Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#270563
Jeg er stadig meget tilfreds med mit plasma tv som vel er 6-7 år gammelt. Men er lidt opsat på noget nyt. Det skal ikke være oled grundet størrelsen. Vil jeg få et væsentligt bedre billede ud af et nyt led fjernsyn sammenlignet med mit gamle plasma? Jeg har signal gennem yousees nye boks. Det kunne være fedt at se fodbold vm i 4k!
#270566
Du vil få den største wauww effekt ved at gå 55” (- hvor der er vilje er der væg )

En kæmpe fordel ved at skifte til LCD/OLED fra plasma er det større lysoutput, som giver mange flere kvalitetstimer her i den lyse tid .
#270599
Det med lysoutput kan jeg skrive under på.
Jeg har lige opgraderet mit plasma til et OLED - hold da op, hvor er der meget lys i OLED i forfold til plasmaen. :o
Jeg har ikke bruge for mere lys, som et LED tv kan give - OLED er alt nok til mig.
Men det er nok også den største forskel du vil opleve - mere skrald på billedet. Plasmaen har jo et meget behageligt billed i forhold til de fleste LEDer.
Og så selvfølgelig det større billedareal - men det vænner man sig hurtigt til - alt for hurtigt! :D Så har du overhovedet muligheden for at komme op på 55", så vil jeg også anbefale det.
#270601
Enig...hvis du på nogen måde kan få rum i budgettet til en 55", så vil jeg helt sikkert også tage springet derop. Bortset fra det, så var jeg selv igennem skiftet fra plasma til LCD for nogle år siden. Jeg var også lidt bekymret, men det skulle vis sig ikke at være noget problem. Skiftede fra en Pana plasma til en Sony LCD...ingen problem overhovedet.
#270607
Tak for input. Jeg ved godt at "alle" siger gå efter den store skærm men er nu alligevel ikke sikker på det gælder for mig. Gik fra en plasma 37 til 42 hvilket har passet mig fint i 5 år. Godt at høre at der er nogen grund til bekymring i forhold til at skifte til led. Men måske skal jeg alligevel overveje en oled i 55 tommer en gang til..

Sendt fra min Pixel 2 med Tapatalk
#270609
BenjaminNielsen skrev:Tak for input. Jeg ved godt at "alle" siger gå efter den store skærm men er nu alligevel ikke sikker på det gælder for mig. Gik fra en plasma 37 til 42 hvilket har passet mig fint i 5 år. Godt at høre at der er nogen grund til bekymring i forhold til at skifte til led. Men måske skal jeg alligevel overveje en oled i 55 tommer en gang til..

Sendt fra min Pixel 2 med Tapatalk
Tro mig - det vil du ALDRIG fortryde. Du får simpelthen en meget bedre detaljeringsgrad på et 55" .
#270827
Endte med et 49xf9005. Udmærket billede men bliver altså ikke blæst bagover når jeg sammenligner med mit gamle plasma. Angående størrelsen så er jeg overbevist om at størrelsen er den rette for mig. Så desto større desto bedre gælder ikke for alle. En ting som jeg er skuffet over er byggekvaliteten. Hvor er der bare meget mere gods i mit gamle Panasonic. Solid stålfod kontra plasticfod. Det samme gælder for hele fjernsynet. Det nærmer sig en deal-breaker for mig...

Sendt fra min Pixel 2 med Tapatalk
#270831
BenjaminNielsen skrev:Endte med et 49xf9005. Udmærket billede men bliver altså ikke blæst bagover når jeg sammenligner med mit gamle plasma. Angående størrelsen så er jeg overbevist om at størrelsen er den rette for mig. Så desto større desto bedre gælder ikke for alle. En ting som jeg er skuffet over er byggekvaliteten. Hvor er der bare meget mere gods i mit gamle Panasonic. Solid stålfod kontra plasticfod. Det samme gælder for hele fjernsynet. Det nærmer sig en deal-breaker for mig...

Sendt fra min Pixel 2 med Tapatalk
I flow tv, Bluray m.v. er det ikke forventeligt, at Sony'en skulle kunne levere et markant bedre billede end dit gamle plasma. Jeg skiftede sidste år fra et Pioneer Kuro plasma til et LG OLED og oplevede heller ikke en "wow effekt".

Du vil først kunne se en forskel ved afspilning af HDR indhold. Her kommer Sony'en for alvor til sin ret.
#270856
Nå, så blev det pakket ned og køres retur i morgen. Billedet var som sådan fint men der var for meget plastic over det i forhold til prisen og så kunne jeg ikke med foden. Sikkert fjollet for mange men hvis jeg skal være glad for det i mange år vil sådanne små ting irriterer mig. Nu sigter jeg mod at købe et Panasonic fx780 når det lander I butikkerne i slutningen af maj.

Sendt fra min Pixel 2 med Tapatalk
#270876
Et TV til stuen skal hænge på væggen og ikke være under 55"! :)

Af ren interesse, hvorfor er det ikke, du tror, en større skærm er bedre, gælder for dig?

Hvorledes er du anderledes end andre?

Er det blot fordi, du synes, en stor skærm er grim, når den er slukket og ikke bliver brugt?

Hvis en skærm hænger på væggen, er det begrænset hvor meget rum den fylder og et større areal optager ikke meget mere plads end et lille...
#270888
Vi er nok primært inde i noget kone factor. Men bortset fra den så skal fjernsynet optimal vinkles i forhold til placering. Der ud over synes det er lidt overvældende at se tv avisen på noget der minder om et biograf lærred. Men er dog efterhånden ikke helt afvisende selv grundet det er den eneste mulighed for at få en oled skærm.

Sendt fra min Pixel 2 med Tapatalk
#270921
lennon skrev:Prøv et 55" Oled i minimum en uge . Hvis du handler på feks Bilka.dk , så har du 30 dages fuld returret - hvor de efter aftale både leverer og henter .
Man skal aldrig sige aldrig. Købte i dag et lg c7 55 tommer hos power. Det er altså svært at forstå at det faktisk koster mindre end det Sony 49xf9005 jeg først havde købt. Langt lækre design og materialer. Og ikke mindst langt bedre billede. Bare ærgerligt at det er så (relativt) stort. Der er åbenbart ingen mellemting mellem mit gamle 42 tommer plasma og et 55 tommer oled.