæve købet.

Dét her er jo ikke til at leve med... :(

At skulle trækkes med bøvl gennem en god sommer hvor vejret lige nu er så godt og varmt.. :)
Af Talryn
#271530
Problemet er at den første fejl "Billede i starten at tråden" kom da skærmen var 1 1/2 år gammel, så at ophæve købet er lidt for sent.

Men nu kontakter jeg lige HIFI-Klubben igen og ser hvad de siger.

Det der bare irritere mig en del er at teknikeren sagde at det var et kendt problem/fænomen på denne model, og at Samsung har en verdi for hvad der er/skal accepteres at dette problem irritere mig en del da det i mit hovedet slet ikke skal være der :(